Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 dec 2018, 09:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2014, 17:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hey

har fået mig en gl 98'er 940Turbo til vinter hygge bil :D

har en ide om at sætte noget MS eller Vems el anden styring evt, men er der nogle der har en ide/guide til ledningsnet, uden at klippe i det orginale ledningsnet ??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2014, 18:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg har lavet adaptor stik imellem orginale over til ms, så det er plug and play

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2014, 20:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Smart :D har du bare brugt en anden styring for at få stikket ?

ps hvad gør man så når der er 2 bokse i bilen ? altså en til tænding og en anden til dyser / indsprøjtning ?

har du evt et diagram :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2014, 21:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja hukkede en gammel ecu op, for få stik.
At der er to bokse, gør vel bare at det adaptor ledningsnet splittes ud to de to bokse.

Diagram på Volvo, nej det har jeg ikke, mon ikke gm har det, ellers kan de findes på nettet

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2014, 10:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
okay kigger på det :D Det kan vel ikke være så svært :D i brugte std 60-2 og fordeler på toppen ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2014, 11:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 395
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Du skal nok også skifte spjældkontakten til en med potmeter

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2014, 14:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Yeps det er rigtigt det er en fra en 850 der kommer på evt, eller noget fra skrotten der virker :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2014, 16:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den kammerat havde med 408hk var med orginal tænding, og så minisquirt kun til benzin

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2014, 15:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Så er der noget med at det originale Volvo ledningsnet trækker alle 4 dyser samtidigt, det er ikke ideelt til et MS setup hvor man normalt ville splitte det op i 2 banker med 2 dyser i hver!

Jeg ville nok modificere det originale ledningsnet, det er jo normalt ikke det store problem at ændre!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2014, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
OKay god info Daigaard :)

Grunden til jeg ville kople det op på det orginale ledningsnet, var selvfølgelige at jeg ville kunne lave det om igen, altså ved at sætte OEM bokse i og så køre OEM igen.

Men ellers må jeg bruge et seperat ledningsnet til styre boksen / tænding ??

og så bare luse trigger signal fra det orginale ledningsnet og 60-2 setup


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team