Powerforum
http://powerforum.dk/

Lumenition tænding og MSextra
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=26466
Side 2 af 2

Forfatter:  Runesm [ 03 jun 2014, 17:43 ]
Titel:  Re: Lumenition tænding og MSextra

Jakobsen skrev:
Der skal nok komme lidt video når vi kommer længere med bilen.

Men det er omhandler bare en alm 1600 TD motor, med et 8v topstykke som er planet 4mm..

iden med denne motor er at den skulle gå langt på literen, og samtidig have en rimlig fin effekt trods ja motoropsætning :)

Men problemet er indtil videre at tændingen flytter sig og bremser os lidt :S



Hvordan har i planlagt at undgå tændingsbanken når i begynder at få lidt større cylinderfyldning på end tomgang??

Forfatter:  Jakobsen [ 03 jun 2014, 18:59 ]
Titel:  Re: Lumenition tænding og MSextra

Hej Rune

tændings banken er ikke noget problem når først tændingen står hvor den skal, altså i top eller lidt efter..

Her ikke den store forstand på cylender fyldning ?

Så meget ved jeg ikke hvad motor angår, kun mekaniske og mekanik, men forklar gerne lidt mere skåret ud i pap hvad du mener :reading:

Forfatter:  Runesm [ 03 jun 2014, 20:52 ]
Titel:  Re: Lumenition tænding og MSextra

18:1 (statisk kompression) er så høj kompression at selv bilfabrikanterne først er begyndt at lege med det som en seriøs teknologi nu her - hvor de så vil bruge kompressionstænding af benzinen.
Hvis i sprøjter benzin ind i indsugningstakten som normal vis på en benziner og så derefter komprimerer det, så vil benzinen selvantænde.

Derfor man blandt andet også sænker kompressionen på en turbo motor - fordi når turbotrykket indtræder så hæver man faktisk kompressionen fordi man fylder mere i cylinderen mens stemplet er i bund (Man hæver den dynamiske kompression)

Grunden til at jeres måske ikke tændingsbanker lige nu mens i leger med tomgang, er fordi gasspjældet ikke tillader en fuld fyldning af cylinderen (Altså i har stadig vacuum i cylinderen når stemplet er færdig med indsugningstakten), så jeres dynamiske kompression er, og igen gætter jeg mig bare frem til et tal her, 10:1 hvilket er helt fint.
Når så i åbner spjældet og tillader cylinderen en så vidt muligt komplet fyldning, så har i pludselig 18:1 igen, og bom. Jeg tror ikke det kommer til at virke.

Jeg har set på nettet når nogle begynder at lege høj kompression på honda motore, så ligger de i 13-14:1 - og de kører hvertfald også over 100 oktan for at det kan lade sig gøre.
Tilgengæld ligger de så også over 200hk pr liter motor volumen.


Håber jeg har gjort mig forståelig

Forfatter:  Jakobsen [ 03 jun 2014, 22:19 ]
Titel:  Re: Lumenition tænding og MSextra

Okay spændene læsning Rune ;)

Men bilen er testet på vejen og trækker ganske godt fra ca 1500rpm til 2500rpm efter kommer der banken.

PS er du sikker på benzin selvantænder pga høj komp ?

Forfatter:  HenrikGM [ 05 jun 2014, 14:31 ]
Titel:  Re: Lumenition tænding og MSextra

Hvad er jeres manifoldtryk når den begynder at banke?
Hvad er det i tomgang?

Side 2 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/