Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Electromotive tec3 vs tec3r http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=26399 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Hr Bæk [ 14 mar 2014, 18:44 ] |
Titel: | Electromotive tec3 vs tec3r |
Hej, Jeg har allerede valgt at køre med electromotive styring. Spørgsmålet er så hvilke fordele jeg vil have af tec3r'en fremfor den ældre model tec3(den lilla) Er der nogen nævneværdig forskel i hvad de kan, og hvordan de er at arbejde med? Jeg spørger selvfølgelig fordi jeg har en lilla boks på hånden til en del mindre end de 17.5k den nye tec3r koster. Projektet kan i øvrigt ses her: https://www.facebook.com/groups/254745391287331/ - Jakob |
Forfatter: | Hr Bæk [ 18 mar 2014, 08:33 ] |
Titel: | Re: Electromotive tec3 vs tec3r |
Kan det passe der ikke er nogle der har haft andet end ms imellem hænderne herinde? |
Forfatter: | kdrost [ 18 mar 2014, 09:18 ] |
Titel: | Re: Electromotive tec3 vs tec3r |
Hr Bæk skrev: Kan det passe der ikke er nogle der har haft andet end ms imellem hænderne herinde? Personligt undre jeg mig bare hvorfor nogen vil gi så meget for en motorstyrring Det er jo ikke for at den kan noget revolutionerne, som VEMS, MS .... osv. ikke kan (og derfor er der måske ikke så mange herinde som kan svare) Features for tec3r · 16x16 Fuel and Timing Maps · Coolant Temperature Based Ignition and Fuel Compensations · Intake Air Temperature Based Ignition and Fuel Compensations · EGO (O2 Sensor) Target Tables with Closed Loop Control · Automatic VE tool built into software (learns fuel map on the fly) · Hi and Low Impedance Injector Drivers Built In · Staged Injectors · MAF and MAP Sensor Support (up to 7 bar) · Warm-Up Enrichments · Over Boost Fuel Cut · 3 Rev Limiters · Idle Control · Fuel and Timing Trim by Cylinder · Onboard Data Logging · CAN Bus support to feed external data loggers (AIM MXL, XG Log, DL1, DL2) Advanced GPO and GPI Features · Boost Control (when using the MAP feature) · Nitrous Control (RPM and Load Enable Nitrous) · Nitrous Retard (Multiple Stage Timing Retard) · A/C Control · A/C Load (idle bump) · Auxiliary Fuel Pump Control · Fan Thermo Control · Intake Runner Control · Custom Controls Based on RPM and Load · Shift Light · Valet Switch · Torque Converter Control · Onboard Data Logging · Timed Advance · Timed Power Cut (no lift shift) · Fuel Trim · Advance Trim · Speed Input · Voltage Input |
Forfatter: | m power [ 18 mar 2014, 11:22 ] |
Titel: | Re: Electromotive tec3 vs tec3r |
Jeg har haft en tec 2 jeg fik den dog kun koblet til pc pga at jeg købte en tec3r. Forskellen på de 2 styringer kan nok ikke være den helt store da en tec3 kan opgraderes til en tec3r. Jeg syntes det er en lækker styring som er en del mere overskuelig end vems ms og hvad der ellers er af universal styringer, men det er jo så også pga at en tec3 ikke kan opsættes på 100 forskellige måder. Jeg syntes også det var lækkert at der var en brugermanual med, som var nem at forstå. Jeg syntes kvaliteten af tec3 ligger en del over ms, sådan noget som vandtætte stik og følere som er tilpasset til tec3 samt en lækker tændspole er noget jeg syntes var et + Siden har jeg dog monteret 2 ms og pt er det så vems der skal prøves, de er også monteret med stik der ikke ligner noget fra før krigen Hvad angår prisen, så er der jo nogen der kører i audi, og andre der kører kia, ja de kommer jo alle frem i trafikken og sådan er det jo også med styringer |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |