Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 nov 2018, 09:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2014, 14:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hvis det er når den er helt drift varm kan du ignorere nedestående ;-)

warmup enrichment ser for mig meget højt ud.
Du kan gemme warmup enrichment som den er nu. som en fil.så kan du ligge den ind igen hvis det fejler.
og derefter ville jeg prøve og sætte det ned til ca halvdelen af hvad den er nu fra 55 grader og ned.

Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2014, 16:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jesper H skrev:
Har ikke rodet med ms2 før, men burde din cranking ikke ende nede omkring 100% når den er oppe på driftstemperatur?

I Loggen når du tørner den, der har du en åbningstid på dyserne på omkring 4ms, og når den står i tomgang er den kun 2.6ms, vil mene den skal skrues ned i cracking pulse.


Jeg kan godt se logikken i at den burde ende ud omkring de 100% når den er varm - så jeg har lige prøvet et par varmstarter hvor jeg har justeret den ned - se evt her:
https://www.dropbox.com/s/2h0qpcxy9nt1p0a/Cranking%20PW.jpg

Jeg synes den starter en smule mere villigt, men det kræver stadig et par resolutte tramp på speederen for at vække bæstet :)


Vedhæftede filer:
Log og MSQ.zip [22.19 KiB]
Downloadet 100 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2014, 16:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
martin høj skrev:
Hvis det er når den er helt drift varm kan du ignorere nedestående ;-)

warmup enrichment ser for mig meget højt ud.
Du kan gemme warmup enrichment som den er nu. som en fil.så kan du ligge den ind igen hvis det fejler.
og derefter ville jeg prøve og sætte det ned til ca halvdelen af hvad den er nu fra 55 grader og ned.

Mvh Martin


WUE er indkørt via den nye WUE Wizard i TunerStudio, og jeg synes egentlig at den opfører sig ok under selve opvarmnings-seancen - det er selve starten som skaber udfordringer :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2014, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Batteri er godt nok lavt ved opstart.
Er det her problemet er ??

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2014, 21:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jeg kan se om jeg kan finde et andet batteri at prøve med, men burde det så ikke også påvirke specielt kold start mv ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2014, 22:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Jo i teorien.
Men ikke sikkert du har spændings fald til starteren.
Men du har til motorstyringen.
Har du mulighed for og måle med et multimeter ved motorstyring så
ville det være godt.
Ved du hvordan du måler spændningstab?
Hvis ikke så spørg lige.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2014, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
De indstillinger du viste, ligner mine på en prik (Std.).

Så som de andre skriver så ville jeg også lige checke det spændingsfald, og se om det er korrekt. For hvis MS kompensere for meget så kan det skabe problemer.

Jeg vil også gerne vide om du er sikker på at den får luft nok til at starte på?
Der findes en indstilling hvor du stiller din tomgangregulering efter motorens temperatur.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2014, 12:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jeg tror ikke jeg helt er med på hvordan jeg kan måle spændingsfaldet. Som sagt benytter sig af de originale ledningsnet og dermed også det originale ECU stik - så det er ikke fordi jeg selv har lavet en dårlig lodning :)

Men HenrikGM har været så sød at tilbyde lidt hjælp, så måske det er noget han kan hjælpe mig med - men i alle andre situationer end lige netop varm start, er der jo ikke nogen problemer - burde der ikke være konstante problemer ved et spændingsfald ?

Mine IAC steps ser ud som nedenstående:
https://www.dropbox.com/s/7r8ybn9jgvg3w3v/IACSteps.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2014, 20:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Prøv at skrue din IAC idle cranking steps op ved "varm motor temp." :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 15:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jeg har nu prøvet at skrue IAC idle cranking steps op med ca 20%, og det har ikke givet en mærkbar ændring. Prøver igen i morgen sammen med et sprit nyt batteri (står og lader i garagen nu)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team