Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 nov 2018, 10:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2013, 18:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jep - billedet er af min tabel :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2013, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
okay super.. har det hjulpet på dit heat soak nu så :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2013, 20:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Både ja og nej. Jeg kan se at min IAT viser en mere korrekt/realistisk temperatur, men min "varm-start" er stadig helt i hegnet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2013, 16:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jeg har lige afprøvet tricket med at fjerne forbindelsen til temp måleren i indsugningen og det gør ingen forskel - så problemet ligger nok ikke i heatsoak problemer desværre... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2013, 13:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Jakobsen skrev:
Rune

Sensore sidder der på alle nye biler, så hvorfor kan MS så ikke korrigere efter det ? Kan det passe det kun er Bosch styringer der kan finde ud af det ??

Ved ganske godt hvad problemet går ud på, da jeg selv har haft samme bøvl med en MS1 Extra.

Så ved godt sensoren bliver varm :D

Det ændre jo ikke i at den sidder i manifolden på ja næsten alle nyere biler efter 97.



Runesm skrev:
Jakobsen skrev:
Burde det ikke være helt lige gyldigt om Luft sensoren sidder i manifoldet, det er jo der den sidder på ja næsten alle biler idag ?

Det må vel være muligt selv med en MS boks at korrigere for det ?? altså uden at sensoren skal sættes ud i luftfilteret f.eks


Ligegyldigt når den kører og kold luft holder manifolden kold.
Problem når bilen står stille, og varmen fra topstykket trækker op i manifolden og gør den mere varm end den egentligt indsugede luft er.
Så tror MS at luften er drønvarm, og den fjerner derfor mere benzin end nødvendigt.


Omkring årtusinde skiftet var der enorm migrering fra MAP til MAF sensore. Jeg synes godt nok ikke jeg ser nogle biler i forbindelse med mit arbejde hvor iat sensor sidder i manifold. De sidder derimod direkte ude i maf sensoren, og på turbobiler sidder der tit en ekstra i et trykrør lige før manifolden

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2013, 14:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2014, 12:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Jakobsen skrev:
Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring


Kører disse biler ikke også med maf sensor?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2014, 18:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jo da MAF og Map sensor ?

Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??

Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2014, 19:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Undrer mig over der ikke er noget vacum i log ????
Sidder vacum slange overhovedet på?
Må vi se din msq fil.
Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2014, 20:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Jakobsen skrev:
Jo da MAF og Map sensor ?

Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??

Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund :)


Nej det er ikke en bluf sensor.
Men min umiddelbare tanke er, at den bruger maf-temp til opstart, og så faser over på iat sensor. Det virker logisk for mig.

Jeg ved fx toyotaer med maf-sensorer ignorerer maf-signalet under start, og kun går efter rpm, clt og iat temp indtil den når over 300 omdr. Bare for at gi' et eksempel på hvordan sensorer kan bruges.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team