Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
logning af ReqFuel http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=26066 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 10 apr 2013, 19:14 ] |
Titel: | logning af ReqFuel |
Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ? hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet ![]() Mvh Mads |
Forfatter: | Runesm [ 10 apr 2013, 19:27 ] |
Titel: | Re: logning af ReqFuel |
Mads B (dk) skrev: Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?
hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet ![]() Mvh Mads Så vil jeg nok hellere sjusse mig frem til dysestørrelsen, ud fra info om hvad den kommer fra og hvor mange hk pr cylinder ved hvilket brændstof (Benzin eller e85 fx?) |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 10 apr 2013, 19:30 ] |
Titel: | |
Der er også tvivl om hvad de kommer fra.... noget 1000cc motorcykel Hvorfor vil du heller gætte ? det også ret svært..... min nissan født med 170hk.... men org dyser kan være med til 270hk |
Forfatter: | grydesvamp [ 11 apr 2013, 16:56 ] |
Titel: | |
jeg vil mene at en hurtig opstilling med en lus på benzinpumpen og 4 måleglas under dyserne samt et stopur burde give et rimeligt resultat.. det er nok nemmest at være 2 eller 3 til opgaven.. |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 12 apr 2013, 09:44 ] |
Titel: | |
Det var en mulighed.... men jeg tror dyserne bliver skudt ud af dysebroen. men man kunne vel tage: * 1 lille tryktank * 3 bars lufttryk * lidt slange og spændebånd * demraliseret vand * 1 dyse * 1 12volt forsyning * 1 målebære eller vægt * stopur også lave en lille test opstilling |
Forfatter: | Slavteren [ 12 apr 2013, 20:01 ] |
Titel: | |
der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 12 apr 2013, 20:05 ] |
Titel: | |
der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ![]() |
Forfatter: | grydesvamp [ 12 apr 2013, 21:24 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet
![]() det er ikke alle biler hvorpå det er lige nemt at pille manifolden af.. Iden med en lille tank med en dysekop og en clips er ikke helt dum, den er også til at bruge en anden god gang.. jeg ville dog bruge benzin i stedet for dem-vand. og så stå udenfor under testen..! |
Forfatter: | HenrikGM [ 13 apr 2013, 07:21 ] |
Titel: | |
Hvis i bruger vand, så er det kun methanol ratede dyser der overlever testen. Dysen bruger bensinen som smørende medie, medmindre den har rustfrie internals. |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 15 apr 2013, 07:18 ] |
Titel: | |
Jeg tror nu ikke at dyser er helt så sarte HenrikGM, jeg kan huske for en 10år siden at jeg var ret grov og satte vandtryk direkte fra hanen på en dyse for at finde størrelsen, derefter lå den et par måneder inden den kom i drift. Den virkede fint ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |