Powerforum
http://powerforum.dk/

Vems alpha-n med mapsensor opsætning
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=26007
Side 1 af 3

Forfatter:  Mads B (dk) [ 15 feb 2013, 09:39 ]
Titel:  Vems alpha-n med mapsensor opsætning

Hej er der nogen af jer der har prøvet at rodde med opsætning af dette, de guider der ligger på nettet er fra dengang VEMS brugte megatune.

Mvh Mads

Forfatter:  Mads B (dk) [ 15 feb 2013, 09:49 ]
Titel: 

Lidt mere info

Det er en gammel vw type1 NA motor med spjældhuse og dårligt vacuum (pt måske ikke så dårligt igen ca 50kpa)

Forfatter:  Mads B (dk) [ 17 feb 2013, 09:09 ]
Titel: 

Det er disse indstillinger jeg tænker på, for mig ser det ud til at det kun kan bruges til alpha-n hvor map-sensoren bliver brugt til korrektion for trykladning.

eller hvordan ?

Billede

Forfatter:  peter_jensen [ 17 feb 2013, 15:44 ]
Titel:  vems

Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter

Forfatter:  Mads B (dk) [ 17 feb 2013, 18:21 ]
Titel:  Re: vems

peter_jensen skrev:
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Hej jeg har prøvet at se hvad der står under hjælp, synes ikke det gav mening.

Hvis jeg sætter den til 110kpa køre jeg så ikke rent alpha-n ? Ville jo gerne køre blending

Mvh Mads

Forfatter:  Runesm [ 17 feb 2013, 21:06 ]
Titel:  Re: vems

Mads B (dk) skrev:
peter_jensen skrev:
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Hej jeg har prøvet at se hvad der står under hjælp, synes ikke det gav mening.

Hvis jeg sætter den til 110kpa køre jeg så ikke rent alpha-n ? Ville jo gerne køre blending

Mvh Mads


Hvorfor vil du køre blending?
Ren alpha-n vil virke helt godt til dit formål.

Forfatter:  Mads B (dk) [ 18 feb 2013, 07:59 ]
Titel:  Re: vems

Runesm skrev:
Mads B (dk) skrev:
peter_jensen skrev:
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Hej jeg har prøvet at se hvad der står under hjælp, synes ikke det gav mening.

Hvis jeg sætter den til 110kpa køre jeg så ikke rent alpha-n ? Ville jo gerne køre blending

Mvh Mads


Hvorfor vil du køre blending?
Ren alpha-n vil virke helt godt til dit formål.


Jeg har fået den opfattelse at hvis man køre rent alpha-n er svært/ svære at opnå en god brændstof økonom(ramme lambda værdier), derfor vil vi gerne forsøge med blending.

Virker ve analyseren ved alpha-n ?

Forfatter:  dykkerdahl [ 18 feb 2013, 10:46 ]
Titel: 

Har du prøvet Vems.uk
Ellers smid spørgsmålet op der, så kommer der sikkert ret hurtigt svar.

Forfatter:  peter_jensen [ 18 feb 2013, 11:44 ]
Titel:  vems

Hej Mads

Det er meget nemt at sætte op.

Skriv i Kpa feltet hvor du ønsker starte med at bruge din map sensor.

Hvis der står 60 Kpa vil din tænding og lambda tabel virke sammen med map sensoren når du kommer over de 60 Kpa og Ve tabellen vil altid køre via tps.

Vemstune live tune finder selv ud af dine indstillinger og virker fint med Alpha-n.

Så i med tændingsnøglen og prøv det.

#Peter

Forfatter:  Mads B (dk) [ 18 feb 2013, 17:02 ]
Titel: 

Hey Peter du må være den rette til at svare på hvordan man opnår følgende på en motor med spjældhuse og VEMS

1) bedst økonomi. alpha eller speed density ?
2) bedst speeder respons
3) bedst kørbarhed


Hvad vil du vælge ?

Mvh Mads

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/