Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
N/A tuning med anden motorstyring????? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=25447 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Macallan [ 15 mar 2012, 21:18 ] |
Titel: | N/A tuning med anden motorstyring????? |
Hey svende, jeg har en 306 Gti-6 som er blevet tunet lidt på, og jeg vil undgå spjældhuse eller 2.3 liters ombygning, og nu har jeg fået at vide flere steder jeg kan hive flere heste ud af at skifte til feks megasquirt, eller en omex motorstyring etc etc.... MEN MEN MEEEEEEEN, jeg har absolut ingen forstand på dette, ![]() Nogen der ved noget om dette på en sugemotor?? På forhånd tak. Kom frisk ![]() |
Forfatter: | JPP [ 15 mar 2012, 23:18 ] |
Titel: | |
Hvad indeholder "tunet lidt" ? Hvad er indkørt i dag...intet, chip ? Hvorfor ingen spjældhuse til den anvendelse? (Kan godt forstå du ikke vil stroke) comboen med spjældhuse og f.eks. omex600 er meget brugt i Europa på den motor med dis tænding (som mi-16) eller omex700 med cop tænding som original. Men her er vi så også på 15k-20k i stumper (afhænging af 600vs 700) inkl. ecu, spjældhuse, manifold, dysebro, benzintryksregulator, speedertræk, lufttemp sensor, tragte, filter, færdig lavet ledningsnet, færdig mappet ECU osv, hertil anbefaler jeg stærkt knaster også. Her er lidt info: http://www.omextechnology.com/Omex%20Mi ... 20v2_4.pdf 2.0 motoren med kit+knaster kan smide mellem 220 og 280hk af sig afhængig af hvad der herudover er lagt i ventilstørrelser/top/knast >> 8-10.000 rpm (dvs. en del flere penge pga toppen, knaster, forberedelse) Du får næppe den effekt jeg tror du søger ud af at montere programerbar motorstyring uden du har noget "utæmmet" flow der skal hul igennem til. Ikke det nødvendigvis er via spjældhuse mv., men det er her sammen med knaster du flytter hegnspælene. Det kræver langt mere "flow/hardware" at justere sig til effekt på en sugemotor end under tryk. |
Forfatter: | HenrikGM [ 16 mar 2012, 07:24 ] |
Titel: | Re: N/A tuning med anden motorstyring????? |
Macallan skrev: Hey svende, jeg har en 306 Gti-6 som er blevet tunet lidt på, og jeg vil undgå spjældhuse eller 2.3 liters ombygning, og nu har jeg fået at vide flere steder jeg kan hive flere heste ud af at skifte til feks megasquirt, eller en omex motorstyring etc etc....
MEN MEN MEEEEEEEN, jeg har absolut ingen forstand på dette, ![]() Nogen der ved noget om dette på en sugemotor?? På forhånd tak. Kom frisk ![]() Du kan fiske lidt hist og pist på en std motor ved at gå væk fra fabrikkens emissionsindstillinger, men det er i småtingsafdelingen vil jeg mene, men det kommer selvf. an på hvad småting er. Hvad er slutmålet i ydelse? |
Forfatter: | Macallan [ 16 mar 2012, 10:33 ] |
Titel: | Tak for svarene gutter.. |
Der er lavet følgende: -Maxiknaster fra Kent cams. -Bearbejdet planet indsugningsmanifold. -400 Cellers magnaflow racerkatalysator. -4 tommer Remus bagpotte. -Pipercross skumfilter. -Mellempotte fjernet, og erstattet med rustfrit rør. Dette sku eftersigende give 182-190 Jvf Jørgen Agergaard som har smidt knasterne i. Målet er 200+ uden at åbne klumpen igenM;-) Det er ikke en hverdagsbil, kun legetøj så derfor eksperimenterer jeg lidt, men vil ikke have spjæld på eller 2,3 ombygning, det for dyrt og giver ikke nok i forhold til prisen jvf rallyforum.dk hvor der er to med 306 ere der har sagt jeg skal forhøre mig vedr anden ecu inden jeg går all in.. Mvh Allan |
Forfatter: | dykkerdahl [ 16 mar 2012, 12:32 ] |
Titel: | |
Citat: Det er ikke en hverdagsbil, kun legetøj så derfor eksperimenterer jeg lidt
Helt klart tid til at begynde at lege med en motorstyring. Måske giver en motorstyring ikke direkte Hk. men den vil give dig mulighed for at overvåge din motor. En bedre indsigt og forståelse for de ting der sker i en motor er altid et skridt i den rigtige retning når der i fremtiden skal træffe de rigtige valg for yderliger tuning. |
Forfatter: | Macallan [ 16 mar 2012, 14:22 ] |
Titel: | Takker |
lyder som en ide |
Forfatter: | JPP [ 16 mar 2012, 17:27 ] |
Titel: | Re: Tak for svarene gutter.. |
Macallan skrev: Der er lavet følgende:
-Maxiknaster fra Kent cams. -Bearbejdet planet indsugningsmanifold. -400 Cellers magnaflow racerkatalysator. -4 tommer Remus bagpotte. -Pipercross skumfilter. -Mellempotte fjernet, og erstattet med rustfrit rør. Dette sku eftersigende give 182-190 Jvf Jørgen Agergaard som har smidt knasterne i. Målet er 200+ uden at åbne klumpen igenM;-) Det er ikke en hverdagsbil, kun legetøj så derfor eksperimenterer jeg lidt, men vil ikke have spjæld på eller 2,3 ombygning, det for dyrt og giver ikke nok i forhold til prisen jvf rallyforum.dk hvor der er to med 306 ere der har sagt jeg skal forhøre mig vedr anden ecu inden jeg går all in.. Mvh Allan -Maxiknaster fra Kent cams.- "maxi knaster".. det er der meget der hedder ligesom ultra, billet, stage8 osv - har du link til kent specs løft duration mv? -Bearbejdet planet indsugningsmanifold. - giver ingen/minimal effekt IMO -400 Cellers magnaflow racerkatalysator. - minimal effekt IMO <200 sugehk -4 tommer Remus bagpotte. - absolut nytteløs og du bliver nemt sat i uheldig bås -Pipercross skumfilter. ok -Mellempotte fjernet, og erstattet med rustfrit rør. - ingen mærkbar effekt så længe du er i det lag <200hk IMO Ecu giver mening for at se hvad du kan få ud af de knaster. At sige spjældhuse ikke er pengene værd er manglende erfaring, 60-120 sugehk kommer ikke med en fil og kræver nøje pulstuning og tid i bænk. 200hk kan du sagtens få på standard indsugningssystem men det kræver noget mere og du ved hvor du er henne med de knaster og du kan justere ind efter det. Her giver ecu mening, og de er fremtidssikret hvis du vil mere end det du har i dag. Hvor mange omdrejninger kører den ud i dag (nysgerrig)? Har du fået målt den nu? |
Forfatter: | Macallan [ 16 mar 2012, 18:48 ] |
Titel: | hey |
ok tak for info, -Portet GTi indsunigsmanifold vil sige, jeg har planslebet det, så der ikke er tragte i mere, der sad 4 tragte som ved spjældhuse inde i manifoldet., -GTi 264graders Maxi Indsuningsknast med et 2 mm højere løft -GTi 252 Grades udstødningsknast og der er mærkbar forskel med filter og anden udstødning synes jeg, den blev rullet til 163 inden der blev lavet noget ved den, agergaard siger den burde have 185-190 nu med ovenstående jvf hans erfaringer med de ting der, og den har desværre fået mest i toppen, mener max den kan trække 7600 omdr pga begrænseren.. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 16 mar 2012, 18:59 ] |
Titel: | |
Har du ikke nogle billeder og mål på den indsugningsmanifold? Hvad er grunden til at du ikke har lyst til at køre med tryk? |
Forfatter: | Macallan [ 16 mar 2012, 20:17 ] |
Titel: | re |
jo jeg har billeder, men hvorfor mål?? har ikke råd til at lave den om til komp eller turbo... billeder http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=185733 |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |