Powerforum
http://powerforum.dk/

Innovate Ekspert HJÆLP
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=24508
Side 1 af 3

Forfatter:  martinsa [ 08 mar 2011, 19:41 ]
Titel:  Innovate Ekspert HJÆLP

Mit XD-16 kit viser de legendariske ”three dashes” -.-.-, hvilket betyder at der ikke er ordentlig forbindelse mellem forbindelses/stereo kablerne! Er 100% sikker på at jeg har forbundet det rigtigt, med den lille plug(modstand) og det hele.
Det skal dog lige siges at det virkede i ca. 5 sek. Hvor det også kun varmede op til 65, begyndte at måle, men viste -.-.-, da jeg begyndte at kører lidt!
Har haft et multimeter på forbindelses stikket fra LC-1 out og XD-16 IN og der er fin gennemgang.
Har haft sluttet XD-16 uret (kun uret) til min computer og det kommer jeg fint i kontakt med, så det burde hvert fald ikke være XD-16 uret eller stereo ledningerne på uret, eller pluggen/modstanden da man også bruger den.
Men når jeg kun prøver med LC-1 enheden(efter LC-1 manualen) eller det hele samlet, kan jeg ikke få kontakt!
Har læst lidt på innovatemotorsports support forum og kan ikke finde noget der hjælper på problemet.
Min konklusion må være at der er noget galt med stereo ind- eller udgangen i LC-1 enheden.
Håber nogen af jer kloge hoveder;) enten kan be- eller afkræfte min konklusion?!
Mvh. Martin

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 08 mar 2011, 21:42 ]
Titel:  Re: Innovate Ekspert HJÆLP

martinsa skrev:
Mit XD-16 kit viser de legendariske ”three dashes” -.-.-, hvilket betyder at der ikke er ordentlig forbindelse mellem forbindelses/stereo kablerne! Er 100% sikker på at jeg har forbundet det rigtigt, med den lille plug(modstand) og det hele.
Det skal dog lige siges at det virkede i ca. 5 sek. Hvor det også kun varmede op til 65, begyndte at måle, men viste -.-.-, da jeg begyndte at kører lidt!
Har haft et multimeter på forbindelses stikket fra LC-1 out og XD-16 IN og der er fin gennemgang.
Har haft sluttet XD-16 uret (kun uret) til min computer og det kommer jeg fint i kontakt med, så det burde hvert fald ikke være XD-16 uret eller stereo ledningerne på uret, eller pluggen/modstanden da man også bruger den.
Men når jeg kun prøver med LC-1 enheden(efter LC-1 manualen) eller det hele samlet, kan jeg ikke få kontakt!
Har læst lidt på innovatemotorsports support forum og kan ikke finde noget der hjælper på problemet.
Min konklusion må være at der er noget galt med stereo ind- eller udgangen i LC-1 enheden.
Håber nogen af jer kloge hoveder;) enten kan be- eller afkræfte min konklusion?!
Mvh. Martin


min første lc-1 virkede ikke fra helt ny... mailede lidt frem og tilbage med dem og de gav mig en ny mod at jeg sendte den som ikke virkede tilbage... skal lige sige at jeg modtog den nye inden jeg sendte den gamle tilbage så de tog mit ord for at jeg sendte den tilbage, hvilket jeg selvfølgelig gjorde.
ved ikke om din virker eller ikke virker... ville bare lige sige det
den lc-1 jeg har nu virker heller ikke på de to programerebare udgange... den kan godt kobles op med pc og kan også godt se afr på skærmen men de to programerbare er døde....
sikkert ikke særligt brugeligt men alligevel lige et lille indput herfra :)

Tommy

Forfatter:  MSS535 [ 09 mar 2011, 08:11 ]
Titel: 

Hej
Er du sikker på du har fået sat mine-jack stikkene rigtigt sammen? nogle af dem er meget hårde og få samlet helt.
Har også haft en der var svær at få kontakt med første gang, der lod vi pc'en sidde på mens vi forsøgte at læse i manual og på nettet for at finde ud af hvad vi gjorde forkert, og da vi kom ud igen havde den selv fået forbindelse..??.. Jeg ved ikke hvor længe der gik, men i hvert fald længe hvis man står og venter.

Forfatter:  martinsa [ 09 mar 2011, 08:52 ]
Titel: 

Tommy - Alt info er brugbart, Har desværre ikke mulighed for at tjekke om mine Analog udgang virker da min bil med megasquirt holder i vinterhi 200 km. Væk herfra! Men jeg vil da lige prøve at smide innovate i USA en mail, det kan jo ikke skade noget!

MSS535 – Ja jeg synes også at de stereo/mini-jack stik virker lidt som noget dallerværk, enten går de meget stramt eller også er man i tvivl om de overhovedet sidder fast i hinanden, har prøvet at sidde og ”rodet” lidt med dem hver i sær for at se om der var en løs forbindelse!
Har også prøvet at lade det sidde koblet til computeren i land tid, uden held!
Når jeg har forbundet hele XD-16 kittet sidder det på følgende måde:
Plug/modstanden i IN på LC-1
Stereo kablet fra OUT på LC-1 til IN på XD-16
Computerkablet fra OUT på XD-16 til min computer
= kan ikke få kontakt til det og der vises -.-.-

Kun med LC-1 enheden:
Plug/modstanden i IN på LC-1
Computerkablet fra OUT på LC-1 til min computer
= kan ikke få kontakt.

Kun med XD-16 uret:
Plug/modstanden i IN på XD-16
Computerkablet fra OUT på XD-16 til min computer
= Får kontakt og kan programmere alt f.eks. farver osv:)

Der ud over går + fra XD-16 og LC-1 til fælles +
- fra XD-16, samt blå og Hvid fra LC-1 til Fælles stel punkt
Lige p.t kører jeg direkte til et batteri.

Derudover skal det også siges, at sonden slet ikke bliver varm når man lader det være tændt lidt.
Og der bvliver hverken genereret Volt eller Amp. På nogen af analog udgangene.
Tror jeg vil købe en diode (1.2-2.2V,1-30mA anbefales)og en kontakt i dag og forbinde det til den sorte ledning fra LC-1 som beskrevet i Manualen for LC-1.

Forfatter:  Brian-HKD [ 20 mar 2011, 11:52 ]
Titel: 

Prøv at tilslutte LC-1 uden sonden er sat til.
Og sæt kun +12v (rød ledning) og stel (Den blå og den hvide ledning) til og ikke andet.
Sæt terminator i "IN" og tilslut din PC til "OUT" ledningen.

Nu skal den virke på din PC i Logworks med mindre der er en defekt på LC-1.

Forfatter:  monster [ 20 mar 2011, 20:46 ]
Titel: 

Jeg arbejder til dagligt med emissions begrænsende teknologi, på et produkt vi sælger indgår der en LC-1 controller som vi indkøber direkte ved Innovate i Californien.
Vi omkoder dem til brug for Diesel, mit input er at ca. 20% af dem aldrig kommer på et køretøj (Vi har købt 60 stk. i 2011 alene), de ryger direkte tilbage til Innovate. Der er ingen kontakt til kontrolleren.
Jeg vil nævne at Innovate æder reklamationen hver gang.

De er ikke særligt stabile, i praksis har vi lavet en adapter til vores ledningsnet som føder 12V, signalet gennem 2 modstande for at generere et 5V signal input til vores ECU, blot for at få OBD'en til at holde kæft...

Forfatter:  HenrikGM [ 20 mar 2011, 21:00 ]
Titel: 

Mine erfaringer med innovate er at de havde en periode med en del "dårlige" LC-1ere. Så vidt jeg kan se har de styr over det igen.

Typisk dør den inden for meget kort tid HVIS den dør, men servicen fra innovate er ud over det sædvanlige.
Jeg har returneret 3x, 1x ny, 1x 4md og 1x overgemt over 1år gammel, alle blev dækket på garanti uden et kny. Ikke ret almindeligt "overseas".
Den ene af dem havde jeg lukket op(ikke nemt, og nej, den kan ikke samles igen), og selv den dækkede de. Fejlen i den var kortsluttet cpu pga for meget loddetin.

Har en i volvoen der spiller fint på 5.år vel efterhånden...

Men husk at placere sensoren rigtigt!

Forfatter:  grydesvamp [ 20 mar 2011, 21:35 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Mine erfaringer med innovate er at de havde en periode med en del "dårlige" LC-1ere. Så vidt jeg kan se har de styr over det igen.

Typisk dør den inden for meget kort tid HVIS den dør, men servicen fra innovate er ud over det sædvanlige.
Jeg har returneret 3x, 1x ny, 1x 4md og 1x overgemt over 1år gammel, alle blev dækket på garanti uden et kny. Ikke ret almindeligt "overseas".
Den ene af dem havde jeg lukket op(ikke nemt, og nej, den kan ikke samles igen), og selv den dækkede de. Fejlen i den var kortsluttet cpu pga for meget loddetin.

Har en i volvoen der spiller fint på 5.år vel efterhånden...

Men husk at placere sensoren rigtigt!


Det var pokkers, jeg troede sku ikke du fik noget positivt ud af den lc-1, den nye jeg købte i stedet (forhandleren mente jeg havde klokket i det og var ikke til at stikke i) har virket som den skulle lige indtil den blev solgt, til fordel for et xd-16 kit

Forfatter:  TB206HDI [ 20 mar 2011, 22:12 ]
Titel: 

monster skrev:
Jeg arbejder til dagligt med emissions begrænsende teknologi, på et produkt vi sælger indgår der en LC-1 controller som vi indkøber direkte ved Innovate i Californien.
Vi omkoder dem til brug for Diesel, mit input er at ca. 20% af dem aldrig kommer på et køretøj (Vi har købt 60 stk. i 2011 alene), de ryger direkte tilbage til Innovate. Der er ingen kontakt til kontrolleren.
Jeg vil nævne at Innovate æder reklamationen hver gang.

De er ikke særligt stabile, i praksis har vi lavet en adapter til vores ledningsnet som føder 12V, signalet gennem 2 modstande for at generere et 5V signal input til vores ECU, blot for at få OBD'en til at holde kæft...


Partikel filter med tilhørende controller?

Forfatter:  monster [ 21 mar 2011, 11:23 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
monster skrev:
Jeg arbejder til dagligt med emissions begrænsende teknologi, på et produkt vi sælger indgår der en LC-1 controller som vi indkøber direkte ved Innovate i Californien.
Vi omkoder dem til brug for Diesel, mit input er at ca. 20% af dem aldrig kommer på et køretøj (Vi har købt 60 stk. i 2011 alene), de ryger direkte tilbage til Innovate. Der er ingen kontakt til kontrolleren.
Jeg vil nævne at Innovate æder reklamationen hver gang.

De er ikke særligt stabile, i praksis har vi lavet en adapter til vores ledningsnet som føder 12V, signalet gennem 2 modstande for at generere et 5V signal input til vores ECU, blot for at få OBD'en til at holde kæft...


Partikel filter med tilhørende controller?


Bl. andet - det er specielt i sammenhængen med aktiv regenerering af filtret den er nødvendig for at bestemme last på motoren i retrofit løsninger hvor der ikke er adgang til motorens ECU.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/