Powerforum
http://powerforum.dk/

Konstante udsættere, dumpet til syn - megasquirt
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=24398
Side 1 af 2

Forfatter:  Runesm [ 28 jan 2011, 15:26 ]
Titel:  Konstante udsættere, dumpet til syn - megasquirt

Når min bil står i tomgang laver den konstant små, enkelte udsættere. Ikke noget der generer mig, og den kan også overholde emissionskravene med 630cc dyser og katalysator.

Men når jeg skal holde 2500omdr på, så laver den en anelse flere udsættere, og det (tror) jeg er grunden til, at min co kan ligge mellem 0,5 og en sjælden gang imellem lige peake på 1%, hvilket gør at jeg ikke kan få min bil synet.

Bilen kører låst tænding 15grader, da jeg har en fornemmelse af at den skyder gnisten ved siden af når jeg kører på mappet og nærmer mig de 30-40 grader, og den så tænder over på en cylinder der ikke laver noget.
Derfor mangler jeg lige at få rettet fordeleren lidt ind og ændret min triggerangle.

Der er nye platin-tændrør og nye tændrørskabler. Så vidt jeg husker er dækslet og rotoren også nyt (max 6 måneder).

Den kører med bosch 1 227 100 147 tændingsmodul med 75% fixed dutycycle dwell, trigget gennem megasquirt som aflæser via hallsensor på knastakselen.

Jeg kører lambdaregulering med switchpoint 2,5v, 15% authority, 1step pr 30ms. Det giver en fin og rolig lambdaregulering i tomgang - som ligger på lambda 0,997-1 på synsmandens måleapparat - med både co og co2 inden for værdierne (til trods for enkelte små udsættere).

Katalysatoren er brand spanking new (biltemas fineste 600kr's model) - og det hele bliver holdt øje med af en Innovate LC-1

For lige at komme spørgsmålet i forkøbet, bilen kører fint, uden udsættere, når den får noget at lave.

Jeg har tilføjet msq'en i zip-filen - og forslag til forbedringer modtages med kyshånd. Jeg er stadig den titel der befinder sig under novice når det kommer til ms, så der er gartrisse en håndfuld af dumme ting i den fil.

Hvordan får jeg det her til at spille, både så jeg slipper for udsætterne, men også så jeg kan syne bilen??

Vedhæftede filer:
MSQ.zip [5.6 KiB]
Downloadet 470 gange

Forfatter:  Jesper H [ 30 jan 2011, 16:53 ]
Titel: 

hvordan er blandingen ved 2500 omd?

Forfatter:  Runesm [ 30 jan 2011, 22:08 ]
Titel: 

14,5-15,2 - den svinger pga lambdareguleringen. Uden regulering er den omkring 14,6-14,9

Forfatter:  JDJ [ 31 jan 2011, 12:38 ]
Titel: 

Er du sikker på at du ikke har nogle spikes på dit rpm signal så den "flyver" rundt i mappet.
Hvilken type sensor kører de med?

Forfatter:  JesperKonge [ 31 jan 2011, 13:16 ]
Titel: 

husk at du ikke kan "stole" på lambda tallet når du har udsættere. Sonden måler ilt, der jo kommer til sonden ved udsættere...

Forfatter:  Runesm [ 31 jan 2011, 17:50 ]
Titel: 

JDJ skrev:
Er du sikker på at du ikke har nogle spikes på dit rpm signal så den "flyver" rundt i mappet.
Hvilken type sensor kører de med?


Sonden er en lc1, og så er det std hallsensor i strømfordeler. Ingen egentlige spikes eller andet i den dur.

Jesperkonge - prøver at skifte til mindre dyser imorgen

Forfatter:  Morten VJ [ 31 jan 2011, 17:58 ]
Titel: 

Først og fremmest så få fikset tændingen.
Et fast tidspunkt kan have skyld i dine udsættere.
Dernæst 30 ms til lambda reguleringen.
Det er meget kort tid, du når dårligt at afslutte en forbrænding, inden den forsøger at kompensere igen.
4 gange i sekundet det er den gyldne regel.
Hvad ligger din PW på i tomgang, og ved 2500 omdrejninger?
Du har relativt store dyser, så de er garenteret lave!
Under Ca 1,7 ms og du begynder at få problemer.
Hires koden kan afhjælpe nogle af problemerne, da den kan ændre dysetiden i mindre trin.
Ellers kan man prøve at sænke benzintrykket.

MVH

Morten

Forfatter:  HenrikGM [ 31 jan 2011, 20:36 ]
Titel: 

Det er jo udsætterne der er det egentlige problem. Mindre dyser kan kun maskere problemet, men ok, måpske nok til at det kan gå igennem....

Forfatter:  Runesm [ 31 jan 2011, 22:25 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Det er jo udsætterne der er det egentlige problem. Mindre dyser kan kun maskere problemet, men ok, måpske nok til at det kan gå igennem....


Vi snakker dysetider på 1,6-1,8 ved 2500omdr, og 1,4-1,5 i tomgang.
Men vil prøve at sætte reguleringstiden til 250ms istedet.

Jeg har faktisk været i værkstedet idag for at hente et sæt dyser i 300 regionen, i håb om at lidt højere pw på dyserne vil give mere præcis styring.

Dem vil jeg lige prøve imorgen.

Min tændingspistol gik i stykker da jeg ville forsøge at dreje rotoren sidst, så 20fød grader ville være direkte ud for cylinder 1's kontaktpunkt i strømfordeler-dækslet. Jeg tror den står lige til kanten på kontaktpunktet, og den derfor skyder på næste cylinder når den ramler op i 30-40 graders fortænding.

Forfatter:  Runesm [ 01 feb 2011, 16:37 ]
Titel: 

240cc dyser gjorde tricket - og så 150ms 1%step 10% authority på lambdareguleringen

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/