Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Omex 710 på Volvo B21ET ? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=24337 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Frederik Hald [ 06 jan 2011, 23:47 ] |
Titel: | Omex 710 på Volvo B21ET ? |
Ja kan det lade sig gøre? Havde tænkt mig at få fat i det elektroniske indsprøjtnings system fra en nyere Volvo 240, få anskaffet et 531 topstykke og Omex 710. Men vil det overhovedet kunne lade sig gøre? Det bare en lille sjov "start" idé jeg har, så har man jo motorstyring og topstykke og kan lege med alle de andre sjove ting med tiden Mvh. Frederik Hald PS. Kan det passe at der sidder et 1000398 topstykke på en b21et? |
Forfatter: | HenrikGM [ 07 jan 2011, 14:53 ] |
Titel: | |
På en B21ET e´r der 160, 398 og 405 topstykker. Du vil afgjort ikke sætte et531 topstykke på en B21ET(medmindre det er for blæret skyld). Motoren skal rotere MANGE RPM før den udnytter den top. Bliv du ved din 398 top, den passer bedre til motoren end 531. Valget af motorstyring er nærmere et spørgsmål om hvem du kender der kan jusere det, end ret meget andet. |
Forfatter: | Morten VJ [ 07 jan 2011, 16:45 ] |
Titel: | |
Jeg er helt enig med henrik. Og det med at købe et komplet indsprøjtnings sysem fra en sen 240. Det er en håbløs gerning. Du kan ikke bruge ret meget af det! nogle stik måske krumtapsføler, og svinghjul. Dysebro og indsugningsmanifold. Lidt slanger til og fra dysebro. Resten skal opgraderes!! Og det er nærmest uanset hvilken programmerbar styring du vælger! MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 07 jan 2011, 19:04 ] |
Titel: | |
Jeg gjorde jo selv det at jeg byttede K-jet manifolden med en fra en Fmotor(led efter en med dysebro, de er ens). Også på en std. B21ET med 398 top. Byttede spjældkontakten med en TPS(Sav 8mm af akslen, og drej beslaget(Den rigtige vej!)) Monterede 36-1 på krumtappen så jeg kunne gå på wasted hvis det blev sjovt en dag. Dyser fra V70R AWD, og 3,8bars regulator(dysernes ratede tryk). Det har kørt siden dag1 på default map i MS, men har dog senere mappet den. Ydelsen er hævet til lige knapt 200hk, og skidtet har kørt 468.000km uden at løfte en finger. Hvis du har det gennemtænkt ordentligt, så er det en konvertering der kan gøres meget hurtigt. Hardwaren er bygget om på under 2timer. Ledningsnettet tager væsentligt længere tid hvis det skal se ordentligt ud. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |