Powerforum
http://powerforum.dk/

Nu skal jeg jo lære at trimme en benziner...
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=24313
Side 1 af 1

Forfatter:  TB206HDI [ 26 dec 2010, 14:34 ]
Titel:  Nu skal jeg jo lære at trimme en benziner...

Jeg har ingen problemer med at chippe dieselbiler og hente rigtig god effekt ud af dem, men nu jeg fået en 106 XSi 1600 - så skal jeg jo til at lære Benzin chipning :)

Jeg sidder og kigger på en ori fil for en Peugeot 106 Rallye 1300 - helt specifikt tændingsmaps. Der er noget der undrer mig lidt.

Kan det virkelig passe at tændingen er sat til 30 grader fra 4.000 til 8.000 for load 0 til load 100? og 22.5 grader ved 2400 omdr/min load 10 ?


Motoren er en TU2J2 1.3L 8v'er med 100Hk.

Forfatter:  HenrikGM [ 26 dec 2010, 16:28 ]
Titel: 

Hvis nogen har pillet, så kan de mærkeligste ting være "helt normalt".

Det du beskriver lyder en smule unyanceret, og kan vel næppe kaldes et "map" ;-)

Forfatter:  TB206HDI [ 26 dec 2010, 21:30 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Hvis nogen har pillet, så kan de mærkeligste ting være "helt normalt".

Det du beskriver lyder en smule unyanceret, og kan vel næppe kaldes et "map" ;-)



Det er taget fra en helt std. Fil der ikke er pillet ved.

Forfatter:  Wildert [ 28 dec 2010, 17:17 ]
Titel: 

øh - jeg skal lige forstå det rigtigt... al tænding fra 4K til 8K er 30 grader? Uanset load?
Med undtagelse af en enkelt "stribe" hvor det er 22,5 grader?

Ved du hvad de load-værdier mere præcist repræsenterer ift. MAP-signal?

Der vil ikke være noget underligt i at have en hel del tænding, selv ved høje RPM, når MAP er lavt (højt undertryk => meget lidt spjældåbning). Men det passer jo ikke voldsomt godt med hvad du beskriver...

22,5 grader er måske også lidt til den stive side selv for en lidt ældre 8V konstruktion som TU'eren, men det er sådan mere en strøtanke.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/