Powerforum
http://powerforum.dk/

Skyder i udstødning selv med fuel and spark cut
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=24254
Side 1 af 2

Forfatter:  Runesm [ 28 nov 2010, 20:33 ]
Titel:  Skyder i udstødning selv med fuel and spark cut

Jeg lurer lidt på, hvorfor den kan knalde og lave store sorte røgskyer i udstødningen, når den både står på fuel and spark cut, med basesparks 6 og cut 4?

Softcut står i 0grader med 0,0sek ved samme omdrejningstal som hardcut, burde jeg hæve softcut så den går direkte i hard?

Forfatter:  Wildert [ 29 nov 2010, 20:54 ]
Titel: 

Det er jo fordi du kun cutter dele af det - 4 ud af 6 nærmere bestemt.
Hvis du skal cutte totalt, så er det 6 af 6...

Det var da i hvert fald det med IKKE at cutte det hele, som min kammerat og jeg brugte da vi lige skulle se om launch control og flat shift ku' gi' bulder, brag og ikke mindst flammer... og det ku' det så :-).

Tilbage til at cutte alle af alle, så var der ikke noget.

Forfatter:  HenrikGM [ 29 nov 2010, 21:09 ]
Titel: 

hvor mange cylindre?

Forfatter:  Captain Slow [ 29 nov 2010, 23:36 ]
Titel: 

et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

Forfatter:  Runesm [ 30 nov 2010, 06:58 ]
Titel: 

Captain Slow skrev:
et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

:shock:

Henrik - 4 cylindre er der

Forfatter:  HenrikGM [ 30 nov 2010, 08:01 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Captain Slow skrev:
et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

:shock:

Henrik - 4 cylindre er der


Hmm....Prøv lige med et ulige antal tændinger, feks tag 5 ud af 7.
Det er ikke slemt som du har sadt det op, men hvis du feks skriver 3 ud af 4, så går det helt galt.(af gode grunde!)

Tegn tændingsrækkefølgen, så vil du se det.

Forfatter:  Wildert [ 30 nov 2010, 09:18 ]
Titel: 

Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?

Forfatter:  Runesm [ 30 nov 2010, 09:41 ]
Titel: 

Ja det kan jeg godt se, så tænder man kun 1 cylinder konsekvent. Men det må bare være resterende benzin der bliver futtet af egentlig. Ikke at det gør mig noget, jeg undrede mig bare lidt.

Forfatter:  HenrikGM [ 30 nov 2010, 21:56 ]
Titel: 

Wildert skrev:
Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?


Kommer an på hvad det skal bruges til.

Ren rpm begrænser på ikke alt for vildt køretøj kan det være fint at klippe det hele væk.

Men på grumt mange HK der er spændt vildt for, så går det ret så vildt for sig når du klipper 1000hk totalt og går direkte på max motorbremse, for et kvart sekund senere at gå direkte på fuld ydelse med et brag.

En traktortrækker kan slå sig selv ihjel på den måde. Der er det meget mere humant at nappe feks 30% eller måske 70% af ydelsen, end det er at slukke den fuldstændigt i 0,2sekunder. Når den kommer på er det med al slup i transmissionen i et skrald, plus at køretøjet er vildt nok at styre i forvejen.

Forfatter:  Wildert [ 02 dec 2010, 07:28 ]
Titel: 

Ahh... sgu nok derfor jeg ikke har mærket det store til min 100% begrænser :-).

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/