Powerforum
http://powerforum.dk/

tps signal påvirker clt
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23960
Side 1 af 1

Forfatter:  jesper larsen [ 16 aug 2010, 10:36 ]
Titel:  tps signal påvirker clt

Hej Håber i ka hjælpe

jeg har fået et problem efter montering af ms 1 extra på min bmw m20b25 turbo, problemet er at når jeg træder på speederen så flytter nålen sig på coolant temp i megatune ligeså meget som TPS nålen i uret ved siden af! :!:

Prøvet:
nye signal ledninger udenom org ledningsnet.
Nye stel direkte fra batteri og motorstel både på tps og clt.
har prøvet med en anden tps sensor det var det samme.
TPS er montere så Fuld gas er høj volt og lukket spjæld er lav volt så både stik i motorrum og på ms er rigtig samt calibreret flere gange.
når TPS blev taget fra så var kølevands temp rigtig og ens med MAT sensor.
ved afmontering af clt stik på sensor faldt temp men stadig
med udsving ved regulering af TPS. :damn:

hva har vi overset? :?:

boksen er fra turbomotor.

MVH jesper

Forfatter:  Runesm [ 16 aug 2010, 15:18 ]
Titel: 

En dårlig lodning i boksen?

Forfatter:  jesper larsen [ 16 aug 2010, 15:30 ]
Titel: 

Runesm skrev:
En dårlig lodning i boksen?


ja du mener i ms boksen?

Forfatter:  Saab-Daniel [ 16 aug 2010, 16:37 ]
Titel: 

Det gør Rune sikkert, ja...
Lyder på mig som om der er en overgang mellem de to inputs (TPS og CLT)
/Daniel

Forfatter:  Runesm [ 16 aug 2010, 16:47 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
Det gør Rune sikkert, ja...
Lyder på mig som om der er en overgang mellem de to inputs (TPS og CLT)
/Daniel


Jeps ligepræcis. Det har jeg døjet meget med, mellem Lambda og tændingssignal, kæft et døj jeg havde med det.

Forfatter:  HenrikGM [ 16 aug 2010, 17:44 ]
Titel: 

Fejl i ledningsnet, eller overgang, eller fejl på CPU. I nævnte rækkefølge.

Forfatter:  jesper larsen [ 16 aug 2010, 18:27 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Fejl i ledningsnet, eller overgang, eller fejl på CPU. I nævnte rækkefølge.


har lige prøvet med en anden ms og nu virker det.
der må være en fejl i cpu.



vi har et andet spørgsmål?
syntes sluttrin bliver varmt, og slog derefter tænding fra.
vi har læst på megamanualen det skulle være YES/NO på spark output inverted altser YES
vi køre med 60-2 trigger hjul generic wheel decoder
spark output A 1 tændspole og fordeler tænding

er der mere vi skal tage højde for/være opmærksomme på????

vi takker mange gange for svarene

mvh jesper

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/