Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
MegaSquirt Underlig opførsel http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23940 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Jakobsen [ 09 aug 2010, 21:23 ] |
Titel: | MegaSquirt Underlig opførsel |
Hej Har på vej hjem til sjælland søndag prøvet noget meget underligt med min volvo 242 Turbo, kørte stille og rolig mod sjælland og sku så lige af hovedevejen, da jeg så drejer begynder den at hakke utrolig meget, tænker ja okay ved da godt den køre på en næsten tom tank så prøver at fylde noget mere benz på, men finder så hurtig ud af at det slet ik er der fejlen er, motoren hakker og sprutter og vil ik rigtig tage gassen Finder så ud af at den går vildt mageret, og må hæve mit VE Map med 50 for bare at den går nogenlunde igen Forstår godt nok ik hvad dælen der er sket, men skulle jo afsted og skulle jo helt hjem til sjælland da jeg så kommer kørende og får nogenlunde rettet mappet lidt ind, ser jeg så at når jeg begynder at give den tryk max 1bar begynder min Puls width at ramme max sammen med duty cycle, dyser er 397ml bosch 0280 150 791 Nogle der har bud på hvad dælen fejlen kan være ? har selv 2 ider med ved ik om det realistisk første bud er at da jeg kørte med for lidt benzin ku der måske være kommet skidt med ind i et filter måske ?? Bud 2 at der er kommet Hardware fejl i boksen, har jo også lige haft problem med et IC modul til VR trigger |
Forfatter: | Blob [ 09 aug 2010, 21:49 ] |
Titel: | |
Hvad siger dit benzintryk? |
Forfatter: | warp [ 10 aug 2010, 07:36 ] |
Titel: | |
Enten manglende benzintryk som Blob foreslår eller en (måske flere) dyse der ikke åbner rigtigt. Det kan være enten dysen det er galt med eller udgangstrinnet. |
Forfatter: | Jakobsen [ 10 aug 2010, 08:17 ] |
Titel: | |
Ved ik med benzin tryk køre med orginal bosch 3 bar regulator, men kan prøve at skifte den eller måle hvor meget benzin der kommer ud af retur slangen. Angående dyser hvordan ska jeg måle det med multimeter og ohm ? Hvis det er udgangs trin må rene hvis hellere teste boksen |
Forfatter: | m power [ 10 aug 2010, 09:05 ] |
Titel: | |
monter et manometer på fremløb/dysebro, så kan du jo altid se hvad dit benzintryk er. |
Forfatter: | Jakobsen [ 10 aug 2010, 10:42 ] |
Titel: | |
Ja det er rigtig nok må prøve at se når jeg rammer jylland igen om jeg kan få et manometer på. Den er selvfølgelig også blevet svær at starte men det er da klart hvis den ik får det brændstof den skal have /; skal prøve at måle lidt på den senere i dag når der er fyr aften Men syntes bare det er extremt underligt at det kom så hurtigt at den lige pludselig ikke fik benzin nok /: og at der skulle ændres så meget i mappet før den ku gå af sig selv igen |
Forfatter: | grydesvamp [ 10 aug 2010, 16:53 ] |
Titel: | |
skruen til benzintryksregulatoren er raslet løs fx ? brændte forbindelser over til brændstofpumpe ? der er mange muligheder.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 10 aug 2010, 17:05 ] |
Titel: | |
Jakobsen skrev: Ja det er rigtig nok må prøve at se når jeg rammer jylland igen om jeg kan få et manometer på.
Det lyder som en "riktig" god ide!!!! Hvis den når helskindet til jylland så kan du jo altid bruge krumtap, lejer og plejlstænger. Til den defekte B21 motor. Find fejlen inden motoren dør for dig igen!!! Men du er måske ude på at slå en rekord i antal forbrugte motorer på et år???? Mål det benzintryk før du kører videre i bilen!! Og fejlsøg derfra. MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 aug 2010, 17:25 ] |
Titel: | |
kan ikke huske om du har investeret i en WB sensor, men hvis du har, så kig på den. Den kan fortælle en del. |
Forfatter: | Jakobsen [ 10 aug 2010, 17:44 ] |
Titel: | |
Var så heldig at få tidlige fri kl 15.00 har en WB sonde ja og kan se den gik mager indtil jeg måtte ændre mit fuel map makant. Når det så er sagt har jeg selvfølgelig kontroleret alle forbindelser til boksen og ud til div også strøm stel osv osv igen fejl der. og tvivler på motoren brænder af hvis den får benzin nok eller den mængde så den ik løber mageret, det gik jo fint nok til sjælland bare man ik presser den og passer på. og jo jeg har nok rekorden i ødelagte motoren tør ik sige hvilke og hvor mange Men der har da også været fejl og det var der også i den sidste B21ET desværre for ellers river den ikke lejre af sig selv det er sikkert, min konklution var at olie pumpen nok var defekt eller ik lavede nok tryk samt den nok havde lidt slidte lejre, husk nu jeg tog motoren fra en gammel 244 turbo som har stået i mange år og sikkert med en del km på bagen. Men tilbage til emnet snakkede med rene om tingene, han mente det skulle være noget med mit benzin tryk og det havde han så helt ret i, havde ikke et manometer så prøvede at sætte en lang slange på dyse broen's retur direkte i tanken for at se om der kom benzin hele tiden og gerne i en god stråle. Inden jeg kom dertil havde jeg min hovede pumpe nede for at se om der evt var et filter i den, det var der så ikke men da jeg sku samle slange og pumpe igen kom der lidt rust rød benzin ud af slangen. Efter jeg så har leget lidt med det begynde den så at køre som den gjorde før så der må ha været noget galt med skidt et sted det virker i vært fald nu. men må hellere få kontrolleret mit benzin tryk og evt skiftet min regulator mener de skal skiftes efter 200.000km eller bør skiftes der ?? |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |