Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Injector Opening Time (ms)??? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23859 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Lars E [ 13 jul 2010, 08:34 ] |
Titel: | Injector Opening Time (ms)??? |
Injector Opening Time (ms) (InjOpen) is the amount of time required for the injector to go from a fully closed state to a fully opened state when a 13.2 volt signal is applied. Since fuel injectors are electro-mechanical devices with mass, they have latency between the time a signal is applied and the time they are in steady-state spraying mode. Typically, this value is very close to 1.0 milliseconds. Min mega squirt har for 4. gang tapt indstillingerne. så nu er jeg ved at justere alt ind igen. Nu til spørgsmålet. når jeg sætter den til det andbefalede så kan den næsten ikke køre, den skyder op igennem indsugning. Når jeg sætter den til 3 køre den næsten normalt men det følles stadig som om den går mager. Dyserne stammer fra en 84' Kadett GTE. Resten er er sat som andbefalet og VE tabelen står som den plejer og ser meget normal ud. |
Forfatter: | HenrikGM [ 13 jul 2010, 09:58 ] |
Titel: | |
Der er eet eller andet galt. 0,8 til 1,2mS er normal værdi. 3 er absolut ikke normalt. |
Forfatter: | Lars E [ 13 jul 2010, 11:07 ] |
Titel: | |
Ja det var også min fornemelse. Hmm... men hvad...??? Må igang med multimeteret og måle forbindelser og ledninger. Der må være et sted hvor forbindelsen ikke er så god, det må jo næsten betyde at dyserne for for lidt strøm at leve af siden de ådenbart ikke åbner hurtig nok... Men den kørte ellers perfekt indtil den gik i stå ved ødsted brugs. |
Forfatter: | Lars E [ 14 jul 2010, 11:02 ] |
Titel: | |
Nu håber jeg a jeg for tid til at måle på den i aften, men kom lige til at tænke på noget fra da jeg fik den startet igen for et par dage siden. De volt som MS måler i real time display de skulle vel være meget præcis ikke??? Det skal lige siges at jeg ikke har målt det endnu. Volt meteret i kabinen hviste ca 13,5-7V. og MS målte 14,7-8V. det er noget jeg skal have tjekket, MS er vel ikke så glad for at komme alt for langt over 14Volt?? |
Forfatter: | Morten VJ [ 14 jul 2010, 16:21 ] |
Titel: | |
Nej MS er desværre ikke særlig præsis. Min har siden dag1 målt en volt mere end, et multimeter der bliver kontrolleret jævnligt. Det har noget med tolerencerne på komponenterne at gøre. Men et billigt ur i bilen, der får strøm et andet sted fra, det kan man slet ikke regne med!!! MVH Morten |
Forfatter: | Lars E [ 15 jul 2010, 08:47 ] |
Titel: | |
Ok, har lige været ud at måle lidt i pausen. Måler 14,40V. fra tændings låsen Og 14,45-14,5V på pintet og strøm til dyser og benzin pumpe m.m. 0,00-0,01V. spændings fald fra print til stel. Hvor ville det næste gennem tænkte træk være at måle??? Hvad kan ellers gøre at begge dyser åbner forlangsomt??? (hver dyse køre på hver sin driver) Jeg burde vel kunne måle åbnings tiden med et scop ikke??? Er der andre ting i justeringen på MS der kan gøre dette??? |
Forfatter: | HenrikGM [ 15 jul 2010, 14:14 ] |
Titel: | |
skop er vejen frem. Hvis din MS har fået mange klø med mange resets, og mange code mismatch, så bør nu nok eliminere en af årsagerne ved at geninstallere en code du ved har virket. (eliminering af fejl40) |
Forfatter: | Lars E [ 16 jul 2010, 07:36 ] |
Titel: | |
Ja, den har fået mange klø igennem årende, sjovt nok så er det hvert andet år at den fucker programmet, sidste sommer kørte den perfekt. da jeg startede den op efter vinteren syntes jeg det føltes som om den gik lidt fed de første par dage men det gik sjovt nok over inden jeg fik computeren koplet på. Skal lige have lavet et adapter stik til den ene dyse så jeg kan få dem målt. Når den har disse perioder ønsker man sig næsten tilbage til et sæt karburatore, men når jeg plejer at få det til at virke igen med lidt hjælp så ønsker jeg ikke karburatorende mere. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |