Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvad sker der her Vems. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23626 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | dykkerdahl [ 08 maj 2010, 20:07 ] | ||
Titel: | Hvad sker der her Vems. | ||
Jeg er ved at indkøre min Vems med "VE Tune By Statistics" og har efter at have kørt under 60Km på motorvej kommet mellem 95% og 105% i de fleste områder fra 800- 5000Rpm og 40-150 i map. Jeg bruger en "Rpm/Map ignition tabel" her fra PF. Det næste jeg skal have på plads er "Acceleration Enrichments" Man kan på billedet se at den røde lambda streg hopper lidt ved 1.20min hvor jeg giver fuld gas. Nå mit spørgsmål er om der er nogle der ved hvad der sker ved 1.22min. Man kan i bunden af billedet se "Pulse Width" falde helt ud. Jeg har "Coil Charge Time" sat til 1.92 Ms Og "Coil Charge Time MAP Scale til 10" Det kan ikke være knock da det ikke er slået til. Hvis der er nogle der ønsker at se flere billeder af fenomenet så har jeg flere Vemslog hvor det sker....
|
Forfatter: | Jesper H [ 08 maj 2010, 20:44 ] |
Titel: | |
Kan det være noget fuelcut ved 0.5 bar? |
Forfatter: | peter_jensen [ 08 maj 2010, 21:00 ] |
Titel: | |
Hej Jens Du skal kikke på Rev ”Limit/Overrun/Safety” og derefter se Overboost fuelcut den har du sat til 150 Kpa. Dvs. at du lukker for dysserne over dette tryk. Funktionen er ment som en sikkerhedsfaktor hvis motoren skulle komme op i et tryk område man ikke ønsker. Sæt den værdi til 260 Kpa. Vems.dk [/img] |
Forfatter: | dykkerdahl [ 09 maj 2010, 07:41 ] | |||||
Titel: | ||||||
Stærkt Peter Vems..... Jeg retter det nu og smutter en tur på motorvejen og så får du en Hel VemsLog..... Hvis der er nogle der har lyst til at se min Ve tabel, Tændings Map og lamda Map så Kommer de her. I mit Tændings map som er lavet efter http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... rator.aspx er der rettet lidt omkring Max Nm som jeg har fundet på en dyno udskrift fra UK. med den samme motor, turbo, knast, spjæld mm. Den kan du også se. Hvis i har noget at tilføje vil jeg meget meget gerne høre det da det er et helt nyt område for mig.
|
Forfatter: | dykkerdahl [ 09 maj 2010, 15:29 ] |
Titel: | |
Så fik jeg rettet "Overboost fuelcut" og nu køre den som en drøm... Jeg har ikke tilsluttet ladetryks styring så den stopper ved 160Kpa med hjælp fra den mekaniske aktuator (den bliver tilsluttet NU) Men den køre ret godt og trækker rigtig godt og hårdt fra 3500Rpm og op. Hvis jeg ikke havde et log at se på ville jeg tro at alt var som det skulle være.... Det her er meget bedre end Chip Jeg har aldrig rørt sådan en styring og efter bare 100KM på vej har bilen aldrig kørt bedre, fuck jeg bliver sku helt "HØJ" Jeg har også givet den lidt mere i "Acceleration Enrichments" men det er ikke helt godt i nu. Det kan ikke mærkes på bilen men ses på de to billeder jeg vedhæfter. Der er også en VemsTune Log hvis der nogle der vil rode lidt rundt i loggen og min Config Kunne godt bruge lidt hjælp til "Acceleration Enrichments" hvis du kan se noget eller har en ide! |
Forfatter: | peter_jensen [ 09 maj 2010, 21:32 ] |
Titel: | Vems Indkøring |
Hej Jens Stort tillykke med din Vems styring og vi deler din begejstring med dig. Efter du har fået en Pc der virker er det lykkedes dig af få Styringen sat op til to trigger input, Cop, fire dysser, mm og det kan være en øvelse i sig selv da alting jo skal komme på det rigtige tidspunkt og i den korrekte rækkefølge. Jeg kan ikke se at du har uploadet en en log fil. Upload altid en logfil da denne også indeholder alle indstillinger og tabeller + GPS data hvis antennen er tilsluttet. Log filen gør det nemt for os andre og vi kan bedere hjælpe dig. Det smarte ved at have alle data samlet i en og samme log fil er at når du ændre noget i opsætningen eller et map er at man kan se det i log filen. VemsTune tegner en lodret streg hver gang du laver om på noget for at gøre dig opmærksom på at du har lavet en ændring. Når man afspiller loggen vil du kan se de ting du har ændret nøjagtigt som det blev gjort da du kørte og indstillede bilen. Du skal hæve dit lambda map til ca. 260 Kpa ellers kommer du uden for det målebar område (samme som din Ve tabel) hvis du ønsker at lade Vemsen regulere i fuldlast området. Under sikkerheds funktioner skal Disable reduktion af turbo tryk ved for høj MAT og udstødnings temperatur. Slå ALTID alle de smarte funktioner fra til at starte med så de ikke har indflydelse på grund indkøringen I VemsTune kan du trykke på shift+4 her kan man se hvordan beregningerne bliver lavet og om der trækkes fra eller lægges til. Dette kan være nyttig hvis du har en eller anden funktion der tilsætter mere brandstof uden man ved det. Du ønsker heller ikke at give mere benzin ved høj udstødnings temperatur så der skriver du 0% Tændings mappet og ve ville jeg nok ændre så du får fler felter ved tomgang (ca, 20-50 Kpa.) og større spring i de områder hvor din turbo opbygger ladetryk (ca. 180 Kpa.) det er bedst at have mange felter i de områder man bruger mest men dette kan gøres når du har fået mere erfaring med Vemsen og du kender din nye motor bedere. Vems.dk |
Forfatter: | dykkerdahl [ 09 maj 2010, 22:05 ] |
Titel: | |
Tak Peter... Lidt at gennem gå i morgen Jeg fik vist rodet lidt rundt med mine Vemslog, det går nogle gange lidt for hurtigt her over på øen.... Jeg prøver lige igen med en Vemslog... http://www.vems.hu/files/MembersPage/Je ... .18.42.zip |
Forfatter: | JPP [ 09 maj 2010, 22:38 ] |
Titel: | |
dykkerdahl skrev: Men den køre ret godt og trækker rigtig godt og hårdt fra 3500Rpm og op. Hvis jeg ikke havde et log at se på ville jeg tro at alt var som det skulle være.... Det her er meget bedre end Chip Jeg har aldrig rørt sådan en styring og efter bare 100KM på vej har bilen aldrig kørt bedre.... Fedt at høre endnu en ildsjæl opleve sejrsrusen med egen programerbar styring. Fedt og stort tillykke! dykkerdahl skrev: I mit Tændings map som er lavet efter http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... rator.aspx er der rettet lidt omkring Max Nm som jeg har fundet på en dyno udskrift fra UK. med den samme motor, turbo, knast, spjæld mm. ... og ret positivt feed back på opstartsmap med lidt korrektion omkring max fyldning/moment. Mvh Jakob |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |