Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Guides til ign og ve tabel http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23541 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Jakobsen [ 20 apr 2010, 18:48 ] |
Titel: | Guides til ign og ve tabel |
Hey ville det ik være en ide med lidt guides eller guidelines til ve og ign tabeller ? Altså bare for at de som måske ikke ved hvad de skal, eller har brug for en god start til deres projekt ? Bare en ide ved ik om den har været oppe før ? [/url] |
Forfatter: | JPP [ 20 apr 2010, 20:16 ] |
Titel: | |
Ignition guide / opstartsmap http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... rator.aspx |
Forfatter: | Jakobsen [ 20 apr 2010, 20:38 ] |
Titel: | |
Må indrømme jeg ikke helt forstår den tændings tabel ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 20 apr 2010, 21:12 ] |
Titel: | |
vild ide: start med det konservative default map. tør/kan du ikke selv bygge videre på det map så vil jeg anbefale dig at finde nogen der ved hvad de roder med, og det er i min verden ikke en internetbaseret regnemaskine du har brug for. |
Forfatter: | JPP [ 20 apr 2010, 22:41 ] |
Titel: | |
Jakobsen skrev: Må indrømme jeg ikke helt forstår den tændings tabel
![]() Hvad er det du ikke forstår? ![]() 1) indtast din motoropsætning 2) overfør fra de blå felter til dropdownboksene 3) du har nu et bud på base opstartsmap Den har startet rigtig mange biler op i DK og ikke mindst i udlandet og mange beretter de har kørt længe på det inden de er fået mappet. Naturligvis er disse folk ikke sinker mht. tændingsbanken! Alle opstartsmap kræver viden om tændingsopsætning detonation, preignition mv. Selvsagt. Nogle folk tror fejlagtigt at opstartsmap fra sådan en konfigurator er færdige maps eller regnemaskiner der skulle være individuelle intelligente. De har ikke forstået formålet! Det er hjælp til at få startet og køre til egen eller ekstern mapning. De fleste som indkører mange biler samler selv lille "lager" af default opstartsmap som grundmap ved opstart. Denne konfigurator har jeg lavet i et lille sjovt projekt og sene aftentimer (samt mange tests) for nogle år siden. Formålet var at lave en konfigurator som kunne konfigurere et opstartsmap inden for en træskolængde for gængse biler. Det er ikke nogen nem opgave, men den har efterhånden foruden DK haft sin gang langt omkring i udlandet og folk giver trodsalt positive tilbagemeldinger om direkte opstart og kørbart opstartsmap. Altså udemærket udgangspunkt. For nylig eksempel på opstart her på sitet http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=22977 Den skal kunne starte din motor og gerne give en nogenlunde kørbar motor frem til værkstedet eller landevejsmapning. http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... n_map.aspx http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... ation.aspx http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... ition.aspx Læs alle artiklerne og prøv den! Derefter tag stilling til hvad du selv mener der virker for dig. |
Forfatter: | Jakobsen [ 21 apr 2010, 09:48 ] |
Titel: | |
Altså det var nu ik forde jeg selv havde problemer med tændings tabel eller ve (: men mere som hjælp til andre (: der er garenteret nogle der er usikre (: og hva hvis man køre med tryk motor osv osv blot for at hjælpe andre lidt igang. Mener heller ik man ska kopiere andres tændings tabeller og bruge det som start map bestemt ik, men guide Lines osv det er da noget andre ku syntes ville være rart når det er første gang.. Men så må de nye bare igang med at læse alt der allerede står på powerpage og de sider Jakob sende links til (: |
Forfatter: | JPP [ 23 apr 2010, 05:12 ] |
Titel: | |
Okay ![]() |
Forfatter: | -Pedersen- [ 01 maj 2010, 20:13 ] |
Titel: | |
Jeg har længe gerne ville blive klogere på tændings map . Jeg har læst på de 3 artikler du poster der Jacob. Syntes de gav en god basis viden. Og da Megasquirt har fanget min interresse har jeg også brugt nogle sene natte timer på at kigge i manualen. http://www.docstoc.com/docs/13625042/Me ... ng-Manual/ . Men Det jeg savner lidt er den rutineret tuners fremgangs metode til at justere tændings maps i praksis. Sætter man bilen i et højt gear og laver et langt sejtræk ? Hvis man høre tændings bank, så bare tilbage med tændingen ? Og hvor meget ? Der mange load områder, og hvor finder jeg det nødagtige spot i mappet hvis jeg høre " bank " ? Da jeg i sin tid skulle lære at stille på en VE tabel, syntes jeg denne artikel var en STOR hjælp http://www.diyautotune.com/tech_article ... rt_ems.htm . Den artikel syntes jeg klædte mig godt på, og fortalte mig hvad jeg skulle forvente, og i hvilken række følge tingene gøres i. Mvh |
Forfatter: | HenrikGM [ 01 maj 2010, 20:39 ] |
Titel: | |
tænding er erfaring. Optimal tænding er ikke nødvendigvist der hvor det er lige før den banker hørbart. Slet ikke. Stop ved den laveste vinkel der ikke giver mere effekt at forøge. |
Forfatter: | -Pedersen- [ 01 maj 2010, 20:51 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: tænding er erfaring. Optimal tænding er ikke nødvendigvist der hvor det er lige før den banker hørbart. Slet ikke.
Stop ved den laveste vinkel der ikke giver mere effekt at forøge. Så indkøring af tænding uden rullefelt er "no go" ? Mvh |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |