Powerforum
http://powerforum.dk/

Pris og kvalitet - MS vs DTA, AEM osv
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23214
Side 1 af 2

Forfatter:  harkes [ 02 feb 2010, 09:45 ]
Titel:  Pris og kvalitet - MS vs DTA, AEM osv

Hej

Det er faldet mig for oejnene at alle de "professionelle" bruger fx DTA styring paa rally biler. Er en MS for daarlig til serioes tuning? Er den for langsom/har for faa faetures/for upraecis? Jeg blev af en professionel anbefalet en DTA opgradering som det foerste til min motor... Jeg koere lige nu med 12x12 tabeller. Er det ikke en for grov oploesning hvis det hele virkeligt skal optimeres? Jeg er noget nybegynder paa dette omraade!

- Niels

Forfatter:  uno [ 02 feb 2010, 11:30 ]
Titel:  opløsning

din opløsning kan være 4*4 og stadig kan du lave sindsyge effekter.
jo højere opløsning jo bedre er den til det hele.

jeg er ikke selv erfaren men har været en del på forummet og i ms er jeg sikker på du kan lave høj opløsning der hvor du kører mest.

hvis du altid kører 2500-3200 eller 5000-7000 er det der du skal have den gode opløsning og området 3300-4900 er mindre væsentligt da du kun skal der igennem sjældent.
så med 8*8 optimeret efter brug kan du få bedre opløsning end 12*12 jævnt fordelt.

er det ikke 16*16 ms kan køres i?? -og

Forfatter:  møffe [ 02 feb 2010, 22:14 ]
Titel: 

der er megte delte meninger om dette, vælg en person du vil bruge til at programere din bil, og køb det han har erfaring med. det hjælper ikke at spare på styringen hvis der ikke er nogen til at programere den.

husk at kikke på vems.

Forfatter:  HenrikGM [ 02 feb 2010, 22:45 ]
Titel:  Re: Pris og kvalitet - MS vs DTA, AEM osv

harkes skrev:
Hej

Det er faldet mig for oejnene at alle de "professionelle" bruger fx DTA styring paa rally biler. Er en MS for daarlig til serioes tuning? Er den for langsom/har for faa faetures/for upraecis? Jeg blev af en professionel anbefalet en DTA opgradering som det foerste til min motor... Jeg koere lige nu med 12x12 tabeller. Er det ikke en for grov oploesning hvis det hele virkeligt skal optimeres? Jeg er noget nybegynder paa dette omraade!

- Niels


De professionelle bruger Pectel. Dyrt. Voldsomme specs. Kurset tager adskillige uger sidst jeg tjekkede, og forudsætter halv- hardcore udgangspunkt.

MS er ikke for dårlig til seriøs tuning. Jeg har sat det på både briggs&stratton og 27liters V12 m. turbo.
Litereffekter oppe over 300hk kan findes med MS.

Tabelstørrelsen er med 12x12 ikke nogen hindring, når punkterne ellers er lagt hæderligt. 12x12 er 144punkter du som indkører skal tage stilling til, vel at mærke i et 3D koordinatsystem.
Der findes styringer med 256x256 punkter- Regn selv den ud!

Vælg den motorstyring som ham der skal indkøre bilen foretrækker, og hvis du selv vil gøre det, så vælg noget du kan få support på. Intuitivitet i softwaren er godt, og der mener jeg ikke MS er særlig svær at gennemskue, men det man kan er jo altid let.

Forfatter:  K-FINN [ 02 feb 2010, 23:05 ]
Titel: 

Nummer 1,2,3,4,5 i FWD med turbo, til DHB 2009, kørte alle med megasquirt.

Og som henrik siger, nogle med ret stor Litter effekt, op til 399hk/L

Bøjes 9,3L V8 twin turbo med knap 1100hk kører også med megasquirt.


Som de andre også siger, vælg den motorstyring din tuner helst vil justere.

Forfatter:  johan o r [ 04 feb 2010, 00:51 ]
Titel: 

Det er nogle helt andre ting der gør sig gældende ved dyrere motorstyrringer.

Eksempler som:

Stik spec.
Komponent Spec.
Den mekaniske opbygning
Kvalitets kontrol og styrring
Garantier
Fremsigtet kompatibilitet
Ansvars fordeling
Support-garanti

MS har ingen af disse ting, men hvis du ikke har brug for dem, ja så er den jo lige så god som så de andre.

Det du skal spørge dig selv om, er hvad skal jeg bruge den til...
Og når du har fundet ud af det, så er der ca 500 her inde der har meget nemmere ved at guide dig til den/de rigtige motorstyrringer.

Forfatter:  HenrikGM [ 04 feb 2010, 08:28 ]
Titel: 

johan o r skrev:
Det er nogle helt andre ting der gør sig gældende ved dyrere motorstyrringer.

Eksempler som:

Stik spec.
Komponent Spec.
Den mekaniske opbygning
Kvalitets kontrol og styrring
Garantier
Fremsigtet kompatibilitet
Ansvars fordeling
Support-garanti

MS har ingen af disse ting, men hvis du ikke har brug for dem, ja så er den jo lige så god som så de andre.

Det du skal spørge dig selv om, er hvad skal jeg bruge den til...
Og når du har fundet ud af det, så er der ca 500 her inde der har meget nemmere ved at guide dig til den/de rigtige motorstyrringer.


Den udtalelse herover afhænger voldsomt meget af om den MS er købt på EBAY, eller en anelse mere troværdigt sted.

Vi kan jo lave et poll på hvilket produkt der er mest support på feks herinde.

Forfatter:  johan o r [ 04 feb 2010, 13:46 ]
Titel: 

Ja tænkte godt jeg skulle have uddybet det lidt mere, for ikke at skabe misforståelser.


Jeg skrev Support-GARANTI, der er ikke support-garanti på MS..

Ja det er rigtigt at der er massere frivillig support på MS, men du kan ikke ringe til Megasquirt support center fra 08:00 - 17:00 og være garanteret på der er nogle der tager telefonen..

Den mekaniske opbygning af MS sutter røv i forhold til et vilkårligt print i et F16 fly

De stik der sidder på MS sutter røv i forhold til Motec som bruger Mill spec. connector.


Men hvis du ikke har behov for alle disse ting, så er MS det perfekte valg.

Megasquirt kræver mere arbejde, og mere hjerne end de fleste andre motorstyrringer. fordi der er så mange muligheder.

Forfatter:  HenrikGM [ 04 feb 2010, 17:55 ]
Titel: 

johan o r skrev:

Megasquirt kræver mere arbejde, og mere hjerne end de fleste andre motorstyrringer. fordi der er så mange muligheder.


Vi kan da starte med at handikappe en MS, så den er mere basic, evt. helt ned på MF2 niveau om nødvendigt. Så kræver det ikke så meget kapacitet..... :wink:

Forfatter:  harkes [ 09 feb 2010, 18:38 ]
Titel: 

Tak for kommantarene. Jeg koere allerede med MS1 v3 men bruger baade bilen til race (trackdays) og dgalig sommer koersel. Saa jeg ville jo gerne at den koerte lige godt hele vejen til 8000rpm, men maaske er loesningen som sagt at lave den fine opdeling fra 5000-7500 (race) og fra 1000-3000 (normal koersel). Lige nu ligger den nemlig jaevnt fordelt over hele registret.
I mener altsaa ikke der er noget at hente ved en MS2 ECU, ud over den nyere (og lettere at bruge har jeg hoert) SW?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/