Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Req Fuel ms1 hr code http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23188 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | martin høj [ 29 jan 2010, 12:23 ] |
Titel: | Req Fuel ms1 hr code |
Hej. Skal have regnet req fuel ud.er åbenbart en spasser til det.kan ikke få calculator til og passe som på megamanuel side. En der kan regne for mig. har 8 stk 365 ml dyser. 4 på hver bank og kører simultaneous. Motor en 1,6 Har kørt med det hvor req fuel var på 6. og den kører fint bortset fra en dårlig tomgang syndtes jeg.Der var dyser i serie.og har så lavet om til parallel.og den får så alt for meget og leve af nu.Så for og redde mit ellers fine bensin map nogenlunde vil jeg rette i req fuel. er det den korrekte måde og gøre det på. MVH:Martin |
Forfatter: | Morten VJ [ 29 jan 2010, 19:15 ] |
Titel: | |
Det er ikke req fuel du skal ændre, da dyserne stadig har samme størrelse. Men derimod åbningstiden på dyserne. Da du har ændret på den samlede dyse modstand fra meget stor til meget lille. MVH Morten |
Forfatter: | martin høj [ 29 jan 2010, 22:36 ] |
Titel: | |
Hej Morten. Tak for dit svar. Hvor meget vil jeg kunne sætte injector opening time ned til. Jeg prøvede forleden og der kom en advarsel om jeg ikke måtte sætte den under 0,9 med mindre jeg havde en meget god grund til det,eller var expert. Hvad kan der ske hvis man sætter den ned. nogle fordele eller ulemper. Mvh:Martin |
Forfatter: | HenrikGM [ 30 jan 2010, 08:41 ] |
Titel: | Re: Req Fuel ms1 hr code |
martin høj skrev: Hej.
Skal have regnet req fuel ud.er åbenbart en spasser til det.kan ikke få calculator til og passe som på megamanuel side. En der kan regne for mig. har 8 stk 365 ml dyser. 4 på hver bank og kører simultaneous. Motor en 1,6 Har kørt med det hvor req fuel var på 6. og den kører fint bortset fra en dårlig tomgang syndtes jeg.Der var dyser i serie.og har så lavet om til parallel.og den får så alt for meget og leve af nu.Så for og redde mit ellers fine bensin map nogenlunde vil jeg rette i req fuel. er det den korrekte måde og gøre det på. MVH:Martin Du startede med en mekanisk opsætning der var lidt Den blev så mappet ud fra det, med en forkert åbne tid, og en forkert req.fuel(tror jeg), samt et sæt dyser i serie. Der er for mig at se ikke noget at redde. KORREKT ReqFuel er step 1. Derefter map. Ikke Map først, og så rette req fuel. Den fremgangsmåde kan bedst sammenlignes med at tage en tilfældig motorstyring og montere, og så rette dysestørrelse og brændstoftryk indtil det passer. Det var ikke lige det der var ideen med programmerbar Du kan ikke sætte åbningstiden ned nu, for den viste ikke sand værdi før, og det vil den så hellerikke gøre nu. Det vil bare introducere endnu en fejl. Ret alle konstanterne så de passer til den motor de sidder på. Map den så derfra, så er det ikke så besværligt næste gang. Har du selv monteret serieforbundne dyser? |
Forfatter: | martin høj [ 30 jan 2010, 10:42 ] |
Titel: | |
Hej Henrik. Ja ved godt det er noget bagvendt noget. Da jeg lavede ledningsnet hjemme på gulvet og det hele bare skulle være lækkert satte jeg dyser i serie fordi det var lavohms dyser og sådan havde jeg forstået jeg skulle montere dem.Nej ikke fra manuellen. Men er jo så blevet klogere nu Så må jeg bare få den mappet helt om nu.Kan du/i regne på req fuel for mig.Så jeg ikke skal tænke på det mere. Og et mere dumt spørsmål. Skal jeg så sætte den til 8 dyser i megatune? MVH:Martin |
Forfatter: | martin høj [ 31 jan 2010, 13:34 ] |
Titel: | |
Hej igen. Fik regnet lidt på det.og kom frem til req fuel 7.6 Kan i bekræfte det for mig.ikke den store regne nørd. MVH:Martin |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |