Powerforum
http://powerforum.dk/

Ændr. af MS v2.2 til HALL
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23121
Side 1 af 1

Forfatter:  Runesm [ 14 jan 2010, 22:55 ]
Titel:  Ændr. af MS v2.2 til HALL

Billede

Nu ved jeg ikke om I forstår hvad jeg tegner, men fandt de her ændringer på et VW-forum hvor de bruger den metode til Hall-tænding på en VW med bosch-modul. Tænker nok en Saab med bosch-modul fungerer på præcist samme måde.
Ser de rigtige ud på min amatør-tegning, eller er der en anden måde jeg bør gøre det på?


* Remove D5, D8, and R10. Also remove the jumper between XG1 and XG2.
* Replace D8 with a 1K resistor.
* Run a length of wire from XG1 to the right hole of D5.
* Run a wire from the bottom hole of R10 to the top of R11.
* Run a 750 ohm to 1K, 1/4 watt resistor from the right (5v) side of R23 to the negative (top) leg of D17.
* Run a wire from the negative leg of D17 to X11.

EXTERNAL WIRING
* Connect the signal wire from the Hall effect sensor on the distributor to pin 24 (Tach on the relay board, if used). See notes at the bottom of this article for the wiring colors on various distributors.
* Connect the #6 pin of the Bosch ignition module to the MegaSquirt's spark output pin. On a V3.0 or V3.57, this is pin 36. On a V2.2, this is pin 25.

**Thats it

Forfatter:  Kaas [ 15 jan 2010, 09:28 ]
Titel: 

Hvis det er boksen fra diyautotune.com så er det eneste du skal er at lodde en 1 k.ohm modstand imellem pin 24 og 28 på bagsiden!

Forfatter:  Runesm [ 15 jan 2010, 15:00 ]
Titel: 

Okay - det er det.
Hvordan kan det være det er nok? Jeg har siddet og kigget på mit print, og den har jo de modstande/dioder og hvad nu, som der bliver nævnt man skal tage af.
Troede at den 2.2 fra diy var det samme som hvilken som helst anden 2.2'er

Forfatter:  Kaas [ 16 jan 2010, 11:22 ]
Titel: 

det er bare det, det har virket fint på alle de biler jeg har lavet!

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/