Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Motorstyring OMEX710 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23093 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Sigmagt [ 08 jan 2010, 13:35 ] |
Titel: | Motorstyring OMEX710 |
Hej... Jeg har måske misforstået noget ang: mit spørgsmål om megasquies eller hvad det hedder. Er dette produkt ikke megasquies? Er dette Motorstyring OMEX710 et stabilt produkt til std. biler da lige skal tunes så meget den kan uden turbo..?? Undskyld hvis jeg er forvirret...' Hilsen Tommy |
Forfatter: | Captain Slow [ 08 jan 2010, 13:39 ] |
Titel: | |
megasquirt og omex er forskellige motorstyringer. begge kan fint bruges, dog tror jeg næppe omex har så mange funktioner som megasquirt, en så er der jo også mindre at fare vild i |
Forfatter: | Sigmagt [ 08 jan 2010, 15:29 ] |
Titel: | Oki.. |
Oki.. Jamen er det så nemmer og mere sikkert at vælge omex710? Hvis den er nemmere at indkøre og derved ikke skulle risikere at komme tilbage igen og indstille den igen og igen? |
Forfatter: | John Sahl [ 08 jan 2010, 15:47 ] |
Titel: | Re: Oki.. |
Sigmagt skrev: Oki..
Jamen er det så nemmer og mere sikkert at vælge omex710? Hvis den er nemmere at indkøre og derved ikke skulle risikere at komme tilbage igen og indstille den igen og igen? Hvorfor mener du at man skal indstille den igen og igen? Der vil dog uanset hvilket system du vælger, næsten med garanti være en periode hvor du vil ændre parametre, indtil den går som du ønsker det. Begge systemer vil virke. |
Forfatter: | Captain Slow [ 08 jan 2010, 16:51 ] |
Titel: | Re: Oki.. |
Sigmagt skrev: Oki..
Jamen er det så nemmer og mere sikkert at vælge omex710? Hvis den er nemmere at indkøre og derved ikke skulle risikere at komme tilbage igen og indstille den igen og igen? næe. det hele drejer sig om at at: 1. kabling er 110% i orden 2. ham bag pcén VED hvad han laver |
Forfatter: | Sigmagt [ 09 jan 2010, 11:08 ] |
Titel: | Oki.. |
Så er det bare at finde en som kan monterer det for en på sjælland..??? Koster det ca 7000kr er køre det ind?? En pros en anden bruger oplyste mig om på bilgalleri.dk Hilsen Tommy |
Forfatter: | JPP [ 09 jan 2010, 22:33 ] | ||
Titel: | |||
Captain Slow skrev: megasquirt og omex er forskellige motorstyringer.
begge kan fint bruges, dog tror jeg næppe omex har så mange funktioner som megasquirt, en så er der jo også mindre at fare vild i Du løber ikke tør i en OMEX710 og jeg tror næppe Megasquirt har flere funktioner med mindre du skal bygge custom custom for at ramme et specielt båd/traktor projekt. Og det kan OMEX også - altså custom, men oftere til motorsport. OMEX710 er bygget til den bredest mulige fællesnævner fra start hvor MS skal bygges til formål eller sælges i en valgt i udforming af "byggeren". OMEX er en kommerciel produceret styring færdig til brug med de applikationer der kræves inden for motorsport (trykladet som sugemotorer) og ikke mindst landevejs/garage projekterne. Gør-det-selv-byg giver mulighed for at bygge selv billigere med de muligheder megasquirt arbejder med eller kan udbygges til. Men det forudsætter at personen bag har TIDEN, lysten og evnerne til selv at kaste sig ud i informationssøgningen og byggeprojektet. Her ligger risikoen ud over produktet i langt højere grad hos den der står bag både information (forarbejde) og produktionen. OMEX 710 har standardfunktioner til langt ud over normale tuning/race projekter. Firmaet/produktionen er ISO9001 godkendt. Her får og betaler du du fra start for "alle funktionerne" færdig plug n' play i en pakke. Dertil evt. med OEM-adapted ledningsnet. Det kan være dyere (men også billigere), ikke mindst enklere. Du kan nå i mål med begge produkter, men vejen dertil er anderledes både mht. risiko og pris IMO. http://www.omextechnology.com/Ecus/710/omem710.htm Professional level Engine Management System Suitable for up to 12 cylinder engines Up to 12 cylinder distributorless (DIS) or 6 cylinder ‘coil on plug’ ignition with no external amplifiers Up to 12 cylinder ‘coil on plug’ ignition using external amplifiers Sequential fuel injection for up to 12 cylinder engines Inner and outer injectors mapped on both speed and load Programmable load and speed sites TPS, MAP or MAF can be used for main load sensing Wide range of crank trigger patterns are suitable (user programmable) Turbo wastegate control Turbo anti-lag system Constantly variable cam control Traction control (software upgrade coming soon) Inbuilt 1/2MB data logging (du behøver ikke laptoppen flagrende på passagersædet - du logger internt full time på hvad og hvornår du ønsker eller via knap) Narrow and wide band lambda support Twin lambda sensors Individual cylinder trims for fuelling Push/pull, and single line idle controls in addition to scattered spark control Knock sensing capability Security protected calibrations Full throttle gearchange Intercooler water spray control Water injection control Nitrous ignition retard Cooling fan control Internal 1 bar MAP sensor for barometric correction or NA load sensing if required Uses the latest version of the superb MAP3000 Windows programming software Suitable for normally aspirated or boosted engines Inbuilt independent fuel and ignition rev limiters Tachometer, Shift Light and Fuel Pump outputs (and other programmable outputs) Magnetic or Hall Effect crank and cam sensors Automatic interpolation between mapped sites Sophisticated acceleration fuelling setup Various harness options from economical semi-assembled to full race quality bespoke looms Battery voltage compensation table for fuel injectors (not just a simple number) Battery compensation and engine speed compensation for coil charge time Mappable coolant temperature compensation for engine warm-up Air & coolant temperature compensation for fuel injection pulse width Separate cold cranking and decay tables in addition to warm-up fuelling User settable ignition trim based on air temperature, coolant temperature, and barometric pressure Separate start advance for cranking provides easy starting for high compression engines Deceleration fuel cutoff feature for road engines Maximum recommended engine speed 12,750 RPM High strength billet machined aluminium case for physical and electrical protection AND LOADS MORE ... Vedhæftet er manualerne (3mb)
|
Forfatter: | Yugo Turbo [ 10 jan 2010, 16:16 ] |
Titel: | |
sådan en styring kan vi li... omex 710 er gud |
Forfatter: | John Sahl [ 10 jan 2010, 16:35 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: :rock:
sådan en styring kan vi li... omex 710 er gud Har du skiftet? |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 10 jan 2010, 16:41 ] |
Titel: | |
Yeeees sirs. Den ligger klar til at blive sat på. Glæder mig nærmest umenneskeligt til at være færdig med skolen imorgen og komme igang med at finde job og montere styring. Skal ha lavet mig et mega lækkert ledningsnet denne gang... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |