Powerforum
http://powerforum.dk/

Differens tryk måler
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=22772
Side 1 af 1

Forfatter:  Morten VJ [ 19 okt 2009, 17:19 ]
Titel:  Differens tryk måler

Da jeg Lider af faldene ladetryk ved høje omdrejninger.
Så er tanken at trykket i manfolden presser Wastegaten åben.
Så jeg har behov for at måle trykket.
Et mekanisk , eller et elektrisk manometer, man skal aflæse live.
Tiltaler mig ikke!!
Jeg vil heller kunne logge det og aflæse det i ro og mag.

Så jeg faldt over dette!
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... cts_id=127
Prisen er vel tålelig, og opløsningen På en MS log bliver i ca. 2,8 kpa spring.
Nå jer har modeficeret INI filen.

Men det ligner lidt er overkill.
Da jeg ikke har behov for at måle benzintrykket.
Og forhåbentlig ikke har 700 kpa i tryk i manifolden.

Er der nogen der er stødt på såddan en der kan måle ca 300 kpa i differens tryk.
For umiddelbart skal jeg kun bruge den til at logge.
Udstødnings trykforskelle, trykfald over IC og gasspjæld.
Og finde en plads til udluftnings ventileerne til kabinen!

MVH

Morten

Forfatter:  HenrikGM [ 19 okt 2009, 17:57 ]
Titel:  Re: Differens tryk måler

Morten VJ skrev:
Da jeg Lider af faldene ladetryk ved høje omdrejninger.
Så er tanken at trykket i manfolden presser Wastegaten åben.
Så jeg har behov for at måle trykket.
Et mekanisk , eller et elektrisk manometer, man skal aflæse live.
Tiltaler mig ikke!!
Jeg vil heller kunne logge det og aflæse det i ro og mag.

Så jeg faldt over dette!
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... cts_id=127
Prisen er vel tålelig, og opløsningen På en MS log bliver i ca. 2,8 kpa spring.
Nå jer har modeficeret INI filen.

Men det ligner lidt er overkill.
Da jeg ikke har behov for at måle benzintrykket.
Og forhåbentlig ikke har 700 kpa i tryk i manifolden.

Er der nogen der er stødt på såddan en der kan måle ca 300 kpa i differens tryk.
For umiddelbart skal jeg kun bruge den til at logge.
Udstødnings trykforskelle, trykfald over IC og gasspjæld.
Og finde en plads til udluftnings ventileerne til kabinen!

MVH

Morten


Svaret ligger nok tæt ved ligetil: For lille turbo. Forbehold for at jeg ikke ved hvad du har!

Mere relevant med abs tryk end differenstryk. Så vidt jeg husker er din motor lidt "old-school" med restriktiv varmside. Hvis ja, så kan det nok blive aktelt med en del mere end feks 300kpa abs hvis du vil logge trykket.

Forfatter:  Morten VJ [ 20 okt 2009, 18:05 ]
Titel: 

Motoren, eller turbovalget er meget konservativt.
Turboen er vel en ca 20 år gammel udvikling.
Oprindelig beregnet til en Ford eskort, der maks skulle kunne yde 300 HK
i gruppe A rally.

Faktisk har den samme varmside mål som en volvo t3 turbo,
bare med et bedre udformet turbinehus, og en større wastegate ventil.
Og jeg tror det er størrelsen på ventilen der driller.
Hr du noget bud på en passende maks værdi til en sensor?

Og ja differenstryk er ikke lige den beste måling før turbinen, men det kan MLLV, omregne til abs tryk.
Der er bare mange andre målinger hvor diff.tryk er interessent.

Og da jeg kun har en analog indgang ledig.
Så ligner løsningen et bud på mit problem.

MVH

Morten

Forfatter:  natmekanikeren [ 20 okt 2009, 19:48 ]
Titel: 

Hej Morten

Jeg har lige bestilt sådan en trykdiff.måler,den skal kobles op sammen med mine rullefelter
når jeg får den hjem kunne det være spændendene at afprøve den på din bil

Interesseret ring 64823804

Otto

Forfatter:  HenrikGM [ 20 okt 2009, 20:23 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Motoren, eller turbovalget er meget konservativt.
Turboen er vel en ca 20 år gammel udvikling.
Oprindelig beregnet til en Ford eskort, der maks skulle kunne yde 300 HK
i gruppe A rally.

Faktisk har den samme varmside mål som en volvo t3 turbo,
bare med et bedre udformet turbinehus, og en større wastegate ventil.
Og jeg tror det er størrelsen på ventilen der driller.
Hr du noget bud på en passende maks værdi til en sensor?

Og ja differenstryk er ikke lige den beste måling før turbinen, men det kan MLLV, omregne til abs tryk.
Der er bare mange andre målinger hvor diff.tryk er interessent.

Og da jeg kun har en analog indgang ledig.
Så ligner løsningen et bud på mit problem.

MVH

Morten


Passende værdi er interessant.

Jeg vil påstå at med en 300kpa sensor så er du dækket ind. Hvis du presser din motor nu, så makser den ud, og uanset om den er 300kpa eller 500kpa, så er det et problem der skal løses.

Tror måske det kan findes i skuffen...

Forfatter:  Morten VJ [ 23 okt 2009, 11:57 ]
Titel: 

Lige umiddelbart ser jeg ikke det at makse en 500 kpa sensor ud, som et problem.
Men nærmere som mit tunings kompromis af en standartmotor.
Med gadebrug i højsædet, er nået sit masksimum!

Hvis bilen var bygget til race, så havde hele konceptet set meget anderledes ud :wink:

En 500 kpa sensor lyder meget interessant, så hvis du falder over en, så sig til!!

MVH

Morten

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/