Powerforum
http://powerforum.dk/

MS 2: N-Alpha MAP værdi i VE-table
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=22350
Side 1 af 2

Forfatter:  -AK- [ 13 jul 2009, 11:04 ]
Titel:  MS 2: N-Alpha MAP værdi i VE-table

Hejsa

Jeg er nyoprettet bruger herinde, men har benyttet mig en hel del af dette fremragende forum hidtil, med masser af god hjælp og hints de sidste par måneder, og nu står jeg selv lige med et par spørgsmål, som jeg håber at nogle kan hjælpe mig med.

Bilen: Ascona B med 2.5 4 cylinder CIH, 45 mm åbne spjældhuse, MS2 v. 3.57 - LC-1 WB.

MAP har jeg trukket fra hver enkelt rør i manifolden med pnematik slange og fittings, samlet og indsat et lille benzinfilter.

Og nu til problemet:

Jeg skal lige sige at vognen i øvrigt starter fint fint, tager fint gas og kører også godt nok i og for sig.

Jeg har samme problem som en del andre, mht. MAP værdierne på åbne spjæld. Selvom der er fint og stabilt MAP signal, så ligger det på omkring 60 i tomgang ved varm motor, og ryger hurtigt op over 90 når man rører spjældene, derfor valgte jeg hurtigt at prøve N-Alpha til at køre ind.

Jeg har udfyldt N-Alpha mappet med passende værdier, men tilsyneladende følger den ikke dette i VE Table, men stadig MAP signal fra manifoldene så snart bilen er igang - slukket og med tænding flytter prikken sig overensstemmende med n-alpha tabellen ser det ud til, når jeg bevæger spjældet.

Kan dette passe? - det virker som om at der er et flueben et sted som jeg har overset, der gør at VE table bruger N-Alpha Mapværdierne - jeg bruger pt. Tunerstudio som software.

Jeg kunne selvfølgelig blænde MAP'en af, men der må vel være en bedre løsning?

Håber at i har nogle gode input.

Mvh.

Allan

Forfatter:  -AK- [ 15 jul 2009, 12:40 ]
Titel: 

Er der slet ikke nogle som har været ude for ovenstående? :shock:

Jeg har valgt "pure n-alpha" istedet for speed density og blend, men hvorfor følger VE mappet stadig den målte MAP værdi, og ikke n-alpha mappet?

Jeg kører lige nu kun med indsprøjtning og ikke tænding på MS.

Kan det virkelig passe at jeg er nødt til at tage slangen af map føleren for at få en Realistisk MAP værdi?

Hjælp er meget velkommen, jeg synes det er lidt omsonst at blive ved at mappe på nogle værdier som alligevel er midlertidige jo... :(

Forfatter:  HenrikGM [ 15 jul 2009, 13:22 ]
Titel: 

-AK- skrev:
Er der slet ikke nogle som har været ude for ovenstående? :shock:

Jeg har valgt "pure n-alpha" istedet for speed density og blend, men hvorfor følger VE mappet stadig den målte MAP værdi, og ikke n-alpha mappet?

Jeg kører lige nu kun med indsprøjtning og ikke tænding på MS.

Kan det virkelig passe at jeg er nødt til at tage slangen af map føleren for at få en Realistisk MAP værdi?

Hjælp er meget velkommen, jeg synes det er lidt omsonst at blive ved at mappe på nogle værdier som alligevel er midlertidige jo... :(


Hvem har sat boks og PC op for dig?

Forfatter:  -AK- [ 15 jul 2009, 14:26 ]
Titel: 

Jeg har selv lavet alt og sat det op - boksen er så færdigsamlet fra DIYautotune...

Forfatter:  HenrikGM [ 15 jul 2009, 14:40 ]
Titel: 

-AK- skrev:
Jeg har selv lavet alt og sat det op - boksen er så færdigsamlet fra DIYautotune...


Tror du skal finde fejlen i opsætning.

Forfatter:  -AK- [ 15 jul 2009, 14:58 ]
Titel: 

- jo men det er også det at jeg er ude i, spørgsmålet er bare i hvor jeg skal være opmærksom, nogle kunne jo have prøvet det samme ifm. at skifte til Alpha-N,

men jeg må jo hjem og tjekke igen.

Forfatter:  -AK- [ 16 jul 2009, 08:31 ]
Titel: 

Godt så - nu har jeg været hjemme og gennemgå alt føler jeg, men kan stadig ikke få boksen til at arbejde som alpha-n :(

Jeg kan konstatere at algorythm i injection control er sat og brændt "pure alpha-n".

Ved tænding uden motor igang kan jeg bevæge mig i felterne i VE table via spjældet, overensstemmende med værdierne jeg sætter i alpha-n table.

Så snart jeg starter motoren, springer den over og bruger det målte vacum-MAP i tabellen istedet, dvs. speed-density.
Jeg har som kontrol haft pillet MAP slangen af, hvilket resulterer i at jeg springer fra feltet som jeg har sat i alpha-n mappet ved lukket spjæld (40Kpa) til at det aktive felt udelukkende ligger på øverste række ved 100 Kpa - atmosfærisk tryk, uafhængigt af spjældets vinkel.

Jeg vil gerne lige kigge på om jeg kan få logget hændelsen ud hvis det er, men kan altså udlede, at så snart jeg modtager tach (omdrejningssignal) springer boksen fra alpha-n over til speed-density?

Har kigget manual og megatune igennem, og synes ikke at jeg kan finde guldægget.
Da jeg modtog boksen var den allerede loaded op og testet med firmware 2.888 hvilket jeg ikke har pillet ved, andet end sat mit project op, men vil prøve at flashe den op til 2.890 - jeg ved ikke om der er nogle som har bedre erfaring med andre versioner?

Hjælp og inputs er meget velkomne :?

Forfatter:  HenrikGM [ 16 jul 2009, 13:35 ]
Titel: 

Jeg tror du skal kontakte sælger.

Du har jo valgt en MS2, og det formoder jeg du har en grund til(udover at den var nyest!), men det er også somewhat ussikert territorie, og stadigt ikke konkurrencedygtig med MS1 på specs.

Havde du valgt en MS1 så kunne du nok nemmere ha fået hjælp, men snak med sælger, han må vide det.

Netop pga MS2 er nede på specs ifht MS1, så er der ingen af de "gamle rotter" der har nogen interesse for den. Det er ikke uden grund.

Upgrade på software tvivler jeg på gør en forskel, men du kan da høre sælger efter om han er bekendt med en bug i MS2 i din version.

Forfatter:  -AK- [ 16 jul 2009, 14:25 ]
Titel: 

Jamen det ender nok lige med at jeg gør det jo...

Jeg valgte MS2'en både fordi det var den nyeste, men umiddelbart også havde de fleste funtioner og muligheder, også mht. at styre tænding plus selvfølgelig den højere opløsning.

Jeg havde ellers det indtryk at folk var ved at have godt fat i MS2'eren, fordi den kunne det samme som MS1, og alt det man kunne have ønsket, hvad mener du når du snakker om nede på specs?

Forfatter:  JDJ [ 16 jul 2009, 14:50 ]
Titel: 

Tror du skal prøve at opgradere til en ekstra kode i stedet. Jeg har gode erfaringer med den sidste nye som hedder MS2 extra 2.0.1. Kører selv med den (MS-2 v3.0) og har også lagt den i et par stykker der kører 3.57 (møg boks :roll: ) Den nye code har en del fede små ting som virker langt bedre end i 1.x.x koderne.

Og synes efterhånden at MS-2 med ekstra koden er ved at være så langt fremme at man ikke kan blive ved med at holde på at 1´eren er den bedste. Det er muligt at der stadigt er flere muligheder for "eksperterne" med for os almindelige brugere rækker mulighederne i en MS-2 vist til de fleste. Desuden synes jeg at brugervenligheden i ver. 2 er langt større end i de "gamle"

Jacob.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/