Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tilslutning af dyser - V6 cosworth http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=22294 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | needspeed [ 24 jun 2009, 19:24 ] |
Titel: | Tilslutning af dyser - V6 cosworth |
Jeg mangler kun at tilslutte mine dyser til min V6´er. Men er kommet i tvivl om hvordan det lige gøres. Boksen er fra HenrikGM og der fulgte jo en fin Pinout med. Men jeg har fået mig selv forvirret. Der står dette: Stikpin 16 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens Stikpin 17 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens Stikpin 18 (Inj2) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18, 36 og 37 er ens Stikpin 35 Inj1 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens Stikpin 36 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens Stikpin 37 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens [/u] Og punkt 12: Tilslut dyserne. +12volt til dysens ene ben, og en af pin 16,17,18,35,36,37. Husk at konfigurere MS til dysestørrelsen. Dyseudgangene er kraftige nok til at parallelkoble 6 dyser pr kanal, ialt 12 dyser. Så læser jeg det som at f.eks. 16,17 og 35 vil gå til stel (åbne) samtidigt? Og det har fået mig rundt på gulvet med hvilke udgange der skal til hvilke dyser Det er noget tid siden jeg tilsluttede alle følere med succes , så føler mig skisme noget dum/grøn igen, så ved ikke om den hører til i spørgehjørnet eller her |
Forfatter: | Runesm [ 24 jun 2009, 21:07 ] |
Titel: | Re: Tilslutning af dyser - V6 cosworth |
needspeed skrev: Der står dette:
Stikpin 16 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens Stikpin 17 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens Stikpin 18 (Inj2) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18, 36 og 37 er ens Stikpin 35 Inj1 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens Stikpin 36 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens Stikpin 37 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens [/u] 16,17,35 åbner samtidig og kaldes INJ1 18,36,37 åbner samtidig og kaldes INJ2 Er det ikke noget i den stil du fisker efter? Hvordan dyserne åbner (Altså om det er sekventielt eller samtidig) har vel også noget at gøre med hvordan du bør koble dem. |
Forfatter: | needspeed [ 24 jun 2009, 21:45 ] |
Titel: | |
Jo det er også sådan jeg forstod det. Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning. Men det er åbenbart normalt så. For har jo 6 dyser. |
Forfatter: | Runesm [ 24 jun 2009, 21:51 ] |
Titel: | |
needspeed skrev: Jo det er også sådan jeg forstod det.
Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning. Men det er åbenbart normalt så. For har jo 6 dyser. Ja det kommer den til, men benzinen står lige ovenfor ventilen og venter, og det er alligevel ikke mange millisekunder det kommer til at vente. |
Forfatter: | Wildert [ 25 jun 2009, 06:35 ] |
Titel: | |
needspeed skrev: Jo det er også sådan jeg forstod det.
Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning. Men det er åbenbart normalt så. For har jo 6 dyser. Det er inderligt ligegyldigt i praksis, og tit her folk snubler ift. MegaSquirt, da de tror det er meget vigtigt. Det er det IKKE... Det betyder lidt i tomgang, og lige over. Men så snart det begynder at gå lidt hurtigere, så er ventilen åben i så kort tid mellem sprøjtene, at en indsprøjtningsdyse faktisk ikke kan nå at sprøjte den nødvendige mængde benzin ind, mens ventilen er åben alligevel. Så selv hvis du havde den sekventielle indsprøjtning, så er forskellen væk ganske kort tid efter at du har forladt tomgang. |
Forfatter: | needspeed [ 25 jun 2009, 08:10 ] |
Titel: | |
Wildert skrev: needspeed skrev: Jo det er også sådan jeg forstod det. Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning. Men det er åbenbart normalt så. For har jo 6 dyser. Det er inderligt ligegyldigt i praksis, og tit her folk snubler ift. MegaSquirt, da de tror det er meget vigtigt. Det er det IKKE... Det betyder lidt i tomgang, og lige over. Men så snart det begynder at gå lidt hurtigere, så er ventilen åben i så kort tid mellem sprøjtene, at en indsprøjtningsdyse faktisk ikke kan nå at sprøjte den nødvendige mængde benzin ind, mens ventilen er åben alligevel. Så selv hvis du havde den sekventielle indsprøjtning, så er forskellen væk ganske kort tid efter at du har forladt tomgang. Det var det jeg ville høre. Begyndte at kludre en masse sammen i mit hovedet, så ville lige spørge |
Forfatter: | needspeed [ 25 jun 2009, 11:23 ] |
Titel: | |
Dvs. at jeg sætter: dyse 1 til stikben 16 (inj. 1) dyse 2 til stikben 18 (inj. 2) dyse 3 til stikben 17 (inj. 1) dyse 4 til stikben 35 (inj. 2) dyse 5 til stikben 36 (inj. 1) dyse 6 til stikben 37 (inj. 2) Tændingsreækkefølge : http://www.tolerancedata.com/tools/ResizeImg.aspx?img=e:\WebSites\www.tolerancedata.com-R20092-01-0001\TekPic\PCTD\SeV6FFb.Gif&maxsize=500 Fuck jeg føler mig da dummere og dummere |
Forfatter: | needspeed [ 06 aug 2009, 21:04 ] |
Titel: | |
Jeg har fået motoren til at starte, så jeg afslutter dette topic. Tak for svar |
Forfatter: | HenrikGM [ 06 aug 2009, 21:33 ] |
Titel: | |
needspeed skrev: Jeg har fået motoren til at starte, så jeg afslutter dette topic.
Tak for svar Så er der sejrsdans igen? Man defeats machine |
Forfatter: | needspeed [ 07 aug 2009, 16:51 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: needspeed skrev: Jeg har fået motoren til at starte, så jeg afslutter dette topic. Tak for svar Så er der sejrsdans igen? Man defeats machine Ja nemlig ja |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |