Powerforum
http://powerforum.dk/

Udsættere ved 4500rpm på MS
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=22249
Side 1 af 1

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 14 jun 2009, 13:30 ]
Titel:  Udsættere ved 4500rpm på MS

Jeg har et problem med min MS, den laver udsættere ved 4500rpm, og det er så kraftigt at jeg ikke kan komme derover. Det kan dog fremprovokeres lidt tidligere ved at presse den lidt, hvorved der kommer enkelte udsættere ved 3500-4000rpm.

I megatune opfører omdrejningerne sig meget besynderligt ved 4500rpm, deruder er der ingen problemer.

Jeg har haft et scop på, og kan se at omdrejningssignalet er ganske fint, både ved tomgang og 4500rpm.

Opsætningen lyder som følger:
MS(turbomotor.dk)
Toyota 4A-GTE 20v
Kører på original føler i strømfordeler(24-2 tænder).
4*550ml lavohmsdyser med original formodstand fra en Ae92.
Original igniter og tændspole(AE92).


I nedenstående fil er der billeder af scopbillede ved tomgang og 4500rpm, en log + min MSQ.

http://filupload.dk/download.php?file=113log.rar


Hvis i skal bruge flere informationer, så bare spørg.
Håber virkeligt der er nogen der har nogle guldkorn.

På forhånd tak.

Forfatter:  martin høj [ 14 jun 2009, 17:14 ]
Titel: 

Ingen ideer.men du skal huske og sætte din fixed angle tilbage til -10

Forfatter:  -Pedersen- [ 14 jun 2009, 17:58 ]
Titel: 

Hvor meget gas giver du din bil i den log der ?
Syntes at max værdien på 9 i TP ser lidt urealistisk ud :?

Mvh

Forfatter:  martin306xsi [ 14 jun 2009, 19:59 ]
Titel: 

Lavohmsdyser med formodstand. Er det rigtigt?

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 14 jun 2009, 22:39 ]
Titel: 

martin høj skrev:
Ingen ideer.men du skal huske og sætte din fixed angle tilbage til -10


Er gjort...


-Pedersen- skrev:
Hvor meget gas giver du din bil i den log der ?
Syntes at max værdien på 9 i TP ser lidt urealistisk ud :?

Mvh


Motoren bliver stille og rolligt kørt op på de omdrejninger med et 3" gasspjæld på en 1,6 motor, derfor det lave tal.


martin306xsi skrev:
Lavohmsdyser med formodstand. Er det rigtigt?


Ja, det er rigtigt forstået, bilen er født med lavohmsdyser og en "EFI resister", som så er blevet genbrugt.

Forfatter:  johan o r [ 15 jun 2009, 16:16 ]
Titel: 

Når du måler dit VR signal, så skal du måle på den anden side af VR-sensor kredsløbet. altså firkanterne..

For det er det CPU en ser, og der er der du gerne vil vide om der er støj på..

Har selv haft samme problem på en 2jz. og så først hvor den var gal, da jeg så nogle meget tynde firkant pulser, mellem dem der skulle være der.

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 15 jun 2009, 18:12 ]
Titel: 

Jeg er nu kommet lidt tættere på en løsning, snakkede med Rene (turbomotor) i dag, og han mente at omdrejningssignalet var for kraftigt til MS.

Jeg har nu indsat et pot meter, og justeret det så langt op i modstand at den kun kan starte med fuld opladet batteri. Dette har bevirket at jeg nu kan køre op omkring 7k rpm før den laver udsættere, dog ikke nær så kraftige som før.

Dette er dog ikke en holdbar løsning, så jeg skal have lavet noget således at jeg stadig kan starte med et halvdårligt batteri, og alligevel kunne snurre 8-9k rpm.

Forfatter:  Jesper H [ 17 jun 2009, 21:25 ]
Titel: 

Prøv at ligge en nyere firmware ind :) Der er flere med 24-2 hjul der har problemer med udsættere ved omkring 5000 omd., så i de nyere coder kører den på 025 wheeldecooderen først og derefter skifter den over til 024 decooderen. Det er omkring 029y4 det blev lavet :)
Det løste ihvertfald både mit og en kammerats problem med udsættere omkring 5000 omd (begge med 24-2 hjul)

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 17 jun 2009, 21:59 ]
Titel: 

Det var sq en lækker oplysning, det må jeg lige have prøvet. Tak for hjælpen.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/