Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Forskellig boost i hver gear http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=22238 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | MaDz [ 11 jun 2009, 17:27 ] |
Titel: | Forskellig boost i hver gear |
Kan MS styring sættes op til at den ikke skal give fuld ladetryk i f.eks 1 og 2 gear og så i 3 og op af får den fuld ladetryk ? |
Forfatter: | Morten VJ [ 12 jun 2009, 17:21 ] |
Titel: | |
Nej det kan den ikke. MVH Morten |
Forfatter: | grydesvamp [ 12 jun 2009, 22:06 ] |
Titel: | |
men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker. |
Forfatter: | JPP [ 12 jun 2009, 22:10 ] |
Titel: | |
Interessant emne, har selv leget med tanken... Hvad vil det kræve? Udgang fra gearkassen (eller anden anordning) med signal på aktuel gear multible boostmaps (m. omdr. vs. boost) - et for hvert gear Hvilke styringer understøtter dette? Vems? ... |
Forfatter: | JPP [ 12 jun 2009, 22:13 ] |
Titel: | |
grydesvamp skrev: men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.
Hvad er det for en enhed? e-boost? og hvordan registrere den gear nr. signalet? |
Forfatter: | Alex_Reedtz [ 12 jun 2009, 22:34 ] |
Titel: | |
Jeg har købt en Apexi, den har noget "self learning" første gang du bruger den. Dvs. at den skal bruge speedsignal og omdrejningssignal, derfra regner den selv ud hvilket gear du kører i. |
Forfatter: | JDJ [ 13 jun 2009, 12:28 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: grydesvamp skrev: men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker. Hvad er det for en enhed? e-boost? og hvordan registrere den gear nr. signalet? Er rimeligt sikkert på at min E-boost 2 kan også, har dog ikke rigtigt læst om det i den grusomt store manual da jeg ikke har planer om at bruge det med den smule effekt jeg kører med. Men det er noget at den bruger rpm signal, map og skal man trykke på en knap inden man starter op, så den ved at man starter i første gear. Så det kan jo næsten "kun" bruges til 402 meter ræs, for synes da det er lidt noget bøvl at skulle huske at trykke hver gang man starter i 1. gear. |
Forfatter: | kepsus [ 14 jun 2009, 18:02 ] |
Titel: | |
Jeg bruger også en apexi til at justere trykket i forholf til hvad gear. |
Forfatter: | VRT [ 14 jun 2009, 19:54 ] |
Titel: | |
Mht. Turbosmarts E-boost 2: "Sequential Switching Function A –- Allows you to sequentially switch between different boost settings. This switch logic could be applied in a situation where you want to have a different boost level in each gear. - Earthing the green wire with a switch will scroll up a single set point. - Earthing the green wire again will switch up another single set point. - The maximum number of set points that can be switch up to is determined by nSP in the setup menu. - Once the maximum set point is reached through switching further switching not increase the set point any higher. - Earthing orange wire with a switch will reset and return to SP1." Som det allerede er blevet skrevet, så er det ikke den mest brugbare metode til hverdagskørsel, da den kun kan skifte op, hvor efter den vil skifte tilbage til udgangspunktet. Mere kan læses her: http://www.xspeed.com.au/manuals/FG-EBO ... 0V3.09.pdf |
Forfatter: | Bufas [ 15 jun 2009, 09:37 ] |
Titel: | |
Er det ikke bare lave så knappen er en mikroswitch der bliver aktiveret når den sættes i 1. gear. Så gør den det af sig selv hver gang. Så er det kun hvis du skifter ned i 2. at du skal huske at den ikke er aktiv. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |