Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Åbening af MSQ-filer og samling af tændkabler http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=21341 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Blob [ 01 dec 2008, 11:38 ] |
Titel: | Åbening af MSQ-filer og samling af tændkabler |
Når man modtager en MSQ fil, hvordan åber man så denne, når man ikke ved om det er ms 1, 2 osv? Jeg har købt noget MSD tændkabel og stik da jeg ikke kan købe færdige tændkabler i de rigtige længder. Men hvordan samler man dette så man opnår den optimale forbindelse. Jeg har forsøgt at lodde, men da tråden er behandlet med noget sort (ligner kulstof) så tiden vil ikke rigtig "bide". Nogler som kender steder på nettet der sælger COP spoler? og hvor man kan se hvor meget de fysisk fylder? Hvad er fordele/ulemper ved COP kontra dual-coil? Mvh Jakob |
Forfatter: | HenrikGM [ 01 dec 2008, 16:54 ] |
Titel: | Re: Åbening af MSQ-filer og samling af tændkabler |
Blob skrev: Når man modtager en MSQ fil, hvordan åber man så denne, når man ikke ved om det er ms 1, 2 osv?
Jeg har købt noget MSD tændkabel og stik da jeg ikke kan købe færdige tændkabler i de rigtige længder. Men hvordan samler man dette så man opnår den optimale forbindelse. Jeg har forsøgt at lodde, men da tråden er behandlet med noget sort (ligner kulstof) så tiden vil ikke rigtig "bide". Nogler som kender steder på nettet der sælger COP spoler? og hvor man kan se hvor meget de fysisk fylder? Hvad er fordele/ulemper ved COP kontra dual-coil? Mvh Jakob Hvorfor modtager du en MSQ fil? Det kræver lidt omtanke at gøre det, hvis du ikke ved hvilken MS den kommer fra, og hvilken opsætning den bil havde.... MSD kabler samles med crimp. Jeg har aldrigt set dem til lodning. Brug den rigtige crimptang. BEWARE: Dyre tændkabler til dragrace kan være lavet uden hensyntagen til støj! COP spoler på en VW luftkølet? Det har jeg godt nok ikke hørt om. Fordelen ved COP spoler er at de er nemme at serieproducere med for bilfabrikken, og et billige i serieproduktion. Ulempen er at de typiskt ikke holder så længe, typiskt er dyre som reservedele, typiskt ikke har så meget energi i gnisten, osv. Rent styringsmæssigt bliver det MEGET mere kompliceret at styre COP end det gør at styre wastedspark, eller fordelerbaseret. En nybegynder tager ihvertfald gabet fuldt hvis man starter ud med COP. |
Forfatter: | Blob [ 01 dec 2008, 19:47 ] |
Titel: | |
Det er fordi jeg har modtaget nogle MSQ filer fra nogle andre gutter der også kører med MS på deres luftkølede. Så for at se hvordan deres tændingsmap, afr, crank-tabel osv står. Så man vidste om man var på rette kurs. Man kan jo ikke sammenligne crank-tabelér. Tænding og afr burde minde lidt om hinanden til opstart. Hvorledes kan man se om ens tændkabler er støjdæmpet? Jeg har problemer med ustabil tænding. Det viser sig ved at min lambda svinger meget under stabil kørsel. Det lyder som om jeg lige skal have styr på mine tændkabler, og finde ud af om de er den rette type. Og så finde den rette crimp-tang. Jeg har da diverse press-tænger op til 50mm2, men da ikke lige den type, men den må kunne findes. ![]() Så det som jeg vil forsøge er: Skærmet kabler til Hall, og tps Sørge for at mine tændkabler er i orden Skifte mine tændrør til resistor-plugs. Mit tændingsmodul og spole sidder meget tæt på hinanden. Jeg har fået at vide at det var bedst. Jeg har læst i MS manualen at nogle montere en 20uf kondensator på spolen. Dette har jeg ikke gjort. Nogle der har erfaringer med det? Hvad hjælper det egentlig? Men en ting er da 100% sikker. Jeg holder mig langt fra COP. Tak for hjælpen Henrik |
Forfatter: | HenrikGM [ 01 dec 2008, 22:04 ] |
Titel: | |
Er step1 iorden: Stabilt RPM signal ? |
Forfatter: | Blob [ 02 dec 2008, 07:44 ] |
Titel: | |
Ja jeg har rpm signal når jeg cranker. Jeg kan dog huske at der kom nogle spikes når den kørte 5000+ omdr. Det kunne jeg se på logen. Så jeg tror det vil være en idé at skifte til skærmet kabel. I dag kører jeg bare med snoede ledere. Nu vil jeg igang med at finde et datablad over mine tændkabler, så jeg kan få fundet ud fa hvorledes de er skærmet. Jakob |
Forfatter: | Blob [ 02 dec 2008, 09:26 ] |
Titel: | |
Så fik jeg fundet noget data om tændkablerne. MSD's 8.5mm Super Conductor wire has a special helically wound core that has just 40-50 ohms of resistance per foot--but with the RFI suppression equal to a 1,500 ohm wire. In fact, each foot of finished wire features 40 ft. of tightly wound copper for superior conductivity. A tough 8.5mm synthetic/silicone jacket over an extra-heavy glass braid and dielectric insulator keeps the current guided to the plugs. Hmm jeg er ikke lige nogen ørn til udtryket RFI. Hvad betyder det? Men umiddelbart lyder det til at være et okay kabel til en gade-motor. Hvad siger I andre? |
Forfatter: | Blob [ 03 dec 2008, 09:22 ] |
Titel: | |
Hvorledes gør I andre når i skal kigge i en MSQ-fil og gerne vil se hvorledes de er opsat? Gætter I jer bare frem og håber det bedste... Hmm kan jeg ikke rigtig tro. Hvordan laver man et grundsetup til sin crank-tabel, så man lige kan få motoreren igang? Jeg synes ikke at kunne finde det i manualen. Okay, så fandt jeg da en forklaring på RFI. Det er: Radio Frequency Interference. Så jeg mener mit kabel må være ganske okay. Så skal jeg bare have ohmét kablerne igennem og kigget forbindelserne efter. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |