Powerforum
http://powerforum.dk/

Hc ppm Vol forklar:-)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=20294
Side 1 af 1

Forfatter:  Jack [ 17 apr 2008, 23:01 ]
Titel:  Hc ppm Vol forklar:-)

Hey skal have min corolla til syn med mit 20v motor, og ville lige tjekke CO. Alt var fint men er lidt overrasket over Hc'en ligger så højt. Mener altid og have hørt hc enten var uforbrændt olie eller benz. Men den bruger intet olie og ville ikke mene den får for meget benzin. Nogle der kan forklare nærmere? Og evt har en ide til hvad der er galt?
(1.6 20v blacktop)
Billede

Forfatter:  Runesm [ 17 apr 2008, 23:05 ]
Titel: 

HC PPM er uforbrændte benzinpartikler;
HC = Benzin
PPM = Particles per minute

Forfatter:  -Pedersen- [ 17 apr 2008, 23:10 ]
Titel: 

Køre den med en moddet boks, org eller MS ?

Mvh

Forfatter:  Jack [ 17 apr 2008, 23:12 ]
Titel: 

-Pedersen- skrev:
Køre den med en moddet boks, org eller MS ?

Mvh

MS extra fra turbomotor...

Forfatter:  Dalen [ 17 apr 2008, 23:52 ]
Titel: 

HC = hydro carbon, = bensin/olje. I dette tilfelle litt for fet blanding kanske..? går kanskje gjennom viss du justerer ned blandinga til litt magrere på tomgang..

ppm = parts per million
Normal kjemisk betegnelse.

Forfatter:  Morten VJ [ 18 apr 2008, 06:43 ]
Titel: 

Hvordan kører den i tomgang?
Har den udsættere?

Prøv at hæve tomgangs omdrejningerne, og giv den noget mere benzin.
Tændings tidspunktet kan også have nogen indflydelse.
Man kan også prøve at øge gnistgabet på tændrørene.

For magert kan give udsættere og et større HC tal.
Skarpe knastaksler lige så.

Ps.
En dyse der er beskidt, dvs ikke fordeler benzinen korrekt, kan også give et problem.


MVH

Morten

Forfatter:  Jack [ 18 apr 2008, 17:55 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Hvordan kører den i tomgang?
Har den udsættere?

Prøv at hæve tomgangs omdrejningerne, og giv den noget mere benzin.
Tændings tidspunktet kan også have nogen indflydelse.
Man kan også prøve at øge gnistgabet på tændrørene.

For magert kan give udsættere og et større HC tal.
Skarpe knastaksler lige så.

Ps.
En dyse der er beskidt, dvs ikke fordeler benzinen korrekt, kan også give et problem.


MVH

Morten


Den går meget jævnt på godt og vel 900omd i tomgang(så skal vel ikke op i omd!?!) Den ligger og ruller minimalt på de 900omd.
Må prøve og rode lidt med og give den både mere eller mindre benzin og se. Men må jo dårligt komme meget op med co når den nu skal til syn.
Ay caramba lyder som en jungle hvis jeg skal forsøge mig med tændingen også:-)

Ang en dyse der er beskid kan man vel prøve og tage en cyl fra af gangen og se balancen der!?


Dalen, der er ikke kat på, så kan ikke være meget for højt den er i co vil jeg mene...

Forfatter:  cb [ 19 apr 2008, 05:56 ]
Titel: 

det er ikke noget at bruge tid på


til syn ser man kun på CO og lambda (hvis med kat)

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/