Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvor køber man tændspoler til en Vr6? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19757 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | lunøe [ 30 jan 2008, 06:41 ] |
Titel: | Hvor køber man tændspoler til en Vr6? |
Hej. Stå og skal har lavet min vr6, om så den køre med 6 tændspoler. Jeg skal kører med ms, men hvad for nogen tændspoler skal jeg købe? Har køber man dem? Hilsen Christian |
Forfatter: | Juel [ 30 jan 2008, 08:35 ] |
Titel: | Re: Hvor køber man tændspoler til en Vr6? |
lunøe skrev: Hej.
Stå og skal har lavet min vr6, om så den køre med 6 tændspoler. Jeg skal kører med ms, men hvad for nogen tændspoler skal jeg købe? Har køber man dem? Hilsen Christian Er det ikke bare at måle hvor dybe dine tændrørshuller er, og så lede i kataloger hos en res. dealer og finde nogle COP der passer lige i hullerne?? Det ville jeg gøre hvis det var mig.. Mvh Morten |
Forfatter: | ae86 [ 30 jan 2008, 10:50 ] |
Titel: | |
Mener at Golf R32 bruger COP og da det er en VR6'er ville det vel være oplagt at undersøge om de ikke kunne styres af MS... jeg ved at der er nogle der køre 1.8T 20V Turbo hvor MS styre deres COP spoler og hvis det er som alt inden for den koncern og VAG i det hele taget så er man meget glad for at genbruge komponenter fra gang til gang ... så der er en god chance at selve coil delen er den samme (dog har udformningen af topstykkerne nok resulteret i at de ser anderledens ud fysisk... men det er jo VAG så man ved jo ikke om de ikke bare har snuppet dem fra 1.8'erens hylde) |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 30 jan 2008, 11:09 ] |
Titel: | |
ae86 skrev: Mener at Golf R32 bruger COP og da det er en VR6'er ville det vel være oplagt at undersøge om de ikke kunne styres af MS... jeg ved at der er nogle der køre 1.8T 20V Turbo hvor MS styre deres COP spoler og hvis det er som alt inden for den koncern og VAG i det hele taget så er man meget glad for at genbruge komponenter fra gang til gang ... så der er en god chance at selve coil delen er den samme (dog har udformningen af topstykkerne nok resulteret i at de ser anderledens ud fysisk... men det er jo VAG så man ved jo ikke om de ikke bare har snuppet dem fra 1.8'erens hylde)
Hehe - du læser for meget og skruer for lidt i vag.... ![]() Spørgsmålet er om den VR6 motor er med 12 eller 24 ventiler, der ligger er jo lidt forskel på de 2 topstykker!! (også selv om VAG genbruger!!!! ) Hvis det er en 24 V så har du de spoler som skal til hvis det er en 12V så ville jeg tage den spole som sidder på de nyere VR6 motor den kører med 3 dobbelt spoler, og det burde kunne klare din opgave! |
Forfatter: | ae86 [ 30 jan 2008, 12:24 ] |
Titel: | |
VAG mekaniker skrev: ae86 skrev: Mener at Golf R32 bruger COP og da det er en VR6'er ville det vel være oplagt at undersøge om de ikke kunne styres af MS... jeg ved at der er nogle der køre 1.8T 20V Turbo hvor MS styre deres COP spoler og hvis det er som alt inden for den koncern og VAG i det hele taget så er man meget glad for at genbruge komponenter fra gang til gang ... så der er en god chance at selve coil delen er den samme (dog har udformningen af topstykkerne nok resulteret i at de ser anderledens ud fysisk... men det er jo VAG så man ved jo ikke om de ikke bare har snuppet dem fra 1.8'erens hylde) Hehe - du læser for meget og skruer for lidt i vag.... ![]() Spørgsmålet er om den VR6 motor er med 12 eller 24 ventiler, der ligger er jo lidt forskel på de 2 topstykker!! (også selv om VAG genbruger!!!! ) Hvis det er en 24 V så har du de spoler som skal til hvis det er en 12V så ville jeg tage den spole som sidder på de nyere VR6 motor den kører med 3 dobbelt spoler, og det burde kunne klare din opgave! Nu roder jeg ikke særligt meget med VAG ... Men min bror skulle engang skifte gearkassen på hans kærstes bil (en Seat Ibiza) og da han lige havde skiftet den et år forinden (std svag 1.x L motor med en velkendt gearkasse der ifølge bos.dk altid går i stykker) gad han ikke det mere men smed istedet en 12V VR6'er i, da gearkassen her siges at kunde holde til en del ... det hjalp også på kørbarheden med de ekstra cc ... Anyway så var det næsten plug-and-play .. forbroen havde samme monterings steder og trækakslerne fra en G40 eller G60 passede med navne fra VR6'eren så skiver blev flyttet med over .. så med lidt OEM stumper fra div VAG modeller og et sæt coilovers (den var sgu blevet lidt næsetung og de orginale stod næsten i bund. så det pyntede med en anden undervogn og et andre sæt dæk og fælge) Så VAG er bilverdens svar på Mekado .. |
Forfatter: | Juel [ 30 jan 2008, 12:57 ] |
Titel: | |
VAG mekaniker skrev: Hvis det er en 24 V så har du de spoler som skal til hvis det er en 12V så ville jeg tage den spole som sidder på de nyere VR6 motor den kører med 3 dobbelt spoler, og det burde kunne klare din opgave!
Så skal han jo have to hvis han vil køre COP, kører den ikke std med wasted spark? |
Forfatter: | lunøe [ 30 jan 2008, 15:09 ] |
Titel: | |
det er en 12v, skal jeg bare har tændspoler fra en nyere?? Hvad for en årgang skal det være fra? |
Forfatter: | LionTamer [ 30 jan 2008, 17:45 ] |
Titel: | |
Fra 97 og op mener jeg, da det er den model med nyere tænding osv... |
Forfatter: | lunøe [ 30 jan 2008, 18:23 ] |
Titel: | |
Er det ikke en box ligesom dem fra 94, hvor tændrørskalber gå ned i alle sammen. |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 30 jan 2008, 21:09 ] |
Titel: | |
Det går fra strømfordeler til wested spark i 4/1994 på AAA motor!! |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |