Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19421 |
Side 1 af 7 |
Forfatter: | Martin Mikkelsen [ 09 dec 2007, 17:10 ] |
Titel: | motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik |
Hej med jer jeg har en Octavia 1.8T fra 2000. har planer om at den skal chiptunes, men er sgu ikke specielt imponeret over prisen. men har så hørt at der findes motorstyringer som passer lige over i det originale stik !!! er der nogen herinde som har erfaringer med det ??? mvh Martin |
Forfatter: | lqm.dk [ 09 dec 2007, 19:30 ] |
Titel: | |
så er der jo ffj han kan lave det lige til din bil med start spærer og det hele til en god pris |
Forfatter: | Martin Mikkelsen [ 09 dec 2007, 23:06 ] |
Titel: | |
en chipning koster omkring 6000 penge. og min plan er standard turbo, større forrør , anden indsugning mm. og jeg ikke den store tiltro til det der "chipning" det virker som noget standardvare halløj en VEMS motorstyring kan erhverves for omkring det samme. og som jeg kan se/forstå, så kan man sgu få motorstyringen så den passer i det originale stik. men hvordan er det så at programmere sådan en sjover ?? er det noget startmap så man i det mindste kan starte skidtet, eller er man helt tilbage til sigtekasserne ?? nogen der har erfaring med VEMS/ VAG 1.8T motorer |
Forfatter: | klyfax [ 09 dec 2007, 23:11 ] |
Titel: | |
Standard Turbo? Den lille lorte lader, laver jo fuldt lade tryk ved 2000 rpm. Men det selvfølgelig også bedre end passaten hvor den lader med fuldt ladetryk i tomgang... Altså ved den kan chippes til 220 uden at ændre noget i motorrummet. Og til 300 hk, så smider Nordic en anden turbo på, så tror da ik standard turboen er velegnet til mere end de der 220 hk. Men det kun min teori hjerne der spøger her... Har du hørt inde på VAGcars? De må da næsten vide det bedre end her? |
Forfatter: | Martin Mikkelsen [ 09 dec 2007, 23:40 ] |
Titel: | |
Hej Klyfax jamen jeg er skam en flittig bruger af vagcars !! men derinde hersker " du skal bare op til RH-motorsport" temaet !! og det er ikke nok til mig, da jeg er lidt af en pilfinger ( ligesom jer andre ) og hvorfor gi' så mange penge for et skud i bøssen, når man med en standalone motorstyring kan prøve alverdens ting af mvh Martin |
Forfatter: | Shelby 500 [ 09 dec 2007, 23:45 ] |
Titel: | |
Jeg overvejer osse kraftigt en VEMS... Så den er jeg med på, hvis du finder et start map - Ellers, (hvis man gider ) kan en MS sættes til de org følere - den har bare ikke 55pin ud - men måske et omformerstik? /L |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 dec 2007, 07:29 ] |
Titel: | |
Shelby 500 skrev: Jeg overvejer osse kraftigt en VEMS...
Så den er jeg med på, hvis du finder et start map - Ellers, (hvis man gider ) kan en MS sættes til de org følere - den har bare ikke 55pin ud - men måske et omformerstik? /L Hvis man er klar på at betale for det 55pins stik så er det da en smal sag at lave et omformer stik. Pas nu på! 55pins stikket er ikke standardiseret, men folk synes at tro bare der er 55pins i stikket så er det plugnplay. Producenterne har været så søde at lave dem med forskellig pinout. Fysisk passer stikkene sammen.... |
Forfatter: | lqm.dk [ 10 dec 2007, 21:34 ] |
Titel: | |
nu er ffj jo sådan set ikke en chip men en hel ny box der passer lige i den bil og så er det på dansk program til den. og så kan den stare med den så kan du selv lave det hele om i den hvis det er det du vil.... hvis du ikke ved hvad det er, Description FFJ105: her er lidt om den --------------------- Hardware: ----------------------------------------------------- Size : 128mm X 90mm 4 layer PCB CPU : Hitachi H8s2357 20MHz RAM : Internal 8kbyte. EEPROM : External 8kbyte. Flash 1 : 128kbyte internal for program. Flash 2 : 512kbyte external for Datalogger memory. Input/output: ------------- CAN Bus : Philips SJA1000 with SN65HVD251 driver. PC interface : RS232 at the Harness connector and internal 10pin connector. AFR/O2 : AFR using Bosch 0 258 007 057 sonde or standard lambda sonde Diagnose : None. Inputs: -------- Water temperature : Standard Bosch 2kohm@20deg NTC, -30-->120deg range Air temperature : Standard Bosch 2kohm@20deg NTC. -30-->120deg range Trottle prosition : 0.0V-->5.0V or 5.0V-->0.0V EGAS feedback : 0.0V-->5.0V or 5.0V-->0.0V Manifold or height: 0.0V-->5.0V. Airmass meter : 0.0V-->6.0V differential input. Lambda/AFR : 0.0V-->5.0V differential input. Knock in : 1 pcs Knock input. Crank chaft sensor: Inductive or Hall dependant on jumper setting. Intake CAM sensor : Inductive or Hall dependant on jumper setting. Exhaust CAM sensor: Hall sensor. Speed sensor 1 : Hall sensor for drive wheels. Speed sensor 2,3 : Inductive/ABS inputs for undriven wheels. Outputs: --------- Injectors : 4 pcs minimum 8 Ohm injector outputs (or 6 if Idle/EGAS not used) Ignition : 4 pcs 9 Amps-450 Volts KL1 ignition outputs Idle/EGAS : EGAS H-Bridge 15A or 3/2 pole Idle regulator output Intake CAM Adjust : 3A Low side drive (BMW) or high side drive (Honda VTEC). Exhaust CAM Adjust: 1A Low side drive. Wastegate control : 1A Low side drive. Evap : 1A Low side drive. Fuel pump : 1A Low side drive. Main relay : 1A Low side drive. RPM output : 50V fly back. Reference : 2 pcs. 5.0V også køre den egas...... |
Forfatter: | JPP [ 10 dec 2007, 22:33 ] |
Titel: | |
Martin Mikkelsen skrev: og hvorfor gi' så mange penge for et skud i bøssen, når man med en standalone motorstyring kan prøve alverdens ting af
mvh Martin PRÆCIS, med chiptuning kom ordsproget "tis i bukserne for at få varmen..." Og med hensyn til opstartsmap er det ikke som udgangspunkt mærke-bestemt. AFR og Tænding er f.eks. uafhængig - se blandt andet konfigurator til opstartsmap til tændingen her på powerpage http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... rator.aspx (husk at læse de indledende artikler om tændingen, detonation mm. inden anvendelse) - dog ikke mærkebestemt. Opsætning af triggersignal mm. calibrering af TPS, MAP mm tager nødvendigvis ikke mange gennemgange i manualen for en "pilfinger" at sætte op. Og husk det er kvalitetstid |
Forfatter: | Ferrari Killer [ 11 dec 2007, 19:49 ] |
Titel: | |
Jeg ville slet ikke anbefale dig at bruge dine hårdt opsparede lommepenge på en ny motorstyring. Jeg ved du har hørt det før, men RH Motorsport ved altså i dette tilfælde hvad de taler om - specielt på 1,8T motoren. Og den originale motorstyring er ganske fin og avanceret til tun. Hvorledes sman tuner 1,8T motoren bedst, finder du inde på Nordic Turbo´s hjemmeside eller på www.scanturbo.dk. Der findes da mange historier (flere som jeg selv har kendskab til) om indtil flere projekter med over 300 hypper på original blok. |
Side 1 af 7 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |