Powerforum
http://powerforum.dk/

R6 12v tændingsavancering...
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=18136
Side 1 af 1

Forfatter:  amby [ 28 apr 2007, 07:12 ]
Titel:  R6 12v tændingsavancering...

Hejsa.. Jeg vil gerne lige have et par kommentarere på mit motorprojekt.

Har en bmw m20 motor, 2.5 liter, r6, 12ventiler. 286 graders knast.

kompressionen kendes ikke præcis, men er ikke specielt lav, nok nærmere 8.5-9.5. MS motorstyring. banan udstødningsmanifold, t3super60 kina turbo.

min Case er, at jeg ikke kan få en tændingsavancering på mere end 5grader, ved ¨~1+ bars ladetryk. (på V-power & 40graders indsugningsluft.)J

bilen kører og rykker udemærket og som den skal (har desværre ikke dymo attest)

mit spørgsmål går på om det måske ville hjælpe på tændingsavanceringen at sætte en standard knast i motoren ? - tænker på om jeg måske har problemer med backflow i mine cylindre pga knasten ?

Det gør mig ikke noget at avanceringen ikke er større, da bilen jo trækker godt, MEN hvis jeg kunne hive højere effekt ud af motoren uden at den er belastet så meget (hvis det er tilfældet) - ville det jo også være dejligt.

har i nogle kommentarere ?

Mvh Mikkel Amby.

Forfatter:  Morten VJ [ 28 apr 2007, 16:07 ]
Titel: 

Dymo attesten kan jeg sagtens lave med min dymo tang :wink:

Det andet bliver nok lidt svært at besvare
Men de 5 grader er det ved maks omdrejninger, eller ved maksmoment?
Et billede af tændingsmappet vil kunne hjælpe.

Mål modtrykket og EGT i manifolden, så kan du blive lidt klogere på om tændingen er for tilbagetrukken.
Knasten har nok ikke den store indflydelse på din maks tænding.
Hvis vi går udfra at det er en let tuningsknast beregnet til en standart motor.
Det er nok nærmere den høje kompression + ladetryk der giver den lave avancering, i kombination med selve forbrændingskammerets udformning.

MVH

Morten

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/