Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tomgangsmotor/ventil og MS http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=17588 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | farmand [ 31 jan 2007, 21:30 ] |
Titel: | Tomgangsmotor/ventil og MS |
Hej Lige et spørgsmål til professorne. Skal bygge ms på min motor i weekenden. motoren er født med monopoint men jeg monterer multipoint. Tomgangsmotoren eller ventilen? er en bosch 0 280 140 516 fra en opel 2.0 115hk. Hvordan skal den styres af ms og hvordan skal den sættes op.Måske jeg skal lave modifikationer på printet? Håber en af jer erfarende msére kan hjælpe ![]() |
Forfatter: | kbonde [ 31 jan 2007, 23:00 ] |
Titel: | |
Monter et 87a relæ på udgangen af din ms. Så du kan tage forbehold om tomgangs ventilen er en normally open, eller normally closed. Rent slangemæssigt er det bare en slange fra dit luftfilter -> ventil -> indsugningsmanifold. mvh kbonde |
Forfatter: | farmand [ 01 feb 2007, 11:03 ] |
Titel: | |
Så vidt jeg kan se i autodata skal ventilen ikke bare ha spænding i tomgang men en reguleret spænding.( skal vist tjekkes med et scop) |
Forfatter: | HenrikGM [ 01 feb 2007, 13:35 ] |
Titel: | |
Det er beregnet til pulser. Hvis det er en original Ms du har skal udgangen skiftes ud med noget betydeligt kraftigere! |
Forfatter: | farmand [ 04 feb 2007, 21:16 ] |
Titel: | |
Takker. Transisteren er skiftet til kraftigere model. løb ind i lidt problemer og endte med at skulle skifte topstykke og lidt andet også. Ang. opstart af motor første gang synes jeg, at have læst man kan hente en default opsætning ![]() ![]() På forhånd tak |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 feb 2007, 21:40 ] |
Titel: | |
Den ligger i den samme zip fil som du har hentet ned sammen med ekstracoden. Jeg ved dog ikke om den virker, da jeg aldrig har prøvet den. den hedder default-degC MVH morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |