Powerforum
http://powerforum.dk/

MS starter ikke
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=16695
Side 1 af 2

Forfatter:  Mark [ 10 sep 2006, 20:08 ]
Titel:  MS starter ikke

Har lige monteret MSnS-Extra færdig på bilen, men den vil ikke starte, det er med den originale hall-giver, motoren er en ford v6 fra en scorpio fra 1988.
Når man prøver at starte motoren og ser i Megatune samtidigt giver det ikke RPM udslag.

Har oploadet .MSQ filen (det er version 24s13) (omdøb fra .txt til .msq)

Kører spark på Fidle udgangen.

Vedhæftede filer:
megasquirt200608021022.txt [1.67 KiB]
Downloadet 299 gange

Forfatter:  Havneren [ 10 sep 2006, 20:26 ]
Titel: 

Tag lige i først omgang og mål med en prøvediode lampe om der kommer signal fra hallgiveren. Det skal du gøre mens det hele er koblet sammen.

Forfatter:  Mark [ 10 sep 2006, 20:58 ]
Titel: 

hvad skal jeg måle på med de to ledninger, helt præcist ? :)

Forfatter:  Morten VJ [ 10 sep 2006, 21:03 ]
Titel: 

Du skal ændre din hardware da du har en indugiver og ikke en hall giver.
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.

MVH

Morten

Forfatter:  Mark [ 10 sep 2006, 21:08 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Du skal ændre din hardware da du har en indugiver og ikke en hall giver.
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.

MVH

Morten


Øhhh det skulle da gerne være med hall giver i strømfordeleren ?

se billede her af stikket på strømfordeleren med indbygget tændingsmodul
http://www.t5r.dk/FM533-info.jpg

Forfatter:  Havneren [ 10 sep 2006, 22:33 ]
Titel: 

Det der fortæller ikke om det er hall eller induktiv af hvad jeg kan se...

Det bliver du nød til at kigge ned i fordeleren for at se, kigge i data eller afgøre om den ene af de tre ledninger er en skærm.

V/h Chr

Forfatter:  Morten VJ [ 11 sep 2006, 05:15 ]
Titel: 

Nåå det er en tfi tænding.
Det hele står jo her.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html

Har du gnist?
Hvis ja så virker modulet, og fejlen skal søges i ms.
Ingen gnist så kan det være modulet eller forbindelserne der til.
Eller giveren i fordeleren.

Kontroller indstillingerne i MS at de virkelig stemmer overens med dem der står i linket.

Ellers er den typiske fejl at man glemmer at åbne default msq filen inden man starter helt fra bunden med sin egen opsætning.

MVH

Morten

Forfatter:  Havneren [ 11 sep 2006, 16:25 ]
Titel: 

Altså hvis det ER med hallgiver - Så smid da lige en diodelampe på signalet ind i MS. Er der signal her - så mål på samme måde om der signal ved dit modul. Er der også signal her så er det nok dit modul den er gal med eller strøm til samme. Er signal ud fra hallgiveren men ikke over til modulet må det ligge et sted i MS/programmering.

V/h Chr

Forfatter:  Mark [ 11 sep 2006, 17:25 ]
Titel: 

yearh nu startede den :D


Flyttede en ledning fra GE-/N- til digital triger samt der skulle 12V ind på SPOUT sammen med Spark fra MSen med en 330ohm imellem som beskrevet i linket :D

Ved ikke helt hvad trigger angel skal stå til med 59 gad den ikke starte 70 startede den men gik Meget lav i tomgang kører 1200rpm i tomgang med 85 i trigger angel.....

men så snart man giver en lidt gas vil den ikke tage det, hvad kan det skyldes ?

Forfatter:  Saab-Daniel [ 11 sep 2006, 19:26 ]
Titel: 

har du fulgt vejledningen HELT som beskrevet?
Du skal ind spark-setup (der hvor du sætter trigger angle).
Tjek, at du nederst (ud for fixed angle) har -10 stående. Derudover, skal du tjekke at du har lavet et fornuftigt map, du kan bruge til bilen?
I det hele taget, så læs godt og grundigt på, hvordan du skal implementere tændings-delen...
Daniel.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/