Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ignition map designer virker den ? + (Vis os DIT map) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=16564 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | FALFA [ 18 aug 2006, 21:10 ] |
Titel: | Ignition map designer virker den ? + (Vis os DIT map) |
hvad har i at sige til denne ignition map designer. er der nogen der vil prøve den og sige mig om udfaldet ligner deres eget ignition map. syntes den tager godt af ved boost men er absolut ikke expert. ved godt at det skal ses som et grund map. http://psig.home.comcast.net/MS/IgnitionTimingSetup.xls |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 18 aug 2006, 21:40 ] |
Titel: | |
Hmm, det ser faktisk ud som et ganske fint udgangs-map! Det passer i det mindste rimeligt overens med hvordan mit ser ud! Kunne være man skulle prøve at justere den en smule ind med lidt hjælp fra programmet. Nu har jeg dog en ladetryksstyring med bankesensor (og en diode der lyser når den banker, og dermed skruer ned for trykket), så har altid rimeligt styr over, hvad der sker, og dermed ikke bliver for "aggressiv", hehe Daniel. |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 18 aug 2006, 21:47 ] |
Titel: | |
hmm, scratch that, tjekkede lige lidt mere, og kan se jeg har væsentlig mere aggressiv fortænding end mappet foreslår... F.eks ved 155 kpa og 3500 rpm foreslår den 9.5 grader, jeg kører 15. Men den er lagt "sikkert" ud, så man, på min motor, ikke ville få tændingsbanken... Men derfor kan man jo godt tage nogle af indikationerne med sig! Daniel. |
Forfatter: | JPP [ 19 aug 2006, 00:03 ] |
Titel: | |
Den trækker 3 grader fra for hver 10kpa der øges og giver umiddelbart en MEGET lav avancering ved tryk som jeg ser det. Den er selvfølgelig lagt sikkert ud. Jeg kører i øjeblikket omkring de minus 1,5 grader for hver 10 kpa. |
Forfatter: | FALFA [ 19 aug 2006, 09:08 ] |
Titel: | |
nå for søren nu ser jeg at du allerede er her JakobM. her er mit eget ignition map. Lad os så få nogle maps på skærmen frem med dem ALLE |
Forfatter: | Morten VJ [ 19 aug 2006, 11:00 ] |
Titel: | |
Her er mit seneste. Og det er ikke optimeret til den nye top. Maks tryk 210 kpa, og oktan 95 i tanken MVH Morten |
Forfatter: | JPP [ 19 aug 2006, 11:36 ] |
Titel: | |
Interessant er her forskellene. Calculatoren ligger max avancering fra 3000 rpm og ens ud til max rpm uden hensyntagen til momentet og rpm. Det er jeg faldet over mange steder. Dog lige så mange som stiger indtil max moment, herefter i max momentområdet trækker tilbage -> herefter stigende igen. Vel et udtryk for forskellige motorer, men umiddelbart kan jeg ikke se meningen i at holde samme ca. avancering fra 3000 rpm og hele vejen frem Mit eget opstarts map kører max avancering allerede ved 3000 rpm for derefter at falde igen efter ca. max moment, men falder så yderligere, hvilket umiddelbart ikke give mening end andet til opstartsmap. Jeres map hæver avanceringen ifht. rpm, men avanceringen ved max rpm er den avancering som starter ved 3000 rpm i calculatoren og i mit eget opstarts map. Max avancering er selvfølgelig forskellig fra motor, men interessant er det at punktet for max avangering ligges så forskelligt. Min motor er 8v og 95 oktan. En teori siger: Mere avancering jo højere rpm Mindre avancering jo højere ladetryk Peak pressure/max fyldninggrad ved max moment = evt. mindre avancering i dette område, afhængig af oktantal mm. Noget helt andet er praksis |
Forfatter: | Morten VJ [ 19 aug 2006, 13:12 ] |
Titel: | |
Det med at holde avanceringen konstant efter ca 3000 rpm. Det tror jeg er en sikkerheds funktion fra strømfordelerens dage. I det tilfælde der knækkede en fjeder til vægtene, så smadrede man ikke motoren grundet tændings banken. Noget andet der er forskelligt på de 3 maps. er indelingen på load aksen. Det undre mig lidt at man vælger en relativ fin indeling over 100 kpa, Da en turbo generelt ikke kører ret meget på feks 150 kpa hvis maks tryk er på 180 kpa. Jacob har du mulighed at flytte på indelingen af akserne i dit system. Da det forekommer mig at du spilder en masse punkter i din tabel. Mit maks moment ligger lige omkring de 2800 rpm hvis jeg kan læse min VE tabel korrekt. MVH Morten |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |