Powerforum
http://powerforum.dk/

Elektronisk tænding med MS
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=16332
Side 1 af 1

Forfatter:  Zuki [ 21 jul 2006, 22:58 ]
Titel:  Elektronisk tænding med MS

Hej,

Jeg er igang med at montere MS, på min Suzuki SJ413 (lille jeep fra 1985), jeg har (syntes jeg selv) læst side op og ned, men står stadig med nogle spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med at svare på.

1. Kan man styre tændingen (tilfredsstillende) med en "standard" MS v2.2, eller kræver de MSII? :?:
2. Hvis ja, kan man så "bare" bruge minus siden på tændspolen, som tændingspuls/giver signal? :?: (til MSII skal den være temmelig forskudt (vist 60grader) i forhold til TDC)

3. Så vidt jeg har læst mig til, skal MS have et "signal" pr. tænding -citat, [i]MegaSquirt needed one signal per ignition event, [i]men på mange af de setup's jeg har læst om her, er der kun 1 eller 2 givere på svinghjulet, kan man nøjes med det :?:

Jeg ser frem til positive indput's :P

/Thor

Forfatter:  K-FINN [ 22 jul 2006, 01:27 ]
Titel: 

3: Elller køre på de orginale signaler, alt efter hvor du køber din MS.

Forfatter:  Vezzel 309 GTI16 [ 23 jul 2006, 18:35 ]
Titel:  Re: Elektronisk tænding med MS

Zuki skrev:
Hej,

Jeg er igang med at montere MS, på min Suzuki SJ413 (lille jeep fra 1985), jeg har (syntes jeg selv) læst side op og ned, men står stadig med nogle spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med at svare på.

1. Kan man styre tændingen (tilfredsstillende) med en "standard" MS v2.2, eller kræver de MSII? :?:
2. Hvis ja, kan man så "bare" bruge minus siden på tændspolen, som tændingspuls/giver signal? :?: (til MSII skal den være temmelig forskudt (vist 60grader) i forhold til TDC)

3. Så vidt jeg har læst mig til, skal MS have et "signal" pr. tænding -citat, [i]MegaSquirt needed one signal per ignition event, [i]men på mange af de setup's jeg har læst om her, er der kun 1 eller 2 givere på svinghjulet, kan man nøjes med det :?:

Jeg ser frem til positive indput's :P

/Thor

1: De kan sagtens lade sig gøre med V2.2
2: Hmm... den var ikke gennentænkt :) Da det jo skal være MS der giver signal til tændspolen, så kan du ikke tage noget signal da der ikke er noget. Når man tager signalet fra tændspolen, så er det kun hvis du kører Fuel Only. Du skal have lavet en taktskive med 2 'tænder' (går ud fra det er en 4 cyl motor) som du monterer på krumtappen - så har du noget du kan trigge på.

Forfatter:  Zuki [ 26 jul 2006, 14:00 ]
Titel: 

Ok jeg omformulere spørgsmålet :oops: :)

Kan jeg bruge den negative puls fra strømfordeleren (ikke platiner) der normalt trigger tæmdspolen og som jeg nu bruger til MS på ben 24, til at styre elektronisk tænding?

Grunden til jeg er forvirret er at MSII skal have pulsen meget tidligere end TDC (vist nok 60 grader) hvis den skal styre tænding og spørgsmålet er om MSI også skal have pulsen "tidliger" hvis den skal styre tænding?

/Thor

Forfatter:  HenrikGM [ 26 jul 2006, 14:20 ]
Titel: 

Zuki skrev:
Ok jeg omformulere spørgsmålet :oops: :)

Kan jeg bruge den negative puls fra strømfordeleren (ikke platiner) der normalt trigger tæmdspolen og som jeg nu bruger til MS på ben 24, til at styre elektronisk tænding?

Grunden til jeg er forvirret er at MSII skal have pulsen meget tidligere end TDC (vist nok 60 grader) hvis den skal styre tænding og spørgsmålet er om MSI også skal have pulsen "tidliger" hvis den skal styre tænding?

/Thor


Ja, den skal have signalet før den skal afgive det.

Ligesom hvis du skal kaste en bold videre. Svært at kaste en bold videre som du ikke har grebet endnu. Derfor skal MS have signal nogle grader før top, typisk er 60grader et godt valg.

Forfatter:  Zuki [ 26 jul 2006, 15:04 ]
Titel: 

Tak for svaret og den fine sammenligning!

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/