Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
ØKONOMI. Hvad køre i ca på literen med ms pg turbo ????????? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=16132 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | FALFA [ 25 jun 2006, 10:39 ] |
Titel: | ØKONOMI. Hvad køre i ca på literen med ms pg turbo ????????? |
hvad køre i ca på literen med ms pg turbo ????????? spørgsmålet melder sig da jeg jo også bruger ræseren til ferie kørsel. og har i de sidste dage prøvet at få lidt økonomi ud af dyret. med er stoppet ved 5km/literen ved motorvej 100 km/t. tallet er jeg kommet til ved at regne på dutycycle og dysestørrelse. ved godt at det ikke er pisse precist men mine tankninger understøtter resultatet ret godt. det er jo en v8 motor med cr på omkring 7 og mild/std knast. men med en std motor med lidt højre cr har jeg kørt 7-8 km/l med carburator. ???? mit forrige setup med kompressor kørte 4km/l ved 100 kmt. |
Forfatter: | K-FINN [ 25 jun 2006, 11:23 ] |
Titel: | |
Nu var det godt nok ikke en V8, men min starlet med 204 hk kørte 13km/l når susanne kørte i den på arbejde, og ca. 8 når jeg brugte den i weekend ![]() MVH K.... Finn |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 jun 2006, 11:35 ] |
Titel: | |
Jeg ligger og roder omkring 9 km/l ved blandet kørsel. 9,0-1 i kompforhold og en 2,3l motor. Til sammenligning kører en Range Rover sport supercharged omkring 6,5 km/l. på en lantur, med et par accelrationer eller 4, men generelt kørt pænt. Du har både kompforhold, og motorstørrelse imod dig, og en areodynamik som en ladeport. MVH Morten |
Forfatter: | FALFA [ 25 jun 2006, 11:49 ] |
Titel: | |
jeg ved det ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 25 jun 2006, 16:20 ] |
Titel: | |
Den første motor med standartknast (meget meget mild) - 1.8, 8v med efterm. turbo og ms kørte næsten 15 km/l ved MEGET pæn motorvejs kørsel men ellers lige under 12... Nu her med en noget tilsvarende motor, men med en noget værre knast ligger den som regel mellem 10 og 11 ved blandet kørsel. V/h Chr |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 26 jun 2006, 13:57 ] |
Titel: | |
kun testet een gang, men med ca 130-140 km/t over 160 km = 15 liter benzin (incl et par accelerationer) så man er fint tilfreds med det... |
Forfatter: | grydesvamp [ 26 jun 2006, 15:12 ] |
Titel: | |
fik faktisk en forbedring på 2km litteren ved montering af turbo på min gamle kaburator og siden jeg nu leger emd indsprøjtning og nyere turbo håber jeg da på den kommer til at gå lidt længere end de 12km/l sådan en går når den bliver kørt pænt.. |
Forfatter: | Zorak [ 26 jun 2006, 20:18 ] |
Titel: | |
grydesvamp skrev: fik faktisk en forbedring på 2km litteren ved montering af turbo på min gamle kaburator og siden jeg nu leger emd indsprøjtning og nyere turbo håber jeg da på den kommer til at gå lidt længere end de 12km/l sådan en går når den bliver kørt pænt..
Hvorfor tror du at den kørte længere med turbo? ![]() Men lyder da fedt nok hvis at det gav en bedre km/liter.. Hilsen Jesper Andersen |
Forfatter: | grydesvamp [ 26 jun 2006, 20:44 ] |
Titel: | |
kørte med en lille turbo der gjorde at jeg ikke kunne komme over 2200 omd uden at havne på 0,2 i tryk.. og kørte ca 0,1 i tryk og på landevejen med 90 i timen i 2 timer uden bøvl.. blandingen var dog lidt mager men ikke noget jeg mærkede til på stille ture (man lærer så længe man lever!) |
Forfatter: | Havneren [ 27 jun 2006, 09:55 ] |
Titel: | |
Teoreatisk burde en prop i udstødningen (turboen) gøre økonomien dårligere... Mange gange ændre man bare også andre ting der så kan trække den anden vej. Vi ser jo stort på hvad der kommer ud af udstødningen, hvis fabrikkerne kunne/måtte det samme ville bilerne i dag nok køre i hvert fald 3km længere på litteren (mit gæt). V/h Chr |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |