Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Frustreret over tændingsindstillinger på MS http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=15268 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Vezzel 309 GTI16 [ 04 mar 2006, 01:43 ] |
Titel: | Frustreret over tændingsindstillinger på MS |
BMW 6-benet Triggerskive at eget fabrikat, men 3 'vinger' 60 grader lange, og forskudt 120 grader. Det gamle 60-2 tandhjul sidder stadig på... Mellem sensor og TDC er der 13 tænder = 78 grader. Sætter jeg MS til trigger angle er 78, så går motoren ad H til, og kan ikke få tændingspistolen til at 'fange' TDC. Sætter jeg derimod trigger angle til 56, så passer det med tændingspistolen. Er der nogen der kan give en fornuftig forklaring? |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 mar 2006, 07:02 ] |
Titel: | |
Jeg vil gå ud fra det er en HALL giver vi taler om. Og der har været lidt fovirring om hvordan den skal sættes op. Men det viggtige er at led 18, hvi man har deffineret den som Iqr trigger. Skal tænde når giveren fanger vingen. dette kan gøres med håndkraft. dvs drej motoren med handkraft, og se hvordan led 18 reagerer. Hvis den slukker når du fanger vingen, så skal du lave om på opkoblingen af Hall giver signalet til MS. Beskrivelsen, er blevet noget bedre på denne side. http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html MVH Morten |
Forfatter: | Vezzel 309 GTI16 [ 04 mar 2006, 10:03 ] |
Titel: | |
Yep - det er en Hall-giver vi bruger. Og den er tilsyneladen sat rigtigt op. LED 18 er sta til IRQ-trigger, og den tænder når den 'fanger' vingen. |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 mar 2006, 10:25 ] |
Titel: | |
Vezzel 309 GTI16 skrev: Yep - det er en Hall-giver vi bruger.
Og den er tilsyneladen sat rigtigt op. LED 18 er sta til IRQ-trigger, og den tænder når den 'fanger' vingen. Jeg har maks haft 2 graders forskel på stationær, og dynamisk tændingstidspunkt. Så der må være en fejl 40 et eller andet sted. Tænder IQR leden også 78grader før top, statisk måling. Jeg tror den tænder 58 grader før top. Placering af føleren er underordnet, det er et spørgsmål om hvornår føleren ser vingen. MVH Morten |
Forfatter: | Vezzel 309 GTI16 [ 05 mar 2006, 22:20 ] |
Titel: | |
Jeg kan da ikke afvise at der er en fejl-40 et sted... synes bare jeg har været igennem alle dialogboksene... Men derudover har vi opdaget et andet problem... Omdrejningstælleren i bilen og MS er ikke enige... Når MS viser 1500 rpm, viser bilen 2000 Når MS viser 2000 rpm, viser bilen 3100 og derudover er det som om at bilen går i begrænser ved ca 5000 omdr. ifølge bilens omdr-tæller ligegyldigt hvor meget vi ændrer ved VE og tænding.... Vi bruger Bosh modul 0 227 100 137 taget fra en Golf II - det er samme bil vi har taget tændspolen fra... Jeg har en teori om at derer 'begrænser' i modulet - for 5000 RPM på en 6-cyl svarer jo til 7500 rpm på en 4-cyl når vi tager antal tændinger i min. |
Forfatter: | HenrikGM [ 05 mar 2006, 22:49 ] |
Titel: | |
Vezzel 309 GTI16 skrev: Vi bruger Bosh modul 0 227 100 137 taget fra en Golf II - det er samme bil vi har taget tændspolen fra...
Jeg har en teori om at derer 'begrænser' i modulet - for 5000 RPM på en 6-cyl svarer jo til 7500 rpm på en 4-cyl når vi tager antal tændinger i min. Der er ingen begrænser i det modul. Det er et "autodwell" modul, men nul begrænser. Har prøvet 9600rpm på samme modul.... |
Forfatter: | Vezzel 309 GTI16 [ 05 mar 2006, 23:15 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Vezzel 309 GTI16 skrev: Vi bruger Bosh modul 0 227 100 137 taget fra en Golf II - det er samme bil vi har taget tændspolen fra... Jeg har en teori om at derer 'begrænser' i modulet - for 5000 RPM på en 6-cyl svarer jo til 7500 rpm på en 4-cyl når vi tager antal tændinger i min. Der er ingen begrænser i det modul. Det er et "autodwell" modul, men nul begrænser. Har prøvet 9600rpm på samme modul.... Nej, det regnede jeg heller ikke med, da det bliver anbefalet til MS... Men hvor fa'en kan fejlene så ligge? |
Forfatter: | Vezzel 309 GTI16 [ 05 mar 2006, 23:34 ] |
Titel: | |
En ny teori: MS tror det er en 8-cyl... fra 6 til 8 cyl = gang med 1,33 fra 1500rpm (ms) til 2000(bil) = gang med 1,33 fra 60 grader til triggerangle til 78 = gang med 1,33 Men jeg HAR sat den til at være 6 cyl under constants... Mine indstillinger under constants er: Control algorithm: Speed Den.. Injections pr cycle: 2 Injector staging: alternating Engine stroke: four stroke Number og cylinders: 6 Injector port type: port injectors: 6 MAP type: 250 KPA Engine type: evenfire |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 06 mar 2006, 13:12 ] |
Titel: | |
Har du husket at brænde tingene i ecu'en, efter du har ændret på tingene? Blot et forslag, men det kan jo ske! Daniel. |
Forfatter: | Vezzel 309 GTI16 [ 06 mar 2006, 14:39 ] |
Titel: | |
Saab-Daniel skrev: Har du husket at brænde tingene i ecu'en, efter du har ændret på tingene? Blot et forslag, men det kan jo ske!
Daniel. Yep - har husket at brænde til ECU'en... Overvejer at starte fra et nulpunkt med at flashe en frisk extra-code i boksen... Det kan ikke have noget at gøre at jeg har kalibreret sensore vi easytherm, vel? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |