Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Falder langsomt ned i tomgang http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=14868 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Fran [ 25 jan 2006, 20:27 ] |
Titel: | Falder langsomt ned i tomgang |
Jeg er blevet blandet ind i et MS-projekt. En Volvo B18 med turbo, har kørt med trykkarburator. Den er nu med MS og er lige startet og kørt lidt tomgang. Den er underligt langsom til at falde ned i tomgang. Jeg har styr på at det ikke er centrifugalavanceringen der er for hurtig og driller. Er der noget vi overser ? Et tilskud benzin, efterløb, påløb et eller andet hvor den får noget benzin den lige skal brænde af før den falder ned ? |
Forfatter: | HenrikGM [ 25 jan 2006, 21:56 ] |
Titel: | Re: Falder langsomt ned i tomgang |
Fran skrev: Jeg er blevet blandet ind i et MS-projekt.
En Volvo B18 med turbo, har kørt med trykkarburator. Den er nu med MS og er lige startet og kørt lidt tomgang. Den er underligt langsom til at falde ned i tomgang. Jeg har styr på at det ikke er centrifugalavanceringen der er for hurtig og driller. Er der noget vi overser ? Et tilskud benzin, efterløb, påløb et eller andet hvor den får noget benzin den lige skal brænde af før den falder ned ? Med eller uden tænding? Hvor tager i RPM signal? Hvis fra fordeler, er den så låst? Hvilken Code? Hvordan opfører PW sig når dette sker? Står PW kunstigt høj, og falder i takt med rpm dykker? Det kan godt være brændstofmappet der er lidt kunstigt. Har i AFR på motoren når den gør det? Mange sprg. men nødvendigt hvis svaret skal blive brugbart. |
Forfatter: | Fran [ 25 jan 2006, 22:32 ] |
Titel: | Tomgang |
Uden tænding. Altså med den gamle B18 fordeler og platiner. Det er en MS 2 men han har valgt at tage en ting af gangen. Ham der har bygget der har lavet efter instruktionerne på nettet Så han har vel taget RPM signalet efter de anvisninger Code hvad ? Hvad er PW ? AFR ? |
Forfatter: | Fran [ 25 jan 2006, 23:01 ] |
Titel: | Tomgang |
Okey AFR. Air fuel ratio Men det kan jeg se på MS hjemmesiden at det vises i Megatune. Det vises ikke på det Megatune han bruger. hmm. Jeg må vist hellere lade være at blande mig og så lade nogen kloge hoveder rode med indsprøjtning. Undskyld at jeg tog din tid Henrik. |
Forfatter: | Fran [ 25 jan 2006, 23:31 ] |
Titel: | Tomgang |
PW er det "puls bredden" altså indsprøjtningstiden ? Du spørger om vi har AFR på motoren ? Kan vi undgå at have det ? altså hvis man har brændstofafbrydelse i påløb, f.eks. Vil man så ikke altid have AFR ? Når du sige kode, hvad mener du så ? |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 26 jan 2006, 01:56 ] |
Titel: | Re: Tomgang |
Fran skrev: PW er det "puls bredden" altså indsprøjtningstiden ? Ja.. Fran skrev: Du spørger om vi har AFR på motoren ? Kan vi undgå at have det ? altså hvis man har brændstofafbrydelse i påløb, f.eks. Vil man så ikke altid have AFR ? AFR = Air-Fuel-Ratio - Altså blandingsforholdet, eller lambdaværdi om du vil. Og jo - Det vil altid være en AFR værdi.. Fran skrev: Når du sige kode, hvad mener du så ?
Mon ikke det er software versionen på MS, der menes.. |
Forfatter: | Frank_Andersen [ 26 jan 2006, 10:31 ] |
Titel: | Tomgang |
Nå nu fik jeg fundet mit login. Jeg vender lige tilbage. Der sidder en lille ventil i gasspjældet. Den vil vi lige sikre os at den ikke bliver suget åben i påløb. |
Forfatter: | Frank_Andersen [ 30 jan 2006, 07:36 ] |
Titel: | Tomgang |
Det var den lille ventil i gasspjældet der var synderen. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |