Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
MS på original Hall-giver http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=14390 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | mazdarati [ 01 dec 2005, 09:13 ] |
Titel: | MS på original Hall-giver |
Hej Alle. Efter at have opgivet en MS installation på "fuld drift" og afmonteret hele skidtet da jeg skal til syn, har jeg besluttet at genmontere det men lade det køre på delvis drift. dvs. tænding og tilskudsbenzin. Da jeg simpelthen ikke har plads til triggerhjul på krumtappen(det støder på karossen når jeg drejer) vil jeg prøve at trigge på originalt signal. Så vidt jeg kan se er det NE1 jeg skal have fat i - den skal vel bare forbindes til trigger+ og trigger- skal til stel? |
Forfatter: | Havneren [ 01 dec 2005, 17:56 ] |
Titel: | |
Det ser ud som om du har en hall-giver siddende i fordeleren. Sådan kører jeg jo med mit MS uden problemer... Som jeg læser dit skema, skal du have terminal 2E ind i MS boksen og så skal du videre fra din MS boks over i dit tændingsmodul selvfølgelig. De 2 andre ben (+ og stel) til hallgiveren vil jeg forslå, at du lader tændingsmodulet tage sig af som det gør standart. Dvs... Du luser bare MS ind i ledningen til terminal 2E. Alt med forbehold for, hvad jeg ikke kan se ud af tabbel osv. Husk at du skal have blokeret dine mekaniske acanceringer i fordeleren, hvis den er udstyret med sådan nogle. Altså vacum og omdr. avancering. V/h Christian |
Forfatter: | audi 80 1,8 turbo [ 22 jan 2006, 22:13 ] |
Titel: | |
Havneren skrev: Det ser ud som om du har en hall-giver siddende i fordeleren. Sådan kører jeg jo med mit MS uden problemer...
Som jeg læser dit skema, skal du have terminal 2E ind i MS boksen og så skal du videre fra din MS boks over i dit tændingsmodul selvfølgelig. De 2 andre ben (+ og stel) til hallgiveren vil jeg forslå, at du lader tændingsmodulet tage sig af som det gør standart. Dvs... Du luser bare MS ind i ledningen til terminal 2E. Alt med forbehold for, hvad jeg ikke kan se ud af tabbel osv. Husk at du skal have blokeret dine mekaniske acanceringer i fordeleren, hvis den er udstyret med sådan nogle. Altså vacum og omdr. avancering. V/h Christian hej igen. den motor der er i min potte er identisk med golf 2. dvs sige at jeg har 3 ben på siden af strømfordeleren, det er en fordeler fra en golf 2 med digifant styring som jo er en fast strømfordeler som jo fordeler til de 4 tændrør og så giver den jo et trigger signal til boksen så den ved hvor motoren befinder sig. har godtnok lavet triggerhjul og holder og er ved at lave det sidste ledningsnet men HVIS signalet fra strømfordeleren er lige så godt vil jeg da overveje at bruge det i stædet da jeg så ikke behøver at have et triggerhjul og holder siddende og så skal jeg ikke bekymre mig om det. ud over det vil jeg kunne lade den styring jeg har på nu sidde så jeg er helt sikker på at min bil vil kunne bringe mig til og fra arbejde, Hvis en dag jeg ikke kan starten på ms (da jeg er hely ny i ms) så mit spørgsmål er om det er lige så precis og hvordan får jeg signalet ind i ms. der jo en trigger + og en trigger - på ms. |
Forfatter: | Havneren [ 22 jan 2006, 23:09 ] |
Titel: | |
Jeg vil mene der er lige så præcist. Rent matematisk er det kun halvt så præcist da den i strømfordeleren er delt op i 4 over 360 grader og på krumtappen kun 2. Er det et triggerhjul du selv har lavet med en vinkelsliber vil jeg mene at det nok er sansynligt at det er mere præcist i fordeleren. Jeg lavede engang et diagram over mit ledningsnet. Prøver lige at finde det. Chr. |
Forfatter: | HenrikGM [ 23 jan 2006, 17:34 ] |
Titel: | |
Havneren skrev: . Er det et triggerhjul du selv har lavet med en vinkelsliber vil jeg mene at det nok er sansynligt at det er mere præcist i fordeleren.
Chr. Hvad er det lige der er galt med automekanikere??? KAN de bare ikke tegne en cirkel, slå en streg IGENNEM centrum, dreje 60grader på øjemål, +/- 10grader, slå endnu en streg IGENNEM centrum, og skære pladen ud? Det kræver selvf. at man kan overskue at man skal skære på den rigtige side af stregen..... Hvis IKKE der tit og ofte var tale om en stort set udslidt fordeler, og hvis ikke signalet blev taget lige under gnistgabet, så var det alle tiders gode ide. Folk er heldigvist selv herre over om de vil satse på at fordeleren er ok til signalet. Når de opdager det, efter en uges makken med det signal, så kan de jo altid lave skiven på krumtappen bagefter.... Holdkæft hvor har jeg skrevet side op og stolpe ned til mails til folk der har nakket sig på fordeleren, og så efterfølgende har sporadiske udsættere, som sjovt nok bliver bedre med 4 nye tændrør.....og helt håbløst at køre med hvis tændingsanlægget ikke er i mint condition. Nogle få har dog fint held med det, men svjks ikke mere end max 20% af dem der gør det har helt rent rpm signal. IMO ikke måden at gøre det på. |
Forfatter: | Havneren [ 23 jan 2006, 17:53 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Havneren skrev: . Er det et triggerhjul du selv har lavet med en vinkelsliber vil jeg mene at det nok er sansynligt at det er mere præcist i fordeleren. Chr. Hvad er det lige der er galt med automekanikere??? KAN de bare ikke tegne en cirkel, slå en streg IGENNEM centrum, dreje 60grader på øjemål, +/- 10grader, slå endnu en streg IGENNEM centrum, og skære pladen ud? Det kræver selvf. at man kan overskue at man skal skære på den rigtige side af stregen..... Hvis IKKE der tit og ofte var tale om en stort set udslidt fordeler, og hvis ikke signalet blev taget lige under gnistgabet, så var det alle tiders gode ide. Folk er heldigvist selv herre over om de vil satse på at fordeleren er ok til signalet. Når de opdager det, efter en uges makken med det signal, så kan de jo altid lave skiven på krumtappen bagefter.... Holdkæft hvor har jeg skrevet side op og stolpe ned til mails til folk der har nakket sig på fordeleren, og så efterfølgende har sporadiske udsættere, som sjovt nok bliver bedre med 4 nye tændrør.....og helt håbløst at køre med hvis tændingsanlægget ikke er i mint condition. Nogle få har dog fint held med det, men svjks ikke mere end max 20% af dem der gør det har helt rent rpm signal. IMO ikke måden at gøre det på. Nu ved jeg ikke om mazdarati er automekaniker eller i et andet fag du kan høvler ned Henrik(Søren), men under alle omstændigheder er odssene i mod vilkelsliberen i unavngivne hænder (Det betyder at man ikke ved, hvem der står med vinkelsliberen i hænderne). Én grad forkert sadt streg eller en grad forkert ståret med vinkelsliberen er MEGET nemt!!! Så kan man jo håbe det kommer til at opveje hinanden... Det er min påstand, at signalet 9 ud af 10 tilfælde vil være mere præcist direkte fra fordeleren end med et hjul lavet med vinkelsliber af folk med blandet baggrund. Chr |
Forfatter: | HenrikGM [ 23 jan 2006, 18:01 ] |
Titel: | |
Havner; så du ikke smileyen?? Nu ved jeg jo du er automekker, så det var egentligt derfor, plus jeg vidste du havde held med fordeleren..... Den fangede du så ikke lige, men sådan er det jo med ironi og det skrevne ord..... På et triggerhjul i alm. størrelse skal der trods alt skæres mere end 1mm ved siden af før det bliver til en grad. Man kan jo feks bruge en fil til at snuppe den sidste halve mm hvis man ikke er sikker i sin sag....! 4-kammen i en fordeler er vel max 20mm i diameter. her skal blot 0,17mm være slidt, før den forrykker vinklen 1grad. Helt galt går det når knikserne bliver en smule slidte på hælen, da vinklen her også rykkes. Men Chr. Det var egentligt for at provokere dig lidt, og det gik jo glimrende, men du skulle nu have set smileyen... |
Forfatter: | audi 80 1,8 turbo [ 23 jan 2006, 21:07 ] |
Titel: | |
jeg vil jo vove den påstand at jeg godt kan finde ud af og lave et trigger hjul som er ret precis opdelt og har også gjort det, svejsed det på et extra krumtaps remhjul som jeg havde liggende. drejet det af i drejebænken, og målt på det bagefter med skydelærer osv. det er rimeligt godt lavet. grunden til jeg blev nysgerrig på om jeg kunne bruge triggeren i strømfordeleren HVIS den er lige så presis, er som jeg også skrev oven over at så ville jeg kunne have den styrring som jeg kører med nu siddende på bilen indtil jeg var blevet lidt dus med ms, så ville jeg være sikker på at kunne køre uanset hva da jeg så bare skulle skifte stik på dyser osv for at vende tilbage til den styrring der er på bilen lige nu. Det virker ikke som om at triggeren i fordeleren er lige så presis som triggerhjulet HVIS det er lavet ordentligt, og det er jo det jeg påstår at det jeg har lavet er så det blir triggerhjulet og så må jeg lige som ta den der fra. tak for svarene. |
Forfatter: | Havneren [ 23 jan 2006, 21:22 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Havner; så du ikke smileyen??
Nu ved jeg jo du er automekker, så det var egentligt derfor, plus jeg vidste du havde held med fordeleren..... Den fangede du så ikke lige, men sådan er det jo med ironi og det skrevne ord..... På et triggerhjul i alm. størrelse skal der trods alt skæres mere end 1mm ved siden af før det bliver til en grad. Man kan jo feks bruge en fil til at snuppe den sidste halve mm hvis man ikke er sikker i sin sag....! 4-kammen i en fordeler er vel max 20mm i diameter. her skal blot 0,17mm være slidt, før den forrykker vinklen 1grad. Helt galt går det når knikserne bliver en smule slidte på hælen, da vinklen her også rykkes. Men Chr. Det var egentligt for at provokere dig lidt, og det gik jo glimrende, men du skulle nu have set smileyen... Jo jo "Søren"... Bare rolig jeg så dem godt hr. maskinarbejder Mads har også lavet et hjul med vinkelsliber. Jeg målte meget hurtigt lige på det og det så også fint ud. Jeg lavede også lige præcis det samme hurtige overslag med én grad pr mm ca. Mads havde ingen grademåler. Jeg forslog at han tog radius med en passer og gik rundt i omkredsen. Det ser fornuftigt nok ud men, hvor præcist det i virkeligheden er ved jeg ikke. Min egen bil kører jo med stor succes, hvis jeg selv skal sige det og det skal jeg jo, på fordeleren. Jeg lavede også en wolf3D bil der kom til at køre på fordeleren. No problemo... Så, hvis man vil hurtigt ud og kører med MSnS så er fordeleren ingen dårlig ide i mine øjne... Der er ingen dele af trigger systemet i fordeleren der bliver slidt, hverken koppen eller hallgiveren i sig selv. Det eneste jeg kan komme på, hvor der kan komme en afvigelse er i delve drevet af fordeleren. På en bil som min tæller det jo tandremmen og et tandhjul der vender kraften 90 grader. Hvor præcist skal det være for at det er præcist nok? Og hvad er den praktiske betydning af dette? Chr. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |