Powerforum
http://powerforum.dk/

For meget benzin! HJÆLP!
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=13615
Side 1 af 1

Forfatter:  mx5power [ 31 aug 2005, 22:34 ]
Titel:  For meget benzin! HJÆLP!

Jeg har lige fået renoveret motoren i min Mazda MX5 Turbo da krumtappen var defekt. Kompressionen blev sænket, ellers blev der ikke gjort andet - nu kører bilen totalt af lort. Den får alt for meget benzin og kan faktisk ikke rigtig kører mere nu da den drunker meget hurtigt.

Jeg vil meget gerne have den indstillet, men hvordan dælen får jeg det?
Jeg fik sat turbo på hos K-Power i KBH. Det er et HKS turbokit færdiglavet til en Mazda MX5 1.6 16V. Nu bor jeg i Vestjylland og K-power ligger i København - er der ikke andre steder man kan få indstillet sådan en bil med HKS turbo?

Jeg har ikke særlig meget styr på det selv men har læst lidt rundt i forumet. Jeg kan har ikke nogen BOV på turboen og har set det kan gøre at den ikke kan styre benzinen osv. når man har luftmængdemåler på den???
Hvad skal jeg evt. have på? Vil have en BOV på, skal det være recirkulerende, dobbelt stemplet og hvor skal den være?
Vil gerne have lyd! :-)

Ellers nogle der har nogle ideer til hvordan den kommer til at kører bedre igen uden at skulle køres til KBH. (Laaang og dyr tur her fra Vestjylland!) ;-)
Der må jo også være nogle dygtige jyder.
(Kan West-speed måske?) han ligger 10 km. herfra, har bare aldrig været ude hos ham.

Mvh.
Henrik Nielsen

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 01 sep 2005, 10:41 ]
Titel:  Re: For meget benzin! HJÆLP!

mx5power skrev:
Jeg vil meget gerne have den indstillet, men hvordan dælen får jeg det?
Jeg fik sat turbo på hos K-Power i KBH. Det er et HKS turbokit færdiglavet til en Mazda MX5 1.6 16V. Nu bor jeg i Vestjylland og K-power ligger i København - er der ikke andre steder man kan få indstillet sådan en bil med HKS turbo?
Prøv og forhør dig ved RH-Motorsport

mx5power skrev:
Jeg har ikke særlig meget styr på det selv men har læst lidt rundt i forumet. Jeg kan har ikke nogen BOV på turboen og har set det kan gøre at den ikke kan styre benzinen osv. når man har luftmængdemåler på den???
Hvad skal jeg evt. have på? Vil have en BOV på, skal det være recirkulerende, dobbelt stemplet og hvor skal den være?
Vil gerne have lyd! :-)


Hvis du vil ha' lyd, skal du _ikke_ ha' en recirkulerende, da den (som navnet antyder) bare leder luften ind i indsugningen igen..

Hvis du har luftmængde måler af klaptypen skal su ha' en justerbar dobbeltstemplet ventil - Har du MAF måler, er der sådan set frit slag med at købe BOV..

Og det har som ikke så meget at gøre med om den kan styre benzinen, eller ej.
Det der går galt med de gamle "klap-målere" er at motoren suger BOV'en op i tomgang, og tager falsk luft der, så forvirrer man måleren, og tomgangen står typisk og ruller op og ned. Min den gamle svingede mellem 900 og 1800 rpm :shock: - Det problem var løst, ved at skifte BOV'en.

Forfatter:  mx5power [ 06 sep 2005, 21:39 ]
Titel: 

Tak for hjælpen og dit svar! :D

Læs venligst i denne tråd:
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=13667

Har skrevet lidt mere og oplevet noget nyt, måske du har en god ide - du lyder til at have rimelig godt styr på det.

Mvh.
Henrik

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/