Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
MS: Separat dysejustering? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=13539 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | John Sahl [ 24 aug 2005, 15:58 ] |
Titel: | MS: Separat dysejustering? |
Har man mulighed for at styre hver enkelt dyse separat med MS? |
Forfatter: | HenrikGM [ 24 aug 2005, 17:11 ] |
Titel: | Re: MS: Separat dysejustering? |
John Sahl skrev: Har man mulighed for at styre hver enkelt dyse separat med MS?
Nej, max 2x helt seperate. Til hvad dog?? Vil du køre med 3x 300ml og 1x 400ml?? |
Forfatter: | John Sahl [ 24 aug 2005, 17:23 ] |
Titel: | Re: MS: Separat dysejustering? |
Rolig nu, det er ikke til mig, men en englænder der fravælger MS fordi den ikke kan det.. Jeg fatter det jo heller ikke.. |
Forfatter: | John Sahl [ 24 aug 2005, 17:36 ] |
Titel: | Re: MS: Separat dysejustering? |
På et engelsk Punto forum er de totalt hooked på nogen færdiglavede chips fra en italiensk tuner. (De er heller ikke helt skidte, men det er stadig chips) Her er en beskrivelse af dem, jeg er især vild med navnet på dem http://www.seaniboy.co.uk/eprom/ Jeg kæmper lidt for at få dem til at indse at de aldrig kommer op i de helt høje effekter uden en eller anden form for separat motorstyring.. |
Forfatter: | HenrikGM [ 24 aug 2005, 22:18 ] |
Titel: | |
Hvis det er argument for at fravælge en motorstyring, så er udvalget pludseligt MEGET indskrænket. Og, det vil stadigt være billigere at lave 4x Megasquirt til en 4cyl. end købe en motorstyring der kan modsvare de krav der så er tale om: Ægte sekventielt indsprøjtning, m. individuelt styrbare åbningstider, og individuelt styrbart indsprøjtningstidspunkt. Det vil kun findes i bokse der kan tumle flere bankesensorer, vel nok 2 på en 4cyl. og vil kræve CoilOnPlug tænding. Så er mit bud at de første 30-40.000dkr er brugt til motorstyring, og udnyttelsen, endsige få det til at køre, kræver en ret omfattende viden om motorstyringers virkemåde. Og da mindst muligheden for at datalogge på forbrændingstrykket, ellers bliver det ekstremt svært at finde en justering af de enkelte cylindre. Jeg ved faktisk ikke hvilke motorstyringer der overhovedet kan matche det krav? Nogen? Mit bud er at din englænder enten ikke ved hvad han snakker om, og har aldrigt rodet med det, men går kun efter så mange features som muligt(og køber så en chip??!?), eller blot skriver for at holde sig vågen, eller sidst men ikke mindst, er ekstremt hardcore tuner for et fabriksteam i et større motorsportsprogram. |
Forfatter: | John Sahl [ 24 aug 2005, 22:52 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Mit bud er at din englænder enten ikke ved hvad han snakker om, og har aldrigt rodet med det, men går kun efter så mange features som muligt(og køber så en chip??!?)
Du ramte rigtigt. Jeg ved ikke selv så meget om det endnu, men lidt hænger der da, ved når i kloger jer her inde og hvor jeg ellers læser |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |