Powerforum
http://powerforum.dk/

MS som rent tændingsanlæg?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=12750
Side 1 af 1

Forfatter:  Brisse [ 29 maj 2005, 08:51 ]
Titel:  MS som rent tændingsanlæg?

Hejsa...

Kan man bruge MS som en ren tændingsdel? Jeg køre med den normale strømfordeler men har en liggende med hall-føler fra en DigiPlex-tænding.

Jeg er på jagt efter en opgradering til tændingen i min Rally 127'er. Jeg vil gerne have en RPM-begrænser, launchcontrol så det hele ikke går op i røg samt muligheden for at lave Gearskift uden at slippe speederen.



Mvh. Brian

Forfatter:  Wildert [ 29 maj 2005, 08:59 ]
Titel: 

Med f.eks. MegaSquirt'n'spark kan du sagtens. Ham der lavede MS'n'S varianten gjorde det faktisk så han kun kørte med det som tændingssystem.

Noget med Hallgiver, platiner, whatever - to signaler pr. krumtapsomgang, og du er mere eller mindre kørende.
Hvad angår gearskift uden at slippe speederen, så er det jo en lidt anden snak - du skal f.eks. have lavet noget sensor-værk på gearstangen.

Forfatter:  Brisse [ 29 maj 2005, 09:32 ]
Titel: 

Foreløbig er det bare begrænser og launchcontrol der er vigtigt.
Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det kan laves uden at sætte en skive på krumtappen lige som du har gjort.
Rent pladsmæssigt er der ikke meget at rutte med i fiat'en nede ved remhjulet.

Jeg har luret på om man kunne lave noget tilsvarende bare på knasthjulet i stedet og selfv tage højde for at det køre med halv hastighed.

Forfatter:  HenrikGM [ 29 maj 2005, 10:24 ]
Titel: 

Du kan sagtens trigge på knasthjulet. Ulempen er at du ofrer lidt i præcisionen. Det kan være et problem at få en større roterende masse på knastakseldrevet.

Krumptappen er ikke så svær at trigge fra, og har du plads til en 3mm plade på remskiven, så er det jo nok.

Launchcontrol kører jo fra koblingen. Så snart koblingen er nede, nægter motoren at dreje over x omdrejninger. Med andre ord, så skifter man gear med speederen i bund.

Ms kan sagtens køre tænding alene, du monterer bare kun de ledninger der er nødvendigt til tænding, og lader resten være.

Forfatter:  Brisse [ 29 maj 2005, 11:19 ]
Titel: 

Hvordan kan MS sættes op til at begrænse RPM?
Er det hardcut eller flytter man tændingen til efter TDC for at begrænse effekten og dermed RPM?
Eller kan man gøre det i 2 trin så man først flytter tændingen og hvis ikke det er nok så begynde at cutte tændingen helt?

Forfatter:  HenrikGM [ 29 maj 2005, 12:03 ]
Titel: 

Alle tre dele kan gøres.

Du kan køre fuelcut alene, spark cut alene, trække tændingen til x grader alene, eller trække tændingen til x grader, dog max y sekunder, eller indtil fuelcut nåes.

Rimeligt flexibelt.

Forfatter:  Brisse [ 29 maj 2005, 12:44 ]
Titel: 

Fuelcut bliver lidt svært når jeg ikke køre med indsprøjtning :wink:
Hvor mange grader kan tænding rykkes når jeg stadig køre med fordeler?

Tænkte også på om jeg kan bruge min DigiPlex-fordeler til noget. Der er jo indbygget hall-sensor som måske kunne bruges i stedet for trigger-skiven på krumtappen?

Forfatter:  HenrikGM [ 29 maj 2005, 15:30 ]
Titel: 

ihvertfald til tdc. har ikke prøvet at trække den endnu senere.

Har generelt ikke gode erfaringer med at trække signalet ud af fordeleren, men det kan da som regel lade sig gøre. Spørgsmålet er hvor smertefrit det bliver.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/