Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
traction control http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=12538 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | FALFA [ 08 maj 2005, 19:17 ] |
Titel: | traction control |
da jeg sist testede tractioncontrol (den med 2 speed sensore) så kunne jeg ikke få det til at virke dels virkede det kun til 2,5 volt input på de 2 speed indgange (skulle gå til 5 v ) og dels så begynte ign retard at springe vildt frem og tilbage 50 60 20 80 grader.... nå men nu til min observation stim bordet laver meget korte pulser altså lav 90% høj 10% men det passer jo ikke med dette sakset : Spark Terminology in Megatune Trigger angle The Trigger angle sets how many degrees before TDC the ignition trigger (of whatever kind) goes active. The trigger should go active at least 5 degrees before maximum desired advance (MSnS mode only) The current trigger status can be observed on the middle LED on the MSS box, trigger high = LED on, trigger low = LED off. NOTE: for inductive triggers (ie reluctor) the pulse is extremly short, and the fact it is very weak at low rpms doesn't make it easier to detect. So for inductive pickups you will probably not be able to see the pulse on the LED. A first initial setting of the trigger angle does not have to be very accurate to get the engine started, +/- 5 degrees will probably get the engine started. After the engine is started the trigger can be fine tuned by setting a fixed advance (for example, 10 degrees) and adjusting the trigger angle until you see 10 degrees indicated on the flywheel using a normal timing light. kunne det tænge sig at den springende tænding skyldes den korte puls i stim boardet eller hvad. stim er jo formodentligt lavet før msns og tager derfor ikke højde for msns krav til triggering ?????? skal jeg lave om på mit stim board ??? ps. Det køre ellers rigtigr godt nu på chevyen.. |
Forfatter: | HenrikGM [ 08 maj 2005, 19:35 ] |
Titel: | |
Stim er helt tilbage fra de dage hvor MS var lavet til et kl1 signal fra spolen. Derfor den meget korte puls. Dit springende signal skyldes ikke stim, eller rettere, så er det ihvertfald ikke noget jeg nogensinde har oplevet. Hvilken softwareversion? |
Forfatter: | FALFA [ 08 maj 2005, 19:42 ] |
Titel: | |
21u3 det jeg mener er at så vidt jeg har forstået så skal pulsen holdes høj i flere grader end du advancer/retarder |
Forfatter: | HenrikGM [ 08 maj 2005, 20:31 ] |
Titel: | |
FALFA skrev: 21u3
det jeg mener er at så vidt jeg har forstået så skal pulsen holdes høj i flere grader end du advancer/retarder Forkert forstået. Triggerpulsen skal gå høj 5-8 grader før din maksimale avancering. Dvs, har du triggerpulsen på din V8er til at komme 45grader BTDC kan du altså opnå ~40 grader max avancering. |
Forfatter: | FALFA [ 22 maj 2005, 21:37 ] |
Titel: | |
nå nu her jeg foretaget de første spæde forsøg med traction control og det virker da lidt efter forventningen. den springende tændingsvinkel hang sammen med at jeg ved stim ikke havde ændret triggerangen til 50 grader (som jeg køre med i bilen ) men det virker altså stadigt kun op til 2,5 v på den ene indgang. mit setup ser sådan ud 6 pulser / omd fra baghjulene (taget på kardan). 6 pulser / omd fra 1 forhjul konverteres til 2,5 v ved 75 kmt altså virker traction kun op til 75 kmt. ja den spinder ikke med baghjulene men skyder i udstødningen og ryster en del , ja selv på grus kan den ikke lave spind, virker men absolut ikke optimalt laver nogle datalogs og lægger op når jeg får tid en gang i næste uge . HUSK AT DER ER RÆS PÅ HOLEBY NU I WEEKENDEN. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |