Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Kold start og ms http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=11173 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | RollaGTi [ 13 jan 2005, 19:36 ] |
Titel: | Kold start og ms |
Hejsa, hvad gør jeg galt med ms. Jeg syntes jeg skal have uendelige høje værdier. Men den kører ikke bedre i kold tilstand syntes jeg.. Ved godt jeg har overdrevet, men fatter helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har vedhæftet en msq fil til megatune. Det er extra coden den er lavet i. Mvh Daniel |
Forfatter: | RollaGTi [ 13 jan 2005, 19:40 ] |
Titel: | |
hmm, den var ikke med.. |
Forfatter: | RollaGTi [ 13 jan 2005, 19:47 ] |
Titel: | |
nå, nu ligger den her: www.3d-server.dk/megasquirt.msq |
Forfatter: | Morten VJ [ 15 jan 2005, 16:38 ] |
Titel: | |
Umiddelbart vil jeg sige at du har en ekstremt mager blanding i tomgang, og ved tryk. Hvis man skal dømme ud fra din afr tabel. dette vil give høje køldkørsels værdier, for at holde motoren i gang. Min gl Volvo kører bedst med en afr på omkring 14-1 i tomgang, og derefter magres der ud til ca 16 ved dellast for at ramme 14,7 ved 100 kpa, og 12 ved 200 kpa. Choker tilskuddet går fra 160 ved -40 til -18 der efter formindskes det til 100 ved 54 grader. Den startede fint ved - 10 grader sidste år. MVH Morten |
Forfatter: | RollaGTi [ 15 jan 2005, 18:21 ] |
Titel: | |
i tomgang kører jeg 14,7:1. Og ved fuldlast kører den 12,3:1 Den er dog ikke justeret færdig endnu. Men ellers hele mappet er sat op til og køre 14,7:1 ved tomgang og dellast, 13,9 ved 100kpa og der efter stigende til 12,3 ved 250kpa. OKay, hvordan står din pulsewidth til ved -40 grader, og hvad med din afterstart enrichment. |
Forfatter: | Morten VJ [ 15 jan 2005, 18:57 ] |
Titel: | |
Her er mine data Prime 1,5 ms -40 14 ms 70 2,5 ms afterstart 30% 250 cycles Warm up -40 180 -29 180 -18 160 -7 155 4 150 16 147 27 145 38 122 54 100 71 100 Dette er data fra en gl lavkomprimeret 8v volvo motor, og en 16v toyota burde være mere effektiv De 3 første tal er meget afhænige af dysestørrelsen da alle dyser fyrer en gan pr tændings puls, men man kan bruge forholdet mellem lav og høj temperatur. Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |