Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 19:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 04 okt 2015, 14:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Runesm skrev:
Jp1 ben 5 er knock input på en ms1 v2.2 - det er her du forsøger at køre din tændingsinformation ind i boardet. Det kan du ikke
Jp1 ben 8 er vidst bare en 5v forsyning, og skal ikke tilkobles noget i db37 stikket til din opsætning.
Q5 til en Tip122 er højst sandsynligt til at styre en tomgangsmotor med, og ikke relevant for din installation lige nu heller.

http://www.megamanual.com/v22manual/mass.htm

Punkt 1 til punkt 72 - tjek dem igennem langsomt en efter en og se om du har alt hvad der skal være, og se om nogen af ændringerne måske også er beskrevet deri.

Hvis du har en fungerende tænding, og bare skal læse omdr, så vil jeg bygge boardet helt efter manualen, og bare koble mig på tændspole- for omdr signal.


Dvs du foreslår mig følgende.
1. Læs manualen punkt 1 til punkt 72.
2. Hvis ikke andet er beskrevet så fjern ledningen fra Jp1 ben 5 og 8.
3. koble signalet fra tændspolen direkte på ben 24 i db37
4. slut styrringen til bilen og tjek at det hele virker.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015, 14:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Ja;
1: Sammenlign din ms med manualen, se at alting stemmer overens
2: Det virker underligt lige umiddelbart, at ben24 bliver ført ind i jp1 som knock input - men det kan være det er af en grund, læs og sammenlign med manual, hvis ikke det er nævnt heri, fjern den.
3: Ja - når din ms stemmer overens med manual, ben24 til tændspole minus.
4: Ja

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015, 15:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Syntes det hele giver mere mening nu, hvis én af ledningerne fra JP1 har givet 5V ud til tændspolen så kunne signalet jo aldrig falde til 0V

Har fjernet de 2 ledninger under bunden fra JP1 da der ikke er bankesensor på en motor fra 1980, så skal ikke bruge den.

Jeg har bibeholdt den fra x61 til x11 og så vil jeg føre ben 24 til tændspole og ben 25 til stel. Dette skulle efter manualen være den bedste metode til opsamling af signal direkte på tændspolen frem for at benytte den interne stel i printet.

Har også ladet lusen over diode D8 sidde manualen siger at den oftest ikke skal bruge og kun skal bruges hvis ens tændingssystem "has a large offset bias" hvad end det betyder.

Jeg tror jeg har fået fat i den lange ende igen og siger 1000 tak for hjælpen.
Skal nok vende tilbage med en opdatering når jeg får testet det hele af i løbet af næste uge.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team