Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Størrelse på downpipe? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9925 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | John Sahl [ 17 sep 2004, 22:52 ] |
Titel: | Størrelse på downpipe? |
Da jeg skal til at lave mig en ny downpipe vil jeg lige høre folk om hvor stor betydning det får når jeg desværre er nødt til at lave den i 2½" i stedet for de 3" jeg havde satset på.? Og det er til min Uno Turbo 1.4 som skal have 2½" udstødning resten af vejen. . |
Forfatter: | HenrikGM [ 18 sep 2004, 00:35 ] |
Titel: | |
På din "beskedne" motor (forstå det nu ret) vil du ikke mærke meget til den sidste halve tomme. Hvis potterne og bøjninger ellers er lavet ordentligt er 2,5" fint til denne maskine. Hvad har du af afgang på laderen? et par og 50mm eller lign? |
Forfatter: | John Sahl [ 18 sep 2004, 00:52 ] |
Titel: | |
Jeg har ikke laderen i hånden endnu, får den først i næste uge, men det er en T25'er som senere skal erstattes af en GT25R.. Helst uden at skulle starte helt fra bunden med at lave helt nyt forrør... Men uanset, når der nu efter sigende ikke er plads til mere end de 2½" må jeg jo "nøjes" med det ![]() |
Forfatter: | Cos4x4 [ 18 sep 2004, 09:50 ] |
Titel: | |
Afgangen på laderen er 54 mm. Jeg her også 2 1/2" på, men det kan næsten ikke være der. Møtrikkerne på forrøret kan også kun spændes med en gaffelnøgle, da det fylder så meget så en top ikke kan være der. Der er også problemer ved bagbroen, hvis bilen er sænket kan man næsten ikke undgå at den slår på enten broen eller mod bunden af bilen. Jeg fortryder faktisk at jeg ikke lavede det hele i 2" er også helt sikker på at det er nok til 200+ hk. Eller tager jeg fejl? |
Forfatter: | John Sahl [ 18 sep 2004, 10:46 ] |
Titel: | |
Hey Jimmy, Det vil sige jeg bare laver det i 2" så bytter vi? ![]() Nej, jeg er bare af den overbevisning at jeg når jeg nuskal til at lave det, helst ikke vil lave noget som begrænser mig fremover. Alle siger jo: "Mere vil ha' mere" Så hvem ved hvad det hele ender med. Tommelfingerreglen mht udstødninger siger så vidt jeg husker 1" pr. 100Hk, men så vidt jeg husker er det jo også om at der skal være så frit som muligt for at opnå mindre spoolup tid? . |
Forfatter: | Morten VJ [ 18 sep 2004, 19:09 ] |
Titel: | |
Den regel holder ikke for så kender jeg en supra der burde køre rundt med 8,5" udstødning. ![]() Og hans enderør er kun på 4" ![]() ![]() Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 18 sep 2004, 20:02 ] |
Titel: | |
John Sahl skrev: Hey Jimmy,
Det vil sige jeg bare laver det i 2" så bytter vi? ![]() Nej, jeg er bare af den overbevisning at jeg når jeg nuskal til at lave det, helst ikke vil lave noget som begrænser mig fremover. Alle siger jo: "Mere vil ha' mere" Så hvem ved hvad det hele ender med. Tommelfingerreglen mht udstødninger siger så vidt jeg husker 1" pr. 100Hk, men så vidt jeg husker er det jo også om at der skal være så frit som muligt for at opnå mindre spoolup tid? . Den tommelfinger regel er da vist fra en bullen tommelfinger.... En fordobling af diameteren giver dig jo lidt mere end det dobbelte areal, faktisk præcist 4 gange så meget areal. Derfor vil 2" flow det samme som 4 styks 1". Eller en 3" flower 2,25 gange så meget som en 2". bemærk det er en _tommelfingeregel_ ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 18 sep 2004, 23:04 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: John Sahl skrev: Hey Jimmy, Det vil sige jeg bare laver det i 2" så bytter vi? ![]() Nej, jeg er bare af den overbevisning at jeg når jeg nuskal til at lave det, helst ikke vil lave noget som begrænser mig fremover. Alle siger jo: "Mere vil ha' mere" Så hvem ved hvad det hele ender med. Tommelfingerreglen mht udstødninger siger så vidt jeg husker 1" pr. 100Hk, men så vidt jeg husker er det jo også om at der skal være så frit som muligt for at opnå mindre spoolup tid? . Den tommelfinger regel er da vist fra en bullen tommelfinger.... En fordobling af diameteren giver dig jo lidt mere end det dobbelte areal, faktisk præcist 4 gange så meget areal. Derfor vil 2" flow det samme som 4 styks 1". Eller en 3" flower 2,25 gange så meget som en 2". bemærk det er en _tommelfingeregel_ ![]() Jeg synes faktisk det lyder meget logisk.... Min tommelfinger vokser da kvadratisk i forhold til den kraft jeg rammer den med, når jeg slår ved siden af med hammeren... ![]() ![]() |
Forfatter: | mh [ 18 sep 2004, 23:16 ] |
Titel: | |
Transitfar skrev: Jeg synes faktisk det lyder meget logisk....
Min tommelfinger vokser da kvadratisk i forhold til den kraft jeg rammer den med, når jeg slår ved siden af med hammeren... ![]() ![]() *GGGGGGG* ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | Gæst [ 19 sep 2004, 02:12 ] |
Titel: | Re: Størrelse på downpipe? |
John Sahl skrev: Da jeg skal til at lave mig en ny downpipe vil jeg lige høre folk om hvor stor betydning det får når jeg desværre er nødt til at lave den i 2½" i stedet for de 3" jeg havde satset på.?
Og det er til min Uno Turbo 1.4 som skal have 2½" udstødning resten af vejen. . 2.5" er helt fint, det kan du lave masser heste på bare rolig og 3" vil bare give dig mere larm.kendetegnet ved en udstødning der er for lille vil kunne høres som en "skurrende" lyd eller den lyd uno´erne laver når de får godt med ladetryk på standard uds. ![]() Mht. til Supraen og 8.5" kørte jeg faktisk kun med 3" downpipe, midpipe plus afgang da den lavede mindst 850hk og 1200nm så du har mere end rigeligt med din 2.5". 25 turboen er et godt valg, den er lige i øjet til den motor ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |