Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har et komplet turbosæt til en Peugeot 405 MI16 liggende.
Kan turboen ikke monteres på en Corolla 1,6 GSi istedet for?

Nogen der kan hjælpe?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Lazze skrev:
Jeg har et komplet turbosæt til en Peugeot 405 MI16 liggende.
Kan turboen ikke monteres på en Corolla 1,6 GSi istedet for?

Nogen der kan hjælpe?

det er nemmere at svare på hvis du fortæller hvad størrelse turbo´en er???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvis den passede direkte til mi16'neren så skal du nok vente en dagstid før den har fået givet turboen nogle omdrejninger...... du går fra en 2L motor ned til en 1,6 så den får ikke så meget energi tilført som tidligere men giv lige nummeret på møllen det kan jo evt. afsløre om den var for lille til MI'ern :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)

Det var mere om jeg ikke bare ku skrue den lidt ned i tryk...?

Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe

Titel:
[quote="Anonymous"]Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)

Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe[/quote

en T25 turbo vil være fin at bruge på en 1,6 motor.
(kører selv i en civic 1,6 esi med en garret turbo som svarer til en T3)

Titel:
Anonymous skrev:
Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)

Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe

Når du nu vil rode med turbomotorer, så er det et "must" at du kender til hvilke turboer der passer til hvilke motorstørrelser og hvad de kan yde mm - og ikke mindst hvad der sidder på din egen motor!?! Alle turboer passer jo på en Mi'er - bare flangen passer. Om det så er passende og virker er jo en anden sag.

Der findes et hav af forskellige T25 turboer - nogen som er for små til en mi'er og nogen som kan være for store (GT25). Der er ingen som kan give dig et rimeligt svar på om din turbo passer på en 1,6 corolla før du som minimum kender/oplyser A/R på turbine og kompressorhuset.

Jeg siger det blot for din egen skyld specielt når du går i tanker om nye stempler, topstykke mm. Det hele starter med hvad du ønsker af hk og herefter vælger du turbo, stempler, topstykke osv.....Der er jo ingen ide at bygge en motor og derefter sætte en tilfældig T25 turbo som sætter en prop i det hele og ender på 175 hk når den rigtige turbo kunne give dig 250 hk med mindre tryk og mindre varme....

Mvh Jakob

Titel:
Hej Jacob

Der står A/R -48 på Turboens tryk del, og A/R -49 på udstødningsdelen.
Hvordan passer den så på en 1,6 Corolla?

Håber du kan hjælpe.

Lasse

Titel:
Lasse skrev:
Hej Jacob

Der står A/R -48 på Turboens tryk del, og A/R -49 på udstødningsdelen.
Hvordan passer den så på en 1,6 Corolla?

Håber du kan hjælpe.

Lasse

Det er en lille T25 turbo og du kommer ikke over 200 hk med den uden overbelastning og overdreven varme, hvilket ikke er sundt for motoren. Hvis du går efter de 180-190 hk er den fin på en 1,6 motor!. Hvis du vil længere op så gå ind på www.scanturbo.dk og kig på deres GT25 turboladere (kugleleje) de starter fra 180 hk og opefter... afhængig af model. Du skal være klar over at flangen på både ind og udgang på alle T/GT25 modeller er ens. Skifter du til T3 turboer er flangerne og olie huller helt anderledes.

Der findes nogen gode GT28 turboer som rammer bredt mellem 200 og 300 hk. Hvad ønsker du af hk?

Mvh Jakob

Titel:
Anonymous skrev:
Du skal være klar over at flangen på både ind og udgang på alle T/GT25 modeller er ens.

Undskyld, det er både Garrett 25 og 28 modellerne som har samme flanger mm.

Mvh Jakob

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time