Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
kompressor 2,0 16V? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9814 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | fraguzz [ 10 sep 2004, 07:32 ] |
Titel: | kompressor 2,0 16V? |
hvor meget skal der gøres for at få omkring 250hk i en 2,0 16V lancia delta... uden turbo! skal man have andre stempler og det hele? |
Forfatter: | Nolan [ 10 sep 2004, 10:24 ] |
Titel: | |
Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor. Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter. Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ![]() Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem. Mvh Nolan |
Forfatter: | Mads RR [ 10 sep 2004, 16:12 ] |
Titel: | |
øhhh, nu antyder overskriften jo ikke lige frem NA tuning .................. Mads RR Nolan skrev: Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter. Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ![]() Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem. Mvh Nolan |
Forfatter: | fraguzz [ 10 sep 2004, 17:51 ] |
Titel: | |
Nolan skrev: Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter. Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ![]() Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem. Mvh Nolan nej det er med kompressor, det med uden turbo er bare at motoren ikke er standard med turbo! |
Forfatter: | fraguzz [ 11 sep 2004, 14:43 ] |
Titel: | |
er der ikke nogle der kan svare? |
Forfatter: | hYe [ 11 sep 2004, 14:58 ] |
Titel: | |
På nogle punkter skal den vel nok bygges som turbomaskinen.... Stempler, knaster , top osv. skal jo kunne klare trykladning... Motorstyringen fra den originale turbo kan vel også bruges... Det er jo grundlæggende den samme blok, så mon ikke mange stumper kan overføres...? |
Forfatter: | Nolan [ 12 sep 2004, 00:21 ] |
Titel: | |
Sorry - havde vist lagt brillerne i skuffen. /Nolan |
Forfatter: | fraguzz [ 13 sep 2004, 23:30 ] |
Titel: | |
![]() okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge! hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del.. og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk.. skal det hele lavet total om? |
Forfatter: | Henrik R. [ 14 sep 2004, 14:29 ] |
Titel: | |
fraguzz skrev: :wink: det går nok!
okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge! hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del.. og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk.. skal det hele lavet total om? Det nemmeste og sikkert også billigste ville vel være og købe et frontcut, fra en Lancia Thema Turbo 16v. Den kan da "nemt" komme til at yde 250 hk og kan sikkert også holde til det. |
Forfatter: | fraguzz [ 14 sep 2004, 21:29 ] |
Titel: | |
front cut? er ikke helt med? mener du hele motoren? det var ik planen for det er nemlig denne motor jeg kan få billig.. og søgte bare mulighederne i den blok. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |