Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
air/air intercooler VS. chargecooler http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=9797 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | rst s1 [ 08 sep 2004, 17:38 ] |
Titel: | air/air intercooler VS. chargecooler |
Jeg går med tankerne om at bygge en ´gamel ford escort rst s1 til 402meter race.. dog skal den også bruges til den daglige kørsel på ca 50km om dagen.. jeg er rimlig ny i faget så jeg vil gerne have jeres mening om hvilken form for intercooler jeg skal invistere i! og hvilken type der er bedst og hvilke fordele og ulemper der er ved de to typer. mulighed nr. 1 er en stor air to air cooler med to blæser fra "pace" til ca 6000 til 7000kr (meget dyrt syntes jeg) mulighed nr. 2 er en chargecooler fra "pace" også til cirka 6-7000kr Er der andre alternativer der er bedre? evt beholde den gamle cooler og montere vand insprøjtning i stedet?? håber på en masse respons.. Venligst Michael |
Forfatter: | Gæst [ 09 sep 2004, 00:16 ] |
Titel: | |
Hej Har kun ét godt råd: LA VÆR MED AT BYGGE EN MOTOR TIL 402 METER OG KØR I DEN HVER DAG....der er sikkert mange af jer derude der tænker at de har de da gjort og det kan sku sagtens holde osv osv, men tuner du din motor til over 100% effekt forøgelse, så tar det meget hårdt på alt hvad der stadig er originale dele...det går HELE tiden i stykker! |
Forfatter: | bent [ 19 sep 2004, 20:36 ] |
Titel: | |
er chargecooling ikke bare det rigtige udtryk for intercooling?? det kommer mest an på om du har plads til en stor front int.cooler og air ducts, eller der er begrænset plads for så ville water too air int.cooler være optimalt eller en af hver hvis det skal gå voldsomt for sig! held og lykke med projektet mvh-bent |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 22 sep 2004, 10:17 ] |
Titel: | |
jeg forstår ikke hvorfor du skriver at det hele tiden går i stykker... jeg kender da en del med SKRALD tunede motorer der godt kan holde... vi ved jo ikke hva manden har tænkt sig at lave. hvis vi snakker om at lave en trykladet motor i tip top stand og så tune den derudover ja så afhænger det jo af kørerens højrefod om det holder. 1: motoren (læs olien) SKAL køres varm før den får kniven 2: motoren (læs turboen) SKAL "køres kold" 3: motoren skal ha skiftet olie nogenlunde ofte man ku sige hver 5000 km, og her ville jeg også skifte filter 4: ved kørsel til arbejde kan man jo bare lade være at køre med tryk på, så yder den ikke sit max og bliver dermed ikke slidt selvom der måtte være mere end 100% tuning i forhold til std. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |